450 gram botje

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

als slaapkamerknutselaar ben ik niet in staat om een goede feather te maken, (lassen) maar een ant en een soz zijn voor mij niet moeilijk, dat is allemaal geminiaturiseerd, dus kan het met klein gereedschap.
[sig?]
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Daarom dat wij ook altijd het aanbod openhouden dat men bij ons een weekend kan komen bouwen. Er staan een draaibank, een kolomboor en een bandzaagmachine in de woonkamer en een lasapparaat in de schuur. Er zijn ook slijptollen, boormachines, boren, tappen en draadkussens, verschillende stukken metaal en veel affectie van de katten voorhanden.
1 nadeel (?): we wonen midden in België. Maar wel vlakbij een goede treinverbinding en een luchthaven. Kies maar. :mrgreen:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

ja, dat laatste is het grootste nadeel voor mijook he? geen vervoer behalve OV, en dat is behoorlijk duur (voor de prijs met de trein heen en weer kan ik ook een goedkoop lasapparaat kopen, en wat platen en zelf een botje in elkaar lassen. (dan wel niet van dat mooie gereedschap als bij jullie, maar beter dan niets :P)

ik kom wel een keer alngs als ik tijd heb, iig bedankt vor de gastvijheid :)
[sig?]
sharmpie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 12, 2006 8:22 pm

Bericht door sharmpie »

Babeth schreef:Daarom dat wij ook altijd het aanbod openhouden dat men bij ons een weekend kan komen bouwen. Er staan een draaibank, een kolomboor en een bandzaagmachine in de woonkamer en een lasapparaat in de schuur. Er zijn ook slijptollen, boormachines, boren, tappen en draadkussens, verschillende stukken metaal en veel affectie van de katten voorhanden.
1 nadeel (?): we wonen midden in België. Maar wel vlakbij een goede treinverbinding en een luchthaven. Kies maar. :mrgreen:
het is wel heel aardig enzo maar het ov is inderdaad duur maar ook als je iets vergeet motortje ofzo en ik zie mezelf mniet met 12 kilo aan mototjes en alu in de trein zitten maar het is wel aardig
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

ik wel, ik zat vorige week nog 4 dagen achter elkaar met een kist van een kg of 20 in de trein. de conducteur vond het wel grappig, 'zijn de kerstpaketten vroeg dit jaar?'
[sig?]
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Sharmpie, het is maar een aanbod we aan alle roboteers doen. Je moet het niet aanvaarden hoor.

En duur. Eenmaal dat je goed bezig bent in robotwars, kijk je niet op van een kost van €100 voor een component je echt wil.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
sharmpie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 12, 2006 8:22 pm

naam

Bericht door sharmpie »

ik heet trouwens sharma
Gebruikersavatar
Henning
Berichten: 618
Lid geworden op: do aug 07, 2003 12:03 am

Bericht door Henning »

sharmpie schreef:...en ik zie mezelf mniet met 12 kilo aan mototjes en alu in de trein zitten maar het is wel aardig
En dan zit ik normaal met 3 enorme tassen in de trein... 12 kilo is makkelijk te doen kan ik je vertellen... en het is echt niet on-normaal ofzo... je moet toch meenemen wat je wilt mee nemen.

Goed inpakken is het 1/2 werk...

Maximale wat ik mee kan nemen in de trein:


Grote hike tas met:

- Tent + matje + slaapzak
- 2 sets kleren
- Douchspullen
- Extra paar schoenen

Op de hike tas vastgebonden:

Tas met:

- 10m2 Kitesurf-kite
- Waist-harnass
- Helm
- Eten

Verder:

- Kitesurf-boardje
- Mountainboard
- Radio

Gedragen door 1 persoon...

Als je iets graag wilt valt er altijd wat te regelen ;)
sharmpie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 12, 2006 8:22 pm

Re: 450 gram botje

Bericht door sharmpie »

lol mijn broertje van 5 wil een flip botje maken en hij wil er maximaal 20 euro aan uitgeven ff de vraag:kan mijn broertje voor 20 euro een antflipperbotje maken of niet
alvast bedankt

en ik ken iemand die is metaal kunstenaar dus hoef ik niet naar belgië in de trein met 20 kilo of meer

lolz
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Antwoord = NEE

Als iemand een metaal kunstenaar is wil het niet betekenen dat hij kan draaien/frezen en de benodigde kennis heeft voor het bouwen van een robot, en die is in huizen belgie zeker aanwezig.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

sharmpietje, wat denk je wat een zender/ontvangerset kost ?

en probeer nu de vraag : "kan ik een antflipperbotje maken voor 20 euri" eens te beantwoorden ?
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

heb nog een 3 kanaals 27 mhz setej uit een vliegtuigje liggen (ja, fm, nee chinees, dus niet compartible met de rest) mag ie voor weinig hebben :P
[sig?]
sharmpie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 12, 2006 8:22 pm

Bericht door sharmpie »

lol ik heb het over de ant ff zonder zender en ontvanger
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

ja, dat kan wel, een stuk karton, 2 conrad micro servo's en wat batterijen, dan heb je een ant :)
[sig?]
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

3 servo's en een wat Polycarb en dan heb je een redelijke ant voor die prijs.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl