Ants

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Bedankt voor jullie reacties...

Even een paar opmerkingen/vragen:

Hennings, de Nederlandse regels voor antweights die bij jou links staan staan kunnen nooit vast staan voor elke competitie die men wil opstarten.
Als een organisator regels wil veranderen bijvoorbeeld grootte bots, grootte arena etc. dan doet hij dat gewoon.

Vanwaar heb jij voor deze specifieke regels gekozen? Heb jij van een Engelse website vertaald? Iedere antweight organisatie hanteert namelijk zijn eigen regels (zie diverse verschillende antorganisaties in Amerika met diverse verschilllende regels). Stel dat ik een organisatie op poten zou zetten voor antweights dan zou ik jouw regels als blueprint kunnen gebruiken maar dan zou ik ook goed luisteren naar welke dingen de deelnemers zouden willen veranderen.

Een mogelijke discussie over welke regels anteers graag zouden toegevoegd/afgeschaft lijkt mij dan noodzakelijk.
Ik ben zelf niet zo regelvast en geloof in het principe van een "gentlemen's agreement".
Dat wil zeggen: De regels die zo veel mogelijk door de deelnemers zelf gezamelijk opgesteld zijn. Dit geeft hopelijk ook een groter draagvlak voor het opzetten van een antcompetitie.

Cavechrusher,
Bedankt voor de tip maar wees nu eerlijk, het is toch van de gekke dat we als antweight bouwer of naar Engeland toe moeten of moeten wachten tot er eindelijk weer een Heavyweightwedstrijd wordt gehouden waar onze bots als bijgevecht mogen gebruikt worden.
Kunnen we echt niet als antweights iets gezamelijk opzetten?
Ik denk dan bijvoorbeeld als iets als een roulerende backyard rumble.
Dan weer in Zuid-Holland, dan weer in het topje van Nederland dan weer in.....enz. enz.

Iemand een idee hoe we dit met zijn alle kunnen dragen?
Iemand een idee hoe we dit communiceren met elkaar? (Dit forum is geweldig!)
Iemand een idee welke regels eruit moeten?
Iemand een idee welke regels we er nog in willen hebben?
Iemand een ander idee?
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

er is idd een verschil tussen de USA ants en de UK ants, de USA ants staan bij ons bekend als Sozbots, en wegen 350 gram, Wij gebruiken idd de UK antweight regels, dus de 150 gram variant, Ik weet niet welke versie Henning heeft vertaald, maar ik gebruik de 3,0 versie, aangezien ik ook nog een paar keer richting engeland wil vertrekken.
De antweight competities worden meestal tijdens een DRG event gehouden, ook onder toezicht van DRG, en met de enigste antarena in NL, namelijk die van Mischa.
De regels zijn al gebazeert op pak'em'beet 5 jaar antweight geschiedenis, en zijn er vooral voor de veiligheid, anders zouden er vlammewerpers, en 50 bar flippers zijn, en 50 bar voor 150 gram is heeeeeel erg overkill, (trouwens in de eerste regels mochten vlammewerpers wel, en heb toen een soort napalm brander gemaakt met een vlam van 1,5 meter, die met 1 draai heel de arena in de hens kon zetten :twisted: )

dus de antwoorden op je vragen:
Iemand een idee hoe we dit met zijn alle kunnen dragen?

via DRG

Iemand een idee hoe we dit communiceren met elkaar? (Dit forum is geweldig!)

idd dit forum

Iemand een idee welke regels eruit moeten?

Geen

Iemand een idee welke regels we er nog in willen hebben?

Geen

Iemand een ander idee?

geen idee :D
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Cavechrusher,

Er zijn US bots die 150 g zijn (Ants) en US bots die 350 g wegen (Bugs).
Zelfs onder de 150 g bots zijn er verschillende regelementen in omloop.
Jouw keuze om de 3,0 versie aan te houden heeft onder meer te maken dat je naar Engeland toe wilt en Internationaal wil kunnen vechten.
Maar misschien zijn er ant-bestuurders die dat niet kunnen/willen.
Die willen gewoon hun ant gebruiken tegen andermans ant en dat dan niet 2 x per jaar of zo.
Je kunt je ant alleen verbeteren als je hem vaak genoeg mag/kan gebruiken. Hoe kan het toch zijn dat in de US soms wel maandelijks een antweightgevecht wordt gehouden en wij elkaar mischien 3 x per jaar kunnen treffen?
Dit is zeker geen verwijt naar DRG (wat zij organiseren, organiseren zij goed!) maar gewoon een observatie.

We zouden ook niet vast moeten zitten aan Mischa's enige Nederlandse arena (heeft waarschijnlijk ook een prive leven en kan niet altijd). Een parkeerplek met een paar planken is goed genoeg.
Door elkaar meer te treffen kunnen we ook beter trainen in de besturing etc. wat de show op een DRW event ten goede kan komen.

Moeten alle robotgevechten (ook de kleine) in Nederland georganiseerd worden door DRW? Kom nou! We mogen deze jongens best wel wat werk uit handen nemen (ze hebben het druk zat).
Als ant-bestuurders willen knokken mogen ze daar best wel wat zelf voor doen in plaats van passief afwachten tot DRW weer een groot event organiseert.

Nogmaals dit is geen verwijt naar DRG maar meer naar onszelf omdat wij blijkbaar erg passief zijn in onze sportbeoefening.
Het is toch veel leuker om tegen elkaar te vechten dan je ant te moeten afstoffen omdat hij in de kast staat?
Laten we daar dan eens wat voor doen!

Jouw antwoorden geven aan dat jij liever wacht op de volgende DRG-event, geen probleem!

Zijn er geintereseerde anteers die open staan voor het idee om in onafhankelijke wedstrijdjes het tegen elkaar op te nemen.
Vertel wat voor ant je hebt en waar je woont!!!!

FLEA, organisator AUW (Ants Underground Wars)

P.S. Met regels aanpassen bedoel ik dus niet vlammenwerpers, ninjasterren, explosieven etc. Ik bedoel veilige regels!!!
raceeend
Berichten: 485
Lid geworden op: wo jul 30, 2003 12:36 am
Contacteer:

Bericht door raceeend »

kijk,
op amerikaanse regels baseren heeft geen zin,
regels bedenken die te veel verschillen met de landen om ons heen heeft geen zin,
regels bedenken die te veel verschillen van de huisige heeft geen zin, want de meeste die een goede ant hebben willen die gewoon houden.
regels bedenken die anders zijn dan de meest gehanteerde regels in nederland heeft weinig zin, doordat je dan krijgt dat er bij het ene event mensen met type ant 1 komen en bij het andere met type 2, dan trek je dus nooit een volle bak. als je vernadering wilt voor een eigen competitie of event dan kan je beter ff kijken of er dan veranderingen aan de bot nodig zijn. zo ja kan je het wel vergeten, want niemand heeft zin om voor ieder event alles aan te passen.

zo zie ik het in ieder geval.
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

raceeend,

Okay, wat je zegt daar zit wat in! Je hebt gelijk in het feit dat mensen hun ant dan soms wel en soms niet kunnen gebruiken of nog erger moeten ombouwen. Duidelijk punt waarmee je mij overtuigd hebt (geen regels erbij of eraf). Dus laten we de regels aanhouden die Hennings in zijn link heeft gezet.

De rest van mijn verhaal blijft staan.
Zijn er mensen die interesse hebben om met elkaar afspraken te maken voor een backyard rumble voor ants (4x per jaar naast de DRG-event)?
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

Ik denk dat ik nu wel een ant kan maken, het is allessinds goedkoper dan een featherweight, en ook best grappig.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

ik denk dat het pas zin heeft, als je genoeg ants hebt. In engeland is de opkomst bij een AWS ongeveer 30-60 ants, in Nl mag je al blij zijn als je 3-6 ants bij elkaar weet te schrapen. ben je binnen 1 uurtje klaar, ik heb dan niet veel zin om dan naar weet-ik-veel-waar toe te gaan.
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Cavecrusher,

Wat zijn we negatief, zeg! :(
Dat is nu juist de instelling wat we dus niet nodig hebben.
Ik weet niet waar de grens voor jou ligt om mee te doen, maar je bent welkom.

Kenshee,
Hoeveel tijd heb je nodig om jouw ant te maken?

