Hoe veel evenementen wil je?

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Wil je graag dat DRG naar Genk gaat zodat jij met je robot de strijd aan kunt gaan?

Peiling eindigde op zo apr 24, 2005 10:49 pm

Nee, ik heb geen tijd, of geen robot beschikbaar.
4
24%
Nee, ik wil 2 weken voor Hasselt geen risico op schade lopen.
0
Geen stemmen
Ja, harde gevechten zijn geen probleem.
8
47%
Ja, maar alleen demo-gevechten.
5
29%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Hoe veel evenementen wil je?

Bericht door MJM »

Hallo, soms is het stil in evenementenland, soms heel druk. Hoeveel kunnen jullie aan?
22-24 juli: EK
22-23 oktober: Internationaal toernooi in Hasselt (B)
Is er nog ruimte om 8-9 oktober naar Euromodelbouw 2005 in Genk (B) te gaan? Laat dat snel weten a.u.b. door de POLL in te vullen.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Bij gebrek aan robot momenteel pas ik wel effe.
Langs de andere kant, ik zal me inzetten om zoveel mogelijk machines daar te krijgen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Bericht door kalme nelis »

...Die auditorium die we daar de vorige keer hadden was erg leuk, hetzij een tikkie klein. Gaf ons wel de mogelijkheid er echt een show van te maken, doormiddel van met het licht spelen :D...
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Het zou leuk zijn, maar op dit moment heb ik geen flauw idee of ik wel of niet kan gaan. Ik betwijfel het eigenlijk. Rond 1 oktober wil ik met een baan beginnen als alles meezit en ik heb geen idee wat ik dan aan vrije tijd over houd.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

De locatie was klein maar Ok. Een beetje meer plaats zou wel leuk zijn.
Alleen hebben we daar behoorlijk wat problemen gekend omdat er verschillende disciplines tegelijk op dezelfde frequentie zaten. En dit is één van de ergste veiligheids problemen die je kan hebben..... zeker omdat er geen enkele controle was vanwege de organizatie zelf.
Ik ben vóór elk gevechts evenement (en zeker als het in België is :wink: )
Maar als er geen garanties van de organizatie komen over het naleven van toegewezen tijdslots dan heb ik zo mijn twijfels over de veiligheid. :(
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Als er een scanner aanwezig is dan kan ik daar wel een streng oogje op houden, en eventuele boosdoenders gaan aanspreken. Jullie weten hoe graag ik iemand uitkaffer. :twisted:
We moeten bij de eventorganisatie sterk de nadruk leggen op het gevaar dat wij lopen als er iemand zich niet aan de zendafspraken houdt. Onze hobby is de gevaarlijkste en vereist speciale maatregelen.
We zullen in ieder geval klaar staan met de featherweight Kashei Bessmertnye.

"Although I walk in the shadow of the valley of destruction, I shall not fear the rebuild and trust my Maker."
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Edwin »

Als je een speeltje hebt, wil je het ook kunnen gebruiken.
It is just a machine!!!
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Als er een scanner aanwezig is dan kan ik daar wel een streng oogje op houden, en eventuele boosdoenders gaan aanspreken. Jullie weten hoe graag ik iemand uitkaffer. Twisted Evil
Zelfs met een scanner kan je alleen constateren dat er inderdaad iemand anders bezig is op die frequentie, maar om die persoon dan te lokalizeren op een beurs zoals Genk dan ben je wel een tijdje zoet vrees ik en daartegen zou je zin om uit te kafferen al wel voorbij kunnen zijn .... :wink:
Toen we vorig jaar verhaal gingen halen bij de bootdemo mensen die zich niet aan de afspraken i.v.m. tijd hielden (nota bene mensen die we kenden) reageerden die nogal erg onverschillig met de mededeling dat hun bootje er wel tegen kon als het wat storigen te verwerken kreeg. Het heeft ons dan ook heel wat uitleg en tijd gekost om ze duidelijk te maken dat de robots er best tegen kunnen maar de bestuurders niet als ze de robots aan het opstarten zijn.
Dus: er moet vanwege de organisatie garanties komen dat er streng zal opgetreden worden !!!
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Misschien een korte compilatie van filmpjes tonen ??? Om hun te duidelijk te maken dat onze machines wèl gevaarlijk zijn...
Ik zit weer te zagen, ik weet het.

Met een scanner kunnen we tenminste wat meer veiligheid in de gaten hebben, en bij elke "storing" de eventorganisator lastigvallen zodat die ook harder optreden kan ? In de trant van: "jullie gaan je nou allemaal goed aan de tijdafspraken houden want anders krijg ik die zagetrees van die robotten weer over me heen...". Kan nog plezant worden.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Ik hadal eens voor gesteld om en zware (illegale) stoor zender te fabrieken. Bij aanvang van ons tijdslot een minuutje de stoorzender aan zetten. En in downtime (bot wissel) ook. En als de scoop tussendoor wat op pikt ook weer aanzetten.

Vooraf aan de opening v.d. beurs de leiders van de verschillende demo houders op de koffie vragen en tonen en uitleggen wat wij doen en de gevaren duidelijk maken. En er op wijzen dat hun zenders over die 100meter echt wel invloed hebben.

Als non-combatand wil ik er heus bij zijn, bij elk event.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

om en zware (illegale) stoor zender te fabrieken. Bij aanvang van ons tijdslot een minuutje de stoorzender aan zetten.
klinkt aanlokkelijk...
toch een randopmerking: in de 25 jaar RC die ik beoefen heb ik nooit officiële controle op frequenties gezien, maar wetende dat men tegenwoordig voor de hulpdiensten ook 40Mhz gebruikt zou die stoorzender best maar juist die frequenties moeten storen die de RC gebruikt. Anders zou je wel eens serieus gedonder kunnen krijgen, vermits het rode kruis ook aanwezig is op dit evenement.
tweede randopmerking: eender welke 40mhz frequentiescanner is sowieso verboden in België :oops:
Vooraf aan de opening v.d. beurs de leiders van de verschillende demo houders op de koffie vragen en tonen en uitleggen wat wij doen en de gevaren duidelijk maken. En er op wijzen dat hun zenders over die 100meter echt wel invloed hebben.
juist dit heeft ons ongeveer twee uur beziggehouden en dat was dan tegenover één andere discipline.... aan jullie de eer om het aan al de anderen duidelijk te maken. :wink:
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

De freq. scanner is een kristalloze ontvanger met een PC programma +interface. en kijkt alleen naar de modelbouw freq.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

Zelfs met een scanner kan je alleen constateren dat er inderdaad iemand anders bezig is op die frequentie, maar om die persoon dan te lokalizeren op een beurs zoals Genk dan ben je wel een tijdje zoet vrees ik en daartegen
dan zou je een mobiele scanner moeten hebben met S meter.
(signaal sterkte meter)
daaraan toegevoegt een richtantenne en/of dummyload
en een veriable verzwakker.

als je dan door de zalen heen loopt moet je snel
in de buurt kunnen komen van de zender.
zo werkt(e) de controle dienst ook.
alleen zijn de afstanden dan wat groter
waardoor het signaal verschil beter is.

dus de vraag is alleen of je het signaal zo ver
kan verzwakken dat je het alleen kan meten
als je dicht genoeg in de buurt komt.

en, je moet wel een selective ontvanger hebben,
die alleen het kanaal ontvangt wat je ook wilt.
en niet last heeft van naburige sterke zenders.
Laatst gewijzigd door NightFly op di apr 19, 2005 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

NightFly schreef:als je dan door de zalen heen loopt moet je snel
in de buurt kunnen komen van de zender.
In een hal is er ook reflectie via de wanden.
Freq-scanner staat hoog op ons verlanglijstje, ik zal er eens achteraan gaan.
Gebruikersavatar
KASAP
Berichten: 649
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 7:39 pm
Contacteer:

Bericht door KASAP »

Marien, willen wel, ook zonder een hoop oud ijzer.
Over het kunnen kan ik helaas niets zeggen...
Euhm...