FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Jeroen » Mon Oct 16, 2017 7:52 pm

Alle info voor dit weekeinde is verzonden!
What goes up must come down...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1496
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Cavecrusher » Tue Oct 17, 2017 6:51 am

bueno
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by MJM » Tue Oct 17, 2017 11:33 am

Ik heb gezien (Facts site) dat special publiek al om 9 uur binnen mag.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Jeroen » Tue Oct 17, 2017 5:42 pm

Ja dat was vorig jaar ook zo. De vips.
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by MJM » Wed Oct 18, 2017 8:14 am

Heeft iemand een printertje beschikbaar voor Facts? Dan kan ik makkelijker het wedstrijdverloop laten zien.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by kalme nelis » Fri Oct 20, 2017 4:20 pm

De ontvanger in mijn beetle is overleden vermoed ik... Geen beetle van mijn kant dus.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by flex » Fri Oct 20, 2017 4:56 pm

Gewoon meenemen. We hebben wel ontvangers (en zenders) over voor je.
Of anders anderen vast wel.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Jeroen » Sat Oct 21, 2017 10:11 pm

uitslagen dag 1:

10:30
20171021_111050.jpg
20171021_111050.jpg (946.83 KiB) Viewed 15778 times
12:15
20171021_130137.jpg
20171021_130137.jpg (919.68 KiB) Viewed 15778 times
14:30
20171021_151705.jpg
20171021_151705.jpg (1.07 MiB) Viewed 15778 times
16:15
20171021_164949.jpg
20171021_164949.jpg (967.88 KiB) Viewed 15778 times
18:00
20171021_183548.jpg
20171021_183548.jpg (876.48 KiB) Viewed 15778 times
Ik heb een nieuwe telefoon nodig met goede camera :')
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Jeroen » Mon Oct 23, 2017 11:15 am

Evaluatie:

Wat ging goed?

Wedstrijdleiding van Marien!
De nieuwe spandoeken boven de arena.
De snelheid van het afbreken
De wedstrijden en alles eromheen, mensen stonden perfect op tijd klaar, robots in en uitladen ging rap.
De beetle arena voor zover hij gebruikt werd. Zie ook verbeterpunten., ik wil in de toekomst toch deze exclusief gaan gebruiken, de gevechten vinden dan plaats in het midden van de arena waardoor alles beter zichtbaar blijft.
De tribunes.

Wat kan beter?

De opbouw, hierin zijn al stappen genomen door nieuwe nummering, maar het bleef een puzzel, zeker omdat de laatste tekening verdwenen is!
Het opladen van de arena op de aanhanger.
Veiligheid.. We worden te nonchalant met onze robots op- en aflinken, en begeleiden nieuwe teams niet in de methodieken waardoor er een gevaarlijke situatie is ontstaan.
De beetle arena heeft een hogere rand nodig, ( al dan niet dun polycarb ) zodat robots er minder snel uit gaan.
Ondanks dat we in het programma boekje stonden met tijden kregen we toch steeds nonstop de vraag hoe laat de volgende show was, vorig jaar stond dit op de beeldschermen deze waren niet aanwezig omdat de organisatie hiervoor geen extra budget voor vrij had.
We hebben een sleutel 13 en een inbus 8 nodig bij de op en afbouw van de arena. deze wordt nu steeds ergens uit een gereedschapskist gehaald die nog of al in de auto van iemand staat..


Wat is al verbeterd?

De buizen van de constuctie zijn wederom genummerd nu met rood en blauw, waarbij blauw verticaal is en rood horizontaal.
De wanden zijn genummerd.
Het dubbele vloer idee is perfect. Maar wellicht moeten we die ook nog eens nummeren.

Wat hebben we nodig voor het volgend evenement

Nieuwe naamkaart houders, de huidige zijn op of defect.
Flyer-houders 3 stuks A6 en wellicht een klein statafelte voor deze op te zetten ( zo'n opklap ding).
Co2 brandblusser meenemen ( die heb ik wel thuis nog een goede staan! )
Bluskist voor lipobranden.
Vuilniszakken


Nice to haves

Een vaste kabelboom voor alle verlichting, zogenaamde snake met de nodige aftakkingen die we in 1 keer over de arena leggen.
2 rol flightcases voor de diverse losse materialen die ik en kees meenemen, nadeel is dan wel weer dat deze niet door 1 persoon tilbaar zijn voordeel kan wel zijn dat deze gebruik kunnen worden om de AV apparatuur op te zetten.
Demorobots voor inzet in als er te weinig robots zijn, MET actief wapen.



