Robot(eer)s in Boeken

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Robot(eer)s in Boeken

Bericht door MJM »

Welk boek over Robot(eer)s heb jij gelezen? Wat vond je ervan?
--------------
Boek: Gearheads : The Turbulent Rise of Robotic Sports
Auteur(s): Brad Stone
Uitgever: Simon and Schuster New York
Commentaar: Hoe de robotsporten begonnen en wie erbij betrokken waren. Voor mij een déjà vu. En misschien een richtlijn voor komend jaar.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Benjamin
Berichten: 294
Lid geworden op: do mei 24, 2007 8:15 pm

Bericht door Benjamin »

ik heb een keer zo'n boek over battlebots gehuurd van de bieb maar niet helemaal gelezen was opzich wel een goed boek over het bouwen ervan enzo maar weet niet meer hoe die heet....
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Combat Robots Compleet van Chris Hannold, waarschijnlijk ook het boek wat Benjamin bedoeld. Is een erg goed boek over het bouwen van Battlebots, ik heb de nederlandse vertaling.

http://www.computerboek.nl/boekeninfo.a ... ID=NHP_ext

Verder:

Kickin' Bot: An Illustrated Guide to Building Combat Robots, van Grant Imahara. Voor diegene die denken "Die naam komt me bekend voor", dat is Grant van het Junior Mythbusters team.




Dan eentje waar ons team ook in staat: Robot Wars van Bo Hanus, Duits boek van Francis' verleih met foto's van Team RCC's eerste robot, Radio Controlled Carnage. Ook ons eerste mislukte project tot het bouwen van een speed controller staat er in.



Jammer genoeg staan er nogal wat fouten in het boek, omdat de schrijver zelf wel dacht het allemaal te weten en ons niks heeft gevraagd. Over het geheel genomen niet een heel slecht boek, maar sommige zaken moet je opletten want je zou zelfs gediskwalificeerd kunnen worden als je precies naar zijn voorbeeld zou werken.

Daarom hebben de GRA leden daarop het Antibuch gemaakt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

real robots leuk daar door ben ik er mee begonen.

stef
Benjamin
Berichten: 294
Lid geworden op: do mei 24, 2007 8:15 pm

Bericht door Benjamin »

oh ja natuurlijk :D maare das eigenlijk wel meer een tijdschrift maar ach :roll: :P
Jim
Berichten: 374
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 3:01 pm
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door Jim »

Het Bouwen Van een Robot :D van Carlijn

handig boek :)