BNN toch niet van de buis?

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

j0ris
Berichten: 47
Lid geworden op: do jul 31, 2003 9:25 pm

BNN toch niet van de buis?

Bericht door j0ris »

Van de Volkskrant website:

BNN verzekert voortbestaan met ledenwerfactie

HILVERSUM - Het ziet ernaar uit dat BNN kan blijven bestaan. De omroep maakte maandagavond aan het einde van een ledenwerfshow bekend dat er die avond ruim 20.000 nieuwe leden zijn bijgekomen. In de afgelopen weken had de omroep al ruim 30.000 leden geworven. Al met al zou dat betekenen dat BNN ook na volgend jaar kan blijven uitzenden.

De omroep had eerder dit jaar nog 100.000 leden. Maar om ook in 2005 te mogen uitzenden, moest de organisatie voor 1 maart 2004 50.000 leden binnenhalen. BNN voert daarom al wekenlang een campagne onder het motto 'We zitten in de shit, dus word lid'. Tijdens de avondvullende show op televisie konden kijkers zich telefonisch aanmelden als nieuw lid. Ze konden en kunnen dat ook via internet doen.
Het Commissariaat voor de Media moet het aantal nieuwe leden nog controleren. Als BNN inderdaad over 150.000 leden beschikt, krijgt de omroep ook meer zendtijd. De omroep gaat de komende weken door met de ledenwerfactie om een buffer op te bouwen, omdat er altijd nog mensen afvallen, zei een woordvoerster.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Meer zendtijd voor BNN + Geen nieuwe DRW bij BNN = Meer pulp op de TV! Jeuh!
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

Ik hoop dat het grootste deel weer na 1 dag opzegt, dat zou best eens grappig zijn :lol: .
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

jammer.... :?
Hoe dan?
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Mij kan het niet veel schelen dat BNN blijft bestaan. Hun poging tot het verwezelijken van een Nederlandse versie van robot wars werd in de grond gestampt door hun grondige amateurisme.
Ook het feit dat er niet genoeg Nederlandse teams actief waren om wilde dromen van een grote competitie te verwezelijken was niet echt een schitterende actie.

Maar als ze blijven bestaan wil dat zeggen dat een paar mensen aan de bak blijven. Ik wens in ieder geval Ingrid Timmer alle geluk toe.
Langs de andere kant moet ik toegeven, ze hebben de harde kern van ons toch in gang getrapt met de Dutch Battles 1 en 2.

Maar zoals gezegt, het zou geen verlies zijn voor het TV kijkend landschap dat ze weggaan, en langs de andere kant, kijkers die BNN volgen, laat die maar zombies aan het scherm wezen. met RW hadden ze het enige innovatie programma vast. En dat hebben ze laten schieten.
(maar om eerlijk te zijn, als ze de draad terug oppakken ga ik er voluit voor om RW zelf te promoten in zoverre het toelaatbaar is)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
j0ris
Berichten: 47
Lid geworden op: do jul 31, 2003 9:25 pm

Bericht door j0ris »

Ik was BNN al bijna weer vergeten, maar ik zag net iets over hen op de Volkskrant website... ze moesten blijkbaar geen 150.000 maar 300.000 leden zien te krijgen, wat niet gelukt is. Toen is er een wetje bedacht waardoor ze toch verder mogen gaan maar die dreigt nu door de eerste kamer te worden verworpen:

Toekomst BNN op de tocht

DEN HAAG - Het voortbestaan van jongerenomroep BNN is plotseling hoogst onzeker geworden. De Eerste Kamer is van plan de wet te verwerpen waarmee het kabinet BNN tot 2010 aan een uitzendlicentie wil helpen.

Een meerderheid van CDA, PvdA, ChristenUnie en SGP zegt weliswaar geen bezwaar te hebben tegen BNN, maar wel tegen de'gelegenheidswetgeving' waarmee staatssecretaris Van der Laan de omroep van wijlen Bart de Graaff de helpende hand reikt.

De aspirant-omroep slaagde er de afgelopen jaren niet in het ledenaantal te verhogen van 50 duizend naar de vereiste 300 duizend om zo in het bestel te mogen blijven. Van der Laan verlaagde, met goedkeuring van de Tweede Kamer, de lat daarop naar 150 duizend leden. Die heeft BNN na enkele ledenwerfacties nu ruimschoots bereikt. Een meerderheid in de Eerste Kamer vindt het echter een verkeerd moment voor deze wetswijziging omdat het kabinet ook bezig is met de voorbereiding van een fundamentele verandering van het omroepbestel.

'Wij zijn van mening dat alleen ledenaantallen geen goede indicatie meer vormen voor het maatschappelijk draagvlak van een omroep', aldus CDA-senator Henk Woldring. Als het omroepbestel wordt gewijzigd, kunnen naast ledenaantallen ook andere criteria zoals kijkcijfers en kwaliteit van programma's een rol gaan spelen bij de beoordeling van omroepen. Woldring: 'Dan past het niet om daar met zo'n klein wetje doorheen te gaan fietsen alleen om BNN erbij te houden. Ik benadruk: ik heb niets tegen BNN. Maar in de Eerste Kamer beoordelen wij of wetgeving consistent is. Dat is hier niet het geval.'

Ook PvdA-senator Agaath Witteman zegt het dreigende lot van BNN 'heel verdrietig' te vinden. 'Maar het gaat om de kwaliteit van de wetgeving en die is in dit geval niet goed. Wat ons betreft moet het hele bestel op de schop. Daar draagt dit wetje niet aan bij: het gaat te veel uit van de bestaande situatie dat ledenaantallen de status van een omroep bepalen.'

Als de partijen volgende week voet bij stuk houden bij de stemming over het wetsvoorstel, betekent dat zo goed als zeker het einde van BNN per 2005. Voorzitter Gerard Timmer van BNN vindt de houding van de senaat hoogst verbazend. Hij heeft er begrip voor dat CDA en PvdA liever een compleet nieuw omroepbestel willen. 'Maar de directe consequentie van die principiële houding is nogaf heftig: dat de enige omroep verdwijnt die jongeren weet aan te spreken. Ik kan dat slecht uitleggen aan het Nederlandse publiek en aan al die nieuwe leden die zich de afgelopen maanden bij ons hebben gemeld.'
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Nee he - weer zo'n ledenwerfactie straks. Hrgm.
Börge
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: do jul 31, 2003 3:05 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Börge »

Ik denk niet dat ze meer leden zullen moeten werven, BNN heeft al als nadeel dat het geen programmablad heeft. En er zijn al beloftes gedaan.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

j0ris schreef: Toekomst BNN op de tocht
Yeah baby!Afbeelding :twisted:
Hoe dan?
Be (or not)
Berichten: 812
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:05 pm

Bericht door Be (or not) »

j0ris schreef:Ik was BNN al bijna weer vergeten, maar ik zag net iets over hen op de Volkskrant website... ze moesten blijkbaar geen 150.000 maar 300.000 leden zien te krijgen, wat niet gelukt is. Toen is er een wetje bedacht waardoor ze toch verder mogen gaan maar die dreigt nu door de eerste kamer te worden verworpen:
Ik snap m even niet... Volgens de omroepwet hoort een omroep na 3 jaar 100.000 leden te hebben om te mogen blijven bestaan.
Die 300.000 leden heeft alleen invloed op de zendtijd die ze krijgen en staat dus los van het voortbestaan van een omroep. Waarschijnlijk hebben ze dat wetje dus gebruikt om hun zendtijd niet te hoeven beperken????
(Of is mijn studiemateriaal nu al niet meer actueel?)
Ik dacht heerlijk te dromen, is het verdorie de realiteit.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Hoe minder BNN hoe beter... stelletje dikke nekken die hun vak niet kennen en maar aanmodderen als kippen zonder kop,die via het voorliegen en bedriegen van hun jeugdige kijkers hun eigen domme ding blijven doen onder de mom van "eigen huisstijl". Voorliegen en bedriegen vraag je ? Ja zeker ! Ze dringen de jongeren een soort "jongerencultuur" op zonder rekening te houden met ALLE jongeren en al hun subculturen. Daarom vind ik BNN commerciële troep. Een hopeloze amateuristische bende die er na zoveel jaar nog altijd niet in slaagt om kwalitatief hoogstaande en smaakvolle televisie te maken waar zeker de jongeren hun ding in vinden. Als BNN weg is kan dat geld misschien naar een betere jongerenzender...

Dus BNN minder zendtijd = AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
docproc
Berichten: 228
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:28 am

Bericht door docproc »

Babeth schreef:Daarom vind ik BNN commerciële troep.
Nou Babeth, je mag van mij vinden van BNN wat je wilt, maar commercieel is het zeker niet, aangezien het een publieke omroep is.
Niels - [url=http://www.sater.nl/]Team Sater[/url]
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Even relativeren:

Ik kijk tegenwoordig zelden tv, en als ik het doe dan meestal Discovery of SBS/VOO/NET5, naast de BBC.

Als ik al iets interessants vind op de niet commerciele zenders is het bij BNN of bij de EO. Ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer ik het laatste leuke TROS programma heb gezien, KRO heeft nog wel wat soms maar dat is meestal als ik niet thuis ben.

Als ik nu BNN ook nog ga verliezen op mijn tv'tje dan ziet het er wat mij betreft wel erg somber uit voor de publieke omroepen. Ik hoop dan ook echt dat BNN een manier vind om op de zender te blijven. Wat onze roboteer ervaringen met die toko mogen wezen, dat mag je de programmamakers niet aanrekenen, dat is puur het management wat zuigt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Oh en BNN stuurt mij een verjaardagskaartje, dat is in de 20 jaar KRO lidmaatschap van mijn ouders nooit gebeurt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik kijk ook wel eens naar programma's van EO, Nova en Zembla maar nooit of te nimmer heeft een programma van BNN mij kunnen bekoren. Verder strekt mijn kijkgedrag zich uit tot reality-tv van openbare diensten (politie, ziekenhuizen, gemeentepersoneel) en opmerkelijke reportages waar vooral de EO en de BBC in uitblinken. Alsmede een uitsluitend in Vlaanderen te bekijken zender VT4 (die hier samen met Kanaal 2 dè jongerenzenders zijn - Ketnet is voor kleuters), Canvas en natuurlijk Vitaya en National Geographic Channel (WEEEJJHHH ik wil Discovery Channel hebbèèèèèèèhhh).
Kan ik het helpen dat ik qua kijkgedrag een bestofte zolderdoos ben ? Maar ik heb wèl oog voor kwaliteit en heel soms zap ik wel eens toevallig op een Tros, Veronica of Avro dingetje dat mijn aandacht langer dan een half uur kan vasthouden. Echter nooit BNN. Mijn opleiding laat het me gewoon niet toe om zonder mijzelf te ergeren naar hun programma's te kijken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/