Wie durft met zijn ant de strijd aan te gaan?
Geef je naam, woonplaats, gewicht (van je robot natuurlijk) en wanneer hij operationeel is.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

Tim Bouwens
Veldhoven (bij eindhoven)
150 gram
ehm, in ieder geval voor 21 feb

ut was ook niet negatief bedoelt, maar een echt event valt hier in nederland niet te organiseren zonder er iets bij te nemen, zodat het 'dag' vullend is, en ik spreek uit ervaring. ben namelijk bij ongeveer elke antwedstrijd geweest die er in Nl is georganiseerd, vanaf de aller eerste in leeuwarden (ook m'n enigste succesvolle) de gemiddelde tijds duur was 1 tot 1,5 uur. DRG 2 rijswijk was volgens mij nog het langste, maar toen waren er ook duitse ants.
Gebruikersavatar
Henning
Berichten: 618
Lid geworden op: do aug 07, 2003 12:03 am

Bericht door Henning »

Oke over mijn regels,
ze zijn gebaseerd op de Engelse en Duitse regels,
Zijn over het algemeen strenger!

Daarnaast ben ik nu zelf ook meer geneigd om me aan de engelse 3.0 regels te gaan zouden, omdat die toch universieler zijn.

Daarnaats vindt ik het gesprek wat vijandig worden, plz. relax ff wat.

Een ant bouwen kan geen tijd kosten tot enorm lang.
Snelste Ant 15 min.
Langzaamste Ant 6 a 8 maanden en nu nog bezig (maar je wilt niet weten hoeveel proto types er al zijn geweest, stuk of 8)

Voor de AUW:

Henning Jansen Klmop
Stiens (bij Leeuwarden)
eumm... kan over 1 uur klaar zijn, als ik zin heb


Daarnaats sluit ik me helemaal aan bij Cc, zoals ik al zei:
Zolang er niet meer ants zijn (min 30) i.p.v van de 10 a 20 van nu, blijven de antwars echt bijgevechten van de HW.

Henning
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Hallo, ik heb iet zo veel verstand van ants, maar:
- ivm samenwerkingsplannen is het en goed idee de regels van FRA te gebruiken. Via hun forum kun je daar ook invloed op uitoefenen.
- gebruik DRG forum als communicatiemiddel, en de site zodra deze vernieuwd is
- zelf bijeenkomsten en gevechten organiseren: natuurlijk, maar houdt het veilig en legaal
- overleg eens met Mischa (arenacommissie) of zijn arena ervoor gebruikt kan worden of bouw er zelf 1
- nodig gerust Engelsen, Duitsers en anderen uit
- overleg eens met DRG bestuursleden of iemand uit de evenementencommissie, zij hebben minstens goede organisatie-tips, contacten in binnen en buitenland of helpen mee met de organisatie

Marien
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

De reden waarom ik zwijg in deze discussie is omdat ik mensen zoals Henning en Cavecrusher vertrouw qua veiligheid op antgevechten, en dat als Mischa's arena wordt gebruikt men zeker veilig te werk zal gaan. Doe zo voort !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Okay bedankt voor al jullie reacties...

Uitkomst:
- Engelse regels 3.0 of die van de FRA aanhouden
- Mischa's arena gebruiken (is al getest dus veilig)
- Contact met DRW leggen (evenementen commissie)
- Minimaal 30 ants die interesse hebben

Duidelijk! Als het ons niet lukt om 30 ants bijeen te krijgen voor een gevecht dan lijkt het me (zoals jullie al zeiden) beter om de ants mee te nemen naar een DRG-event.

P.S. Sorry als ik vijandig overkwam, zeker niet de bedoeling. De bedoeling was om een discussie los te maken over het mogelijk organiseren van een ant-event (meerdere keren per jaar) naast de DRW-events.
Wat jullie allen zeiden was erg constructief.

Er zijn nu al 5 ants die mogelijk mee willen/kunnen doen dus nog maar 25 te gaan :wink:
Mede ant-bestuurders laat wat van je horen als je mee wilt doen!

FLEA

P.S. Nogmaals, de kritiek die ik van jullie kreeg was opbouwend en constructief, bedankt hiervoor!
Gebruikersavatar
Henning
Berichten: 618
Lid geworden op: do aug 07, 2003 12:03 am

Bericht door Henning »

NP

Henning
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

THNX

FLEA