Drumspinner maken

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
Koen van Loo
Posts: 2
Joined: Sat Feb 04, 2017 5:03 pm
Location: Utrecht

Drumspinner maken

Post by Koen van Loo » Sun Feb 05, 2017 3:45 pm

Hoi,

ik wil graag een drumspinner maken maar ik weet niet in welke klasse dat het handigste is. ik zat te denken aan beetleweight of featherweight, want ik wil niet extreem veel geld uitgeven, verder weet ik niet goed waar je goedkope snelheid controllers kan vinden, als een van jullie tips heeft hoor ik het graag!

Koen van Loo

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Drumspinner maken

Post by maddox » Sun Feb 05, 2017 4:19 pm

Goedkoop. Denk dan aan ant, beetle of feather.

Extreem veel geld uitgeven... dat hoeft niet, maar er zijn kosten die je altijd gaat hebben.

Zender/ontvanger set. Onmisbaar. Voor €50 heb je al een set. In de begindagen dachten we aan een maandloon.
ESC's en aandrijvingen. Dat hangt van de klasse af.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Drumspinner maken

Post by flex » Sun Feb 05, 2017 8:43 pm

Laat de beetle maar varen. raptro of feather is veel gebruikt. de beetles niet.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Drumspinner maken

Post by MJM » Sun Feb 05, 2017 10:04 pm

Hallo Koen,
Ik ondersteun de uitspraak van Flex: de betaalbaarste actieve klassen waarin spinners zijn toegestaan zijn de Raptoren en de Feathers.
Door hun beperking van accuspanning (max 12 Volt) zijn de Raptoren (max 6 kg) het goedkoopst en een fijne instapklasse.
Door minder beperkingen in de Featherklasse (max 13,6 kg en max 36 Volt) zijn deze robots gemiddeld gezien gecompliceerder maar ook duurder dan de Raptoren.
Afhankelijk van jouw ervaring en beschikbare componenten en gereedschappen, mag je natuurlijk zelf bepalen in welke klasse je begint. Omdat de motoren, de vertraging en de wielmaat de eisen aan regelaars stellen, moet je daar beginnen. Daarna zien we verder welke regelaar(s) je daarvoor nodig hebt. Voor genoemde klassen is er tegenwoordig vrij veel keuze in verschillende prijsklassen en van verschillende leveranciers.

Welkom op het forum, en succes bij de jacht op componenten en het bouwen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests