Mesh (CCW-02)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

tja, wielen achteraan, probleem opgelost :)
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

geen ruimte. we proberen het op te lossen met veren achter de potwielen
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

Zoals sommige al in Cuijk gezien hebben is CCW-02 dan bijna klaar.

Zaterdag avond kwamen we er achter dat onze accu lader kapot was, natuurlijk kwamen we daar achter nadat hij 2 accu's totaal had leeggezogen :? We hebbe er toen maar een klijnere accu in gestopt om toch op de 36V te komen.

Tijdens het toernooi brande er een relait (25amp) door omdat we het wapen direct op de relait hadden aangesloten en niet op de solenoids.

Hierdoor hebben we het wapen maar 1 keertje kunnen testen, helaaswas hij ook nog eens niet sterk genoeg. Maar dat kunnen we verhelpen door de arm wat korter te maken.

We hebben toch nog een beetje tegen Kees kunnen botsen en dat ging verrassend goed omdat hij zo lekker wendbaar is (en ook een kilo of 4 te zwaar, vogende keer klijnere accu's er in). Jammer dat we er nooit eerder mee hadden gereden, mijn stuurmans kunsten stelden maar weinig voor. :oops: De robot is nu we meer rond dan 8 zijdig.... :)

Wel lagge dat ons schepje meer een soort weerhaak was geworden na al dat botsen, maar die zagen we er gewoon af, was toch een onzin ding.

Uiteindelijk zijn we best tevreden met het resultaat :P

P.s.: Onze lifter werkte in Cuijk niet op volle kracht. Er komen nog veren is zodat we in het begin meer kracht hebben, daar zouden we zo'n 50 Kg meer mee moeten kunnen gaan tillen.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

ruud_boeklagen schreef:We hebben toch nog een beetje tegen Kees kunnen botsen en dat ging verrassend goed omdat hij zo lekker wendbaar is (en ook een kilo of 4 te zwaar, vogende keer klijnere accu's er in). Jammer dat we er nooit eerder mee hadden gereden, mijn stuurmans kunsten stelden maar weinig voor. :oops: De robot is nu we meer rond dan 8 zijdig.... :)
Ik vond je stuurmanskunsten best meevallen hoor ! (Het was een behoorlijk kleine arena voor een Heavy )
En inderdaad hij lijkt mij erg lekker te sturen, wat voor een robot zowat de belangrijkste eigenschap zou moeten zijn !
De schade was toch maar oppervlakking ? Dat wordt je wel gewend :)
Al had ik je toch graag eens zien tegen alien distructor rijden terwijl die een full bodyspin uitvoerde 8) Maar ik begrijp wel dat je dit niet meteen in je eerste proefrit wil gaan proberen.

Wat mij betreft een prima robot en een prachtige Heavy aanwinst voor DRG.
Nu gewoon de lifter optimalizeren en verder aan zoveel mogelijk events deelnemen dan leer je gewoon vanzelf beter rijden.



PS. maak de oude robot terug rijdende en oefen thuis wat tegen je Pa !!! :twisted:
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

:P ....tja... zondag om 3 uur 's morgens was hij pas klaar... Had zelfs nog nooit in de garage gereden :? Moest er even aan wennen dat die wielen zo dicht bij elkaar staan, dan maak je de bochten wel erg snel... :roll:
Laatst gewijzigd door ruud_boeklagen op wo jun 21, 2006 9:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

net nog even gemeten: we waren toch niet te zwaar! :D
Komt doordat we er een klijner accu'tje in hadden gestopt.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

Onze link zit vlak achter onze lifter, zouden ze daar moeilijk over doen op het WK?
Heb alleen deze foto waar je ziet waar de link zit:
http://www.bugs.nl/media/album/view.php ... I3LkpQRw==
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Bericht door Jeroen »

ruud_boeklagen schreef:Onze link zit vlak achter onze lifter, zouden ze daar moeilijk over doen op het WK?
Heb alleen deze foto waar je ziet waar de link zit:
http://www.bugs.nl/media/album/view.php ... I3LkpQRw==
naar mijn mening niet. de lifter kan je hand nooit raken.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

ruud_boeklagen schreef:Onze link zit vlak achter onze lifter, zouden ze daar moeilijk over doen op het WK?
Heb alleen deze foto waar je ziet waar de link zit:
http://www.bugs.nl/media/album/view.php ... I3LkpQRw==
FF mijn tech-check pet op zetten.

{Vermandende toon aan}
Niet de mooiste locatie. Waarom steek je altijd je links op die waardeloze plekken? Dat deed je met nummer 1 ook al. Let daar in het vervolg op in je ontwerp aub. Het is zo'n kleine moeite.
{Vermandende toon uit}

Hoe snel gaat de lifter? Als het als de meeste linak lifters niet te snel is zal het geen probleem zijn. Ik zou het toelaten dan. Maar is het een snelheid a la storm 2 wil ik er toch ff over nadenken. Ik kan me namelijk een situatie voorstellen waarbij de arm omhoog en terug komt bijvoorbeeld tijdens het oplinken. Ik geef toe, ver gezocht, maar gekkere dingen zijn gebeurt. Maar als het een type linak is zoals ik ze ken dat zie ik vooralsnog geen probleem om door de techcheck te komen.

Ik zou het wel in de To Be Improved kolom zetten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

tja, hij zit inderdaad niet op zo'n heel mooie plek :s
Maar de lifter gaat gelukkig inderdaad erg langzaam en zal niet een gevaar vormen ofzo.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Eventjes in dominatrix-modus:
An sich lijkt de locatie van de link wel veilig ten opzichte van de locatie en actieradius van het wapen. Wel zou ik aanbevelen om bij het linken altijd buiten de mogelijke actieradius van je wapen te blijven en dus je nooit over je robot (en zeker het wapen) te buigen. Dat is iets dat menigeen wel eens vergeet, en ik begrijp dat de spanning van het moment (vechten!vechten!vechten!) de oorzaak is. Edoch, een goede gewoonte is moeilijk af te leren als je het van in het begin gebruikt.

Maar echt een zekere ja of nee kunnen we pas geven als een van de tech-chekkers -Leo of Mario- je robot van dichtbij heeft kunnen bekijken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

tja, dan moet ik maar afwachten. Heb nu ook te weinig tijd om de link op een andere plek te monteren. Ik heb niet het gevoel dat ik me makkelijk pijn kan doen aan deze bot, maar het is maar net wat de tech-checkers er van denken.
Verder moet ik er een nieuw lichtje in stoppen (deze knippert, geen idee waarom :? ). En we gaan de arm nog verkorten, nu gaat hij nutteloos hoog en heeft hij wat weinig kracht. En we moeten er nog veren in stoppen, zodat we bij de start meer kracht hebben. Als de arm nog ingeklapt staat, staat hij bijna in een dood punt voor de motoren namelijk :?
Het verstevigen van het neusje is al wel gebeurd, deze buigt niet meer om.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

Ok, we zijn zo goed als klaar (nog even het grind uit de bot halen enzo :) ), de arm gaat nu te laag, te langzaam en heeft wel onnodig veel kracht.... maar het werkt! :D
Maarja, nu maar veel oefenen met rijden, valt me elke keer vies tegen hoe moeilijk dat nog is :?
Dan een verfje er over en we zijn klaar voor Engeland! :D
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]
Gebruikersavatar
ruud_boeklagen
Berichten: 409
Lid geworden op: do feb 17, 2005 2:50 pm

Bericht door ruud_boeklagen »

Engeland was top. De robot deed het prima en we hebben al wat plannen klaar om hem te verbeteren.

Wat we gaan/moeten doen voor de volgende keer:
- Het wapensysteem vernieuwen, we gaan niet meer met lineare actuators werken omdat die gewoon te makkelijk kapot gaan (en zijn gegaan). En omdat het onlogisch is om een roterende beweging naar een lineare beweging naar een roterende beweging om te zetten :?
- De aanrijving versnellen, nieuwe tandwielen bak op de motoren zodat hij 50% sneller wordt. Dat kost ons wel kracht maar die hebben we niet zo hard nodig (hij slipt nu toch al als een dolle als ik optrek).
- Gyroscoop in de bot, met zo'n klijne wielbasis is dat gewoon nodig. Vooral in het begin van een evenement als de arena nog mooi glad is.
- Natuurlijk veel oefenen met rijden (hoef ik niet uit te leggen)
- Een mooie naam voor de robot verzinnen en misschien een leuk schilderwerkje er bij.
- Alle contacten vast solderen, die schoten een paar keer los in Engeland.
- De speedcontroller repareren, die had een probleem na Engeland waardoor we niet meer konden rijden.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Ik mis nog de "De removable link op een betere plek plaatsen".
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.