co2 flees

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

co2 flees

Bericht door pepe »

Weet iemand hoe veel kilos een co2 fles van 2 liters van aluminium weegt? En hoe veel weegt een gewone fles van staal?
(ik bedoel allebei leg)
namelijk ik heb die van mij laten hervullen en is nog niet klaar

gr. pepe
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Het gewicht van een lege 2 kg fles is afhankelijk van de fabrikant en nog een paar kleine factoren.

Effe verduidelijken. Een CO2 fles word altijd afgevuld op gewicht, niet op volume.

Ik heb trouwens nog nooit een stalen 2 kg CO2 fles gezien. Misschien een heel oud type?

In alle geval, de info die je misschien nuttig vind. De aluminium flessen die ik hier heb wegen respectievelijk 3.1kg en 2.8 kg. Het verschil zit hem dus in de fabrikant.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

ok bedankt, maar ik bedoel 2 litters en niet 2 kg.

gr. pepe
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Eventjes van de gelegenheid gebruik maken om iedereen op de aangepaste regels te wijzen, te vinden op: http://www.fightingrobots.co.uk/rules.htm .

Vooral al wat de gasflessen betreft:

Met inbegrip van het gas mogen heavyweights niet méér wegen dan 102Kg en feathers niet méér dan 12.6Kg. (Neem er alstublieft nota van dat batterijen niet onder de te verbruiken dingen vallen.)

Het totaalgewicht wordt berekent zonder de te verbruiken dingen, zoals brandstof tot het maximum van 500 ml en gas tot het maximum van 2 kg voor de heavyweights en 0.6 kg voor de feathers. Dus het totaalgewicht blijft 100 kg voor de heavies en 12 kg voor de feathers.
Meer gasflessen en gas mogen ingebouwd/geladen worden, maar dat wordt wel meegerekend in het totale maximum gewicht voor die gewichtsklasse. Dit maximum gewicht bevat niet: borgen, spanbanden, afschermingen of ander gereedschap dat gebruikt wordt om de wapens en bewegende delen vast te binden.
En het totaalgewicht bevat ook niet de veiligheidsmaatregelen zoals de "safety tether" die in sommige arena's verplicht is.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Dan nog, een 2 liter volume fles zal nooit gevuld worden met meer dan 1.5 kg CO2.

En ik heb een stalen fles met inhoud 1.5 kg ,en die weegt 2.82 kg.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Wat voor merk is jouw fles en misschien weet jij waar ik kan zo 1 vinden?

gr. pepe
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Het merk, Ijsfabriek Strombeek Bever België.
Waar je die kan kopen, Mail me
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
niels
Berichten: 285
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:21 pm
Contacteer:

Bericht door niels »

Ik moet zeggen dat ik de aankondiging van de nieuwe regels nogal slecht vind. Ik zou verwachten dat de FRA dit toch wel duidelijk aankondigd naar haar leden, aangezien dit een grote impact heeft op een aantal robots.
(Ik heb niets gezien op het FRA forum of de FRA homepage, en hier op het forum alleen "verstopt" in dit topic....)

Ik moet nu 2 kg van mijn robot zien af te halen, wat niet mee gaat vallen...

Overgens betekent de nieuwe regel ook dat mijn robot voor elk gevecht gewogen moet worden, en er eventueel CO2 afgeblazen moet worden totdat de robot op het juiste gewicht is.....
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Het was al een hele tijd geleden aangekondigd dat het ging gebeuren, alleen zijn de nieuwste regels nu eindelijk van kracht geworden (lees: gepubliceerd op de FRA-website).
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Daarbij is daarmee het ook veel eerlijker. Anders zou je met een 104 of zelfs 106 kg zware robot aan de start kunnen verschijnen. Nu krijg je 2 kg als consumable, wil je meer gas meenemen dan gaat dat van je netto gewicht af.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

FRA was de laatste maanden nogal slecht georganiseerd waardoor dit soort zaken bleven liggen. Er wordt nu een inhaalslag gemaakt om alles in orde te krijgen.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Ok, nou zit ik op 102 kilos met volle fles! maar ik ga probere nog iets af te halen.

gr.

pepe