2 juni 2007 - Big Brother België

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Friet
Berichten: 183
Lid geworden op: do aug 07, 2003 5:34 pm
Locatie: Belgium, beer country

Bericht door Friet »

Marien,

Maar nu weten we nog steeds niet wanneer we daar moeten zijn... arena opbouwen enz is toch wat werk...

Wij dachten tegen de middag te komen met HARD...en enkele extra handen om het werk wat lichter te maken (Jan en ik dus)

MVG

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Jij hebt dat bericht niet gekregen?

Kees heeft een vrachtwagentje besteld. Deze zal vrijdagavond geladen worden in Wormerveer. Niels rijdt de arena naar Vilvoorde (vertrek zaterdag 8:00). Ondertussen stap ik bij hem in (9:30) en halen we in Rucphen (10:15 – 11:00) de laatste arenawanden op. Na aankomst in de studio (12:00 – 12:30) laden we uit, zetten de arena (5x7,5) op en maken de robots in orde. Om 15:00 staan we dan startklaar. Ondertussen heeft de regisseur (met ons) beslist welke deelnemer–robot-combinatie er zal zijn. Ook zullen we de veiligheid (van deelnemers en set) goed in de gaten moeten houden. We doen geen tech-checks.

Wanneer iedereen er zaterdag om 13:00 zeker is hebben we de tijd om alles goed te regelen. Opnames zijn om 15:00. Ik schat dat we er een uur (of anderhalf) mee bezig zijn. Dan opruimen en inladen, vertrek om 18:00 (?). Misschien nog ergens een hapje eten? Leo’s robot wordt dan bij mij weer overgeladen en Niels brengt auto en arena naar Wormerveer.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

kav bus is geladen. tomtom ingesteld. nu nog een goede nachtrust en ik ben er klaar voor. maar wat een gehannes dat schakelen ;( Geef mij maar automaat!
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

god ......het lijkt bijna een echt evenement ...............
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

iceman schreef:god ......het lijkt bijna een echt evenement ...............
Ja maar nog beter DRG gaat er winst aan maken.... :lol:
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

de filmpjes staat op www.bigbrother.be maar daar moet je dan wel 3 euro per filmpje voor neer legen.

stef
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

kost llemaal ff wat tijd, mede door een flinke file op de A8 midden op de nacht wegens asfalteren. Maar mede door de hulp van kalm en een vriend van hem de bus rap uitgeladen :)

Qua event... Goed gelukt. helaas hadden die endemol hobyisten moeite met het opzetten van sponsor decors. maar met de hulp van de handige roboteers kwam het toch nog goed. maar toch met een goed uur vertraging.

Was ook wel te merken dat die BB gasten niet helemaal meer zo jovel zijn na al die tijd. wat hun iq was voor, en hoe ver het inmiddels is gezakt weet ik niet maar ze haden wel flink wat moeite met het begrijpen van dingen.
Laten gewoon een pannetje op het (electrisch) vuur staan. na melding aan de regie krijgt er dan een vd bbérs de opdracht het pannetje van het vuur te halen.... zijn we klaar met de gevechten en willen we opruiimen... laten die bb-ers de schuifpui open staan. ff door gegeven, regie was het nat. niet opgevalen zo blind en gaar hun zijn, dus ook daar weer aktie op ondernomen... zulen.
Gaat een gozer kijken hoe z'n robot werkt.. merkt een meid dat hij de verkeerde handleiding heeft... hard na denken over welke robot hij dan bestuurdt.. zij de foto's bekijken.. hebbes.. paar tellen later merkt die eikel dat op de RC de naam 'spike' staat... hoe groot een bord moet je voor je kop hebben???

Eten in het cafetaria was goed te doen tegen aardige zachte prijzen.
Leuke dag geweest :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Edwin »

Hoe staat het met de opnamen?

Belgische roboteers?
MJM?

Helaas heb ik de familie van Sue in Belgie niet tijdig kunnen bereiken, om te zeggen dat het toch zaterdag uitgezonden werd.
It is just a machine!!!
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Edwin »

Deze had ik ook gevonden,
maar daar moet voor betaald worden :(
Misschien dat ze na afloop van BB vrij komen.
It is just a machine!!!
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Anders eentje betaald die het dan gelijk opneemt en hier publiceerd :roll:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Mooie wagen 8)
Hoe dan?
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Heeft iedereen het naar zijn zin gehad? Is het voor herhaling vatbaar? Is er nog schade geleden?

Onze hele ploeg was er netjes op tijd. We konden echter nog niet opbouwen omdat er nog koeien in de binnentuin stonden. Daarom hebben we een lunch bij de VTM gebruikt.
Toen we eenmaal binnen konden zijn de arena neergezet en de robots in orde gemaakt. Ruim voor 3 uur, de afgesproken tijd, waren wij gereed. De Endemollers moesten nog een decor opzetten. In die tijd hebben we rond kunnen kijken. Toen, 5 kwartier later dan gepland, de BB-deelnemers met de robots konden spelen, zaten de meesten van ons bij de regie naar de live-stream te kijken. In de regie zat ik om BB de nodige info te geven en in te grijpen wanneer het fout zou gaan. Daar stonden 30 monitoren om het hele huis en de bewoners in de gaten te houden.
Ondanks onze aanwijzingen (foto van zender en beschrijving) die de BB organisatie aan de bewoners gaf, slaagden ze er toch in om verkeerde knoppen in te drukken waardoor wapens "niet werkten" of aan het begin van het gevecht alle CO2 gedumpt werd.
Het was opmerkelijk dat de 2 dames wel sneller begrepen hoe ze met de robots om moesten gaan dan de 2 heren. Volgens de regisseurs was dat een unicum in de 91 dagen die de serrie toen al duurde.
16:15 eerste gevecht, 18:20 het vierde en laatste afgelopen. De regie was tevreden, wij hebben weer wat geleerd (voor dummies alleen robots en zenders voor dummies meebrengen). Na opruimen is een deel direct naar huis gegaan, de arena-crew heeft eerst nog wat gegeten.
Ik vond het vermoeiend maar leuk.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

De uitzending is afgelopen en opgenomen op video. Zal het één van de volgende dagen eens proberen te digitalizeren.... ik heb dit nog nooit eerder gedaan dus het zal wel effe duren eer het online zal staan.
Maar echt indrukwekkend is het allemaal niet....
Qua wapens zie je Spike éénmaal zijn wapen gebruiken en dat is het dan... Hard zie je nooit flippen ? Alleen tijdens de finale staat de flipper van HARD helemaal achteruit dus zal er waarschijnlijk toch wel eens iemand op het wapen knopje gedrukt hebben zeker ???

Ook het commentaar van de winnaar is bijzonder suf, zo erg dat BB zelf vraagt waarom hij niet blijer is om zijn overwinning, waarop de commentaar van de winnaar het volgende is: het is veel moeilijker dan het lijkt en dat volgens hem de robots niet echt werkte zoals het hoorde en dat hij gewonnen heeft omdat de anderen nog slechter waren dan dat hij was.

Bon, al bij al hoop ik dat DRG er genoeg centjes aan overgehouden heeft.
Zelf heb ik ondertussen HARD nog niet gezien dus weet ik niet wat de eigenlijke schade juist is (blijkbaar werkte hij helemaal niet meer ?) Maar vermits er voorlopig toch geen event meer is hebben we tijd genoeg om het te repareren :wink: