Bananagate

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Toegestaan?

Jazeker, zien er leuk uit voor het publiek
4
29%
Nee i.v.m. entangelement
5
36%
Laten we de richtlijnen van de FRA afwachten
5
36%
 
Total votes: 14

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Bananagate

Post by MJM » Wed Oct 25, 2017 2:36 pm

Toch wel gek, vind ik.
Als het er aan mag zitten kan het toch niet tot disqualificatie leiden!?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Bananagate

Post by inventor » Wed Oct 25, 2017 6:05 pm

Dus met andere woorden: Equinox komt vast te zitten op/door een losgekomen opblaasbanaan en verliest daardoor de wedstrijd?

In dat geval wil ik me beroepen op artikel 9.10 van het FRA regelement:
9.10 Mounting
All pneumatic components must be securely mounted and adequately protected within the body shell. Any
component storing gas (i.e. gas cylinders, buffer tanks etc.) must be secured in such a way as it cannot
escape the robot even if suffering a rupture.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1496
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: Bananagate

Post by Cavecrusher » Thu Oct 26, 2017 5:01 am

Dus conclusie, altijd een banaan bij de techcheck declareren. jammer dat ik er nu geen bij heb, gemiste kans...
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Bananagate

Post by leo-rcc » Thu Oct 26, 2017 8:58 am

Dus met andere woorden: Equinox komt vast te zitten op/door een losgekomen opblaasbanaan en verliest daardoor de wedstrijd?

In dat geval wil ik me beroepen op artikel 9.10 van het FRA regelement:
9.10 Mounting
All pneumatic components must be securely mounted and adequately protected within the body shell. Any
component storing gas (i.e. gas cylinders, buffer tanks etc.) must be secured in such a way as it cannot
escape the robot even if suffering a rupture.

Dat is een interessante interpretatie. Het houd idd lucht vast en staat onder druk, dus dat valt onder pneumatica. Dat zou opblaasdingen alsnog verboden maken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Bananagate

Post by inventor » Thu Oct 26, 2017 9:11 am

Tenzij ze in de robot zitten.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Bananagate

Post by Mischa » Thu Oct 26, 2017 10:49 am

Dus onopgeblazen mag het wel. Dan heeft het volgens mij nog meer effect op spinners ook. Probleem opgelost!
Hoe dan?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Bananagate

Post by Jeroen » Thu Nov 02, 2017 8:26 pm

Als bestuur en Als Event organisator :

Alle vormen van opblaas dingen of zaken die tot entanglement van wapens en drive kunnen leiden zijn toegestaan.
Echter moet deze bij de techcheck al aangegeven worden, het is niet mogelijk om deze later toe te voegen, en mocht het leiden tot entanglement met de tegenstander heeft de inzetter van het entanglement device de wedstrijd verloren. Dit geld ook als robots aan elkaar vast komen te zitten zoals bijvoorbeeld bij HDPEcker regelmatig gebeurt.

Dit geld in iedergeval voor bright. Wellicht dat entanglement ooit toegestaan gaat worden, maar dit jaar dus niet.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Bananagate

Post by maddox » Thu Nov 02, 2017 11:40 pm

Drukdelen met minder dan 2 bar vallen buiten de pneumaticaregeling.
Dus je kan je volledige machine inpakken in ballonnen zonder enig probleem te hebben met pneumaticaregels.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Bananagate

Post by inventor » Fri Nov 03, 2017 5:52 am

maddox wrote:Drukdelen met minder dan 2 bar vallen buiten de pneumaticaregeling.
Dus je kan je volledige machine inpakken in ballonnen zonder enig probleem te hebben met pneumaticaregels.
Waar staat dat?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Bananagate

Post by maddox » Fri Nov 03, 2017 7:14 am

Regels 9.4 en 9.5

En het is dus 3.4bar
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Bananagate

Post by inventor » Fri Nov 03, 2017 4:31 pm

Die paragrafen lees ik dan anders...
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Bananagate

Post by kalme nelis » Fri Nov 03, 2017 5:09 pm

Kort door de bocht, wanneer je met een opblaaskrokodil afkomt en je tegenstander verslikt of strand zichzelf erin heb jij verloren. Toch?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Bananagate

Post by leo-rcc » Fri Nov 03, 2017 6:52 pm

Dat is hoe ik het lees.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Bananagate

Post by Jeroen » Sat Nov 04, 2017 1:33 am

kalme nelis wrote:Kort door de bocht, wanneer je met een opblaaskrokodil afkomt en je tegenstander verslikt of strand zichzelf erin heb jij verloren. Toch?
Ja
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Bananagate

Post by Jeroen » Sat Nov 04, 2017 1:49 am

inventor wrote:Die paragrafen lees ik dan anders...
Om even terug te komen op je eerdere opmerking over drukvaten en gas opslag dat deze beschermd dienen te zijn.

Luchtbanden zijn ook gewoon toegestaan, de functie van de band is niet zozeer het opslaan van lucht maar lucht heeft de functie om de band vorm en inhoud te geven. De aard van de regel die je aanhaalt is geschreven voor opslag van lucht wat gebruikt wordt voor het aandrijven van wapens zoals cilinders. Strikt gezien is een band, of opblaasding ook een drukvat, maar laat duidelijk zijn dat deze regel daarvoor niet bedoeld is, stel dat Mario een kokerarm van een van zijn flippers volledig dichtlast is dit ook technisch gezien een drukvat.

Maar als je echt vind dat een opblaasding een drukvat is, dan ben ik het eens met mario die de 3,4 bar aanhaalt als zijnde een ondergrens om te kwalificeren vanaf waar we vinden dat iets onder de pneumatiek regel valt.

OF we kijken naar de titel van het hoofdstuk, Pneumatic systems, pneumatische systemen. Is een opblaas ding een systeem? Vandale schrijft:
doelmatig geordend samenhangend geheel van bij elkaar horende dingen en hun onderdelen; = stelsel
Een opzichstaand drukvat is dus geen systeem imo, en valt niet onder deze regels.
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests