Plannen om te bouwen, enkele vragen

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Waarom lag dat ding dan ook ergens waar je moeder hem kon laten vallen?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Waarschijnlijk dezelfde reden waarom enkele van Mario's steeksleutels deze week werden ondergek*tst door een kat: het lag er gewoon mooi te wezen. Te mooi...
Opruimen is een deugd.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Hmm speedo's zijn ook uitgezocht, ik ben van plan de speedo's van a-men te bouwen en gebruiken. De zender/ontvanger word dus de x412, de motoren haal ik van accu schroefboormachines die ik uit een aanbieding haal.
De accu's voor de motoren worden gewoon de accu's die bij de boormachines zitten, voor de ontvanger heb ik hier nog wel het nodige liggen aan accu's en dergelijke.
Nu maar eens verder gaan nadenken over de bevestiging van de spullen en het ontwerp van de robot. Als eerste heb ik dan een vraag over accu boormachines; Moeten deze in hun geheel in de robot bevestigd worden, of zitten er "losse" motoren in?
Als wapen neem ik misschien dan toch maar een schijf, ik las net dat de nieuwe DRG arena bestand is tegen schijfgevechten, en ik hoop dat mensen wel willen vechten als ik de disk niet al te destructief maak, het moet immers wel leuk blijven.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Wat je wapen betreft zou ik toch maken wat je in eerste instantie voor ogen had. Met de huidige arena is het in elk geval mogelijk je wapen iets vaker te kunnen gebruiken dan voorheen het geval was. Demonstraties op zelf meegebrachte voorwerpen zijn trouwens ook altijd heel leuk!

Zelf heb ik ook regelmatig met mijn robot (zonder schijfwapen) gereden op live evenementen en demonstraties. Hiervan steek je toch zeer veel op. Om dat men minder bang is voor je robot krijgt deze hardere klappen en daarmee een goede test. Dit is weer leerzaam voor de enkele keer dat je echt in een full-contact gevecht gaat. En als je dan een keer full-contact mag dan is de kick alleen maar groter!
Hoe dan?
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Mischa schreef:En als je dan een keer full-contact mag dan is de kick alleen maar groter!
Goed zo. Volgend jaar weer?
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Daar heb je idd een goed punt, ik was er zelf ook al over aan het denken alsnog een schijf erop te zetten. Het is dan zekers ook mogelijk gewoon zonder wapen te rijden, met verwisselbare pantser-platen kan ik misschien zelfs onder de 6 kg komen, een duwdoos-raptor dus.
Friet
Berichten: 183
Lid geworden op: do aug 07, 2003 5:34 pm
Locatie: Belgium, beer country

Bericht door Friet »

Wat betreft het bouwen van de speedo's van a-men, daar zou ik nog even mee wachten. Jan gaat nl. geen mixer maken die daar mee werkt (je kan de mixer vd X412 gebruiken maar het werkt toch niet helemaal zoals de meesten willen).

Hij gaat een bijbehorende zender met ingebouwde programmeerbare mixer maken. Als alles goed gaat gaat die binnen een week of drie klaar zijn..

Verder wordt er ook nog aan de speedo's gesleuteld om ze iets robuster te maken.

MVG

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

De accuboormachines kun je gewoon uit elkaar halen en nemen wat je nodig hebt, dus: de motor en de reductiekast, en die zitten in een behuizing die je wel compleet wilt houden. Al de rest is overbodige luxe en meer gewicht.

Het idee van Marien om een rubberen schijf te gebruiken... weet je, ik had er nog niet veel over nagedacht maar misschien kan dat wel een interessant wapen worden... je deelt immers nog altijd tikken uit aan je tegenstander, maar het is dan veiliger voor de omstaanders èn laat je tegenstanders wat meer heel. Nu weet ik wel niet hoelang deze schijf die belasting gaat volhouden, zeker als je redelijk zacht rubber gebruikt. Harder rubber zou dan weer zoals metaal kunnen stukspringen.
Het zou interessant zijn om dat eens uit te werken. Nieuwe bezems vegen goed, dus als je zin hebt... het zou een origineel wapen zijn.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Dank voor de uitleg over de accuboormachines, ik was aan het twijfelen of de motor en reductie in een afgesloten behuizing zit.
Wat de speedo's betreft: Over 2 maanden minimaal heb ik ze pas nodig, tzt zal ik informeren naar eventuele veranderingen. Zou je wat meer kunnen zeggen over de mixer van de x412, ligt het dan aan de mixer of aan de speedo's van a-men?
Ik koop namelijk liever een winkelmodel-zender ivm waarde-behoud.
Ik ben bezig met het ontwerp, zal de komende dagen het idee van een rubberen "oefen" schijf eens uitwerken/nazoeken, iig ga ik kijken of ik een schijf kan maken die tikken uitdeelt, maar minder zacht en veel minder destructief dan een "gewone" schijf, voor testdoeleinden.
De komende dagen toch eens op zoek naar een idee voor het ontwerp van de bot, pantserplaten en dergelijke. En het DRG robot-bouw boek eens bestellen, ik weet er al wel een hoop van en er valt hier een hoop te vinden, maar sommige dingen zijn me toch niet helemaal duidelijk, dan is het erg handig een naslagwerk te hebben waarin dingen die voor mij onduidelijk zijn uitgelegd worden.
edit: Hmm net zag ik dat een engelse robot deze Scorpion XL speedo's gebruikten, 12,5A continuous met een 45A peak per kanaal, 2 kanalen en een ingebouwde mixer + aansluiting om te detecteren of hij op de kop rijdt. Het lijkt mij ook wel een idee om die speedo te gebruiken en een goedkopere zender te kopen zonder mixer. Steeds meer keuzes :P
Laatst gewijzigd door BlackIce op za dec 03, 2005 5:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

De kern van je schijf zou je anders uit alu of iets dergelijks kunnen maken, en een laag rubber rond vastzetten, of zoals nu vaak gedaan wordt met wielen, vulkerlon of een andere rubbersoort erop laten 'plakken'
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

welke je moet motor gebruikt van schrijf?
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Welke motor ik voor de schijf ga gebruiken? Ik denk een motor uit een boormachine met een band-aandrijving.
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

ok maar ik maakt slecht zinnen van nederlandse..
omdat ik ben zo doofheid
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Valt prima doorheen te lezen, maak je geen zorgen :)
BlackIce
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 8:39 pm

Bericht door BlackIce »

Hmm heeft iemand ervaring met de Robot Power Scorpion XL speedo? De specs zien er leuk uit voor een Feather.