Alle aanvullingen zijn welkom
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by leo-rcc » Mon Oct 23, 2017 11:27 am

Jeroen wrote:
Veiligheid.. We worden te nonchalant met onze robots op- en aflinken, en begeleiden nieuwe teams niet in de methodieken waardoor er een gevaarlijke situatie is ontstaan.
Mee eens, ons team is hier zeker schuldig aan. Dit moet absoluut beter.
Demorobots voor inzet in als er te weinig robots zijn, MET actief wapen.
Probleem is tijd om ze te bouwen. Ik wil dit al een lange tijd doen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by MJM » Mon Oct 23, 2017 2:01 pm

Graag de namen van alle verwachtte personen om naamkaarten te maken.
Evaluatie van de toernooi / whiteboard opzet. (doel: geen vernietiging van robots die daarvoor niet geschikt zijn, maar wel uitdagingen voor iedereen).
Duidelijke doelstelling voor onze aanwezigheid (Bright Day kan andere uitvoering zijn dan Facts, bijvoorbeeld).
Veiligheid: ik stuitte een paar keer op "onvindbare" removeable links. Deze duidelijk markeren en verwijderbaar zonder gereedschap (zie bouwregels).
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by maddox » Mon Oct 23, 2017 4:09 pm

Bluskist LiPo branden= munitiekist van bij een legerstock. Paar zakjes zout en een deftige CO2 blusser en je komt al een eind.

Demobots. Of het kost tijd, of geld.

Naamkaartje en houders ervoor. BOL.com

Vuilniszakken. Goed plan.

Veiligheid. Correct. 'k Moet mezelf nog 15 schoppen geven om een paar stommiteiten uit mijn lijf te stampen.

Het niet hebben van de TV schermen was een echt verlies.
Ik moet niet in België naar de prijzen gaan kijken, die zijn hier altijd wat duurder. Maar hoe goedkoop kunnen we aan een voldoend grote TV komen? Het moet geen 4K zijn ofzo. En welke dingen komen er bij om ze goed in te kunnen zetten?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by Jeroen » Mon Oct 23, 2017 4:33 pm

Over de tv schermen, dit was een keuze van de organisatie, niet van ons. Vorig jaar heb ik ze gehuurd tegen een redelijk tarief. Dit jaar wilde ze dit oplossen met podiums. ( Bij Bright hebben we waarschijnlijk wel weer schermen gehuurd, moet ik nog definitief afstemmen)

Natuurlijk kunnen we prima een goedkope tv kopen voor ene paar honderd euro. Wellicht 2 zelfs.
Maar goede statieven voor het veilig neerzetten hiervan zijn duurder dan de tv. ( op hoogte waar ze nuttig zijn)
Natuurlijk kunnen we die ook prima zelf maken, maar we hebben geeneens tijd voor demo robots.
Ook is dat dan weer een ding wat we mee moeten sjouwen en aan moeten sluiten.

Daarnaast is er ook een kleine infrastructuur nodig om beeld en teksten op de schermen te krijgen ( en over afstand te distribueren, HDMI kan niet zomaar een kabel van langer dan 15 meter zijn, en dat is vaak korter dan je denkt met een kabel die stijgt en daalt langs een arena)

En eigenlijk wil je LCD schermen niet verplaatsen en opslaan zonder een goede flightcase, wat dus ook weer geld kost en weer zwaar wordt.
What goes up must come down...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by kalme nelis » Mon Oct 23, 2017 4:50 pm

Na afgelopen weekend ben ik van plan om ten alle tijden een rol vuilniszakken mee te slepen. Het zou niet verkeerd zijn wanneer meerdere teams dit zouden doen tijdens events.

Het gemis van de schermen was het zwaarst te voelen voor hun die langs de lange zijde probeerden wat van de actie mee te krijgen. Een enkel scherm net naast de banier op 2m hoofte had hierbij uitkomst kunnen bieden. De podiums waren niet slecht als alternatief maar beperkte wel hoeveel volk er op die meters kon staan.

Showbots ben ik op tegen daar het extra druk op de stichting zelf zet om deze te onderhouden tijdens het event zelf. Vers bloed of teams aandmoedigen met meerdere machines af te komen is een welkomer alternatief. Ikzelf voelde dat ik de groep te kort kwam door helaas met slechts 1 machine af te komen en was erg blij dat Yes erbij kwam (afgezien van een stevige herbouw tussendoor)

Een brandkist voor de Lipo's is zeker een veiligheids puntje en behoeft niet te duur of te zwaar te zijn.

Het schema met FC en WB machines was een prima oplossing om oudere machines en machines die getest moesten worden de kans te geven het zware geweld te omzeilen en toch hun minuten te maken, iets wat ik graag zie terug keren in toekomstige events.

Al met al hebben we er een leuk weekeind van gemaakt met mooie partijen (Grotendeels door team MSR, RCC en Frank&co) en ik hoop een volgende keer een grotere bijdrage te kunnen leveren qua machines.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: FACTS - Ghent - 21-22 oktober

Post by maddox » Mon Oct 23, 2017 5:01 pm

TV statieven kunnen gratis (ook in tijd) zijn. Alswel transport/opslagkoffers.
Daar heb ik wel een oplossing voor.

Electronica/bekabeling/communicatie, daar moeten anderen zich maar over buigen.

Maar ja, het verhuiswerk komt er weer bij.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests