DRG Demo Bots

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Wat vinden jullie van het idee "Demo Bots"

Goed idee en ik zou er graag aan mee willen helpen
13
57%
Goed idee maar zou er niet aan mee willen helpen
9
39%
Slecht idee
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

DRG Demo Bots

Bericht door inventor »

Beste roboteers,

Mario en ik denken al een tijd over een aantal demobots. Gewoon een paar kleine bots, die er op elk event aanwezig zullen zijn. Die dus ook betrouwbaar zijn, een tijd kunnen rijden en sterk zijn. Gewoon om demo's mee te geven. Het is mischien ook leuk om hiermee het publiek te laten rijden. En daar eventuweel geld voor te vragen. Maar niks moet, alles mag. Want, het is niet leuk bij een event, maar een paar gevechten te hebben, en ze rest van de tijd je robots te repareren. Daar is voor het publiek niks aan.

Ik ben dus een beetjs gaan surfen en denken over hoe en wat. Nu kwam ik uit op een paar leuke motors op http://www.technobots.co.uk.
Afbeelding
Voltage Range: 6V to 18V
Rated Voltage 7.2V
No Load Current: 0.3A
Rated Load Current: 1.35A
Rated Load Speed: 3650 RPM
Body Diameter: 36mm
Body Length: 50mm
Spindle Length: 13mm
Spindle Diameter: 3.17mm

Deze motortjes zijn goed genoeg voor een botje van ong 1.5 a 2kg met een top snelheid van ong 7 a 10km/h. Als accu lijken mij 3 cyclon cellen wel handig. Je moet daar minstens 1 uur op kunnen rijden. Als besturing, gewoon een servo met microswitches, en zender/ontvanger, de robbe attack zender. Dit is een 2 kanaals AM zender. Het maakt niet uit dat het 2 kanaals is want er komt gaan wapen op de bots, en er word met een soort mixer gereden. Dus niet tanksteer. Ik heb hier even met de modelbouwzaak staan praten. En ze zouden deze zender die normaal 70 euro kost voor 45 kunnen leveren.

Mario gaat waarschijnlijk de wielen maken, en A-men gaat waarschijnlijk de tandwielen frezen. Zodat er een 1 traps 1-8 vertraging ontstaat. Met module 0.5 Ik heb zelf geen probleem met en maken van een frame('s) maar hulp is altijd welkom.

Dit is een ontwerp dat mij wel wat leek. Ze hoever er natuurlijk niet zo uit te zien. Meer het leek me wel geinig. Het frame word rvs en er komt dan waarschijnlijk 2mm pc overheen.
Afbeelding

Ik zou graag willen weten wat jullie van de het idee demo bots vinden. En of jullie daar bij willen helpen door bv helpen met bouwen/onderdelen scheken of op financieel gebien. Niks is natuurlijk verplicht. Maar ik denk dat de demo's in ieder geval een stuk leuker worden voor het publiek, omdat er meer aan de gang is.

mvg Dennis martens
Laatst gewijzigd door inventor op vr dec 17, 2004 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Heel goed idee. Hiermee zal ook in de kleine arena gereden kunnen worden dus ze kunnen inderdaad altijd mee. Ook het feit dat het publiek ermee kan rijden is een groot pluspunt omdat die nu haast niet er bij betrokken worden waardoor ze meestal snel hun intresse verliezen en weer doorlopen (als drg op een beurs staat).
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Mijn speelbotjes staan al sinds jaar en dag beschikbaar voor de DRG. Werken net zo goed als zelf bouwen hoor.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Die motoren heb ik nog liggen denk ik, mischien heb ik er wel 2 over.
Zal x voor je kijken inventor, waneer heb je ze nodig?
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Uhm, geen idee eigenlijk. Zou mooi zijn als jij ze had en ter beschikking steld hier voor te gebruiken :D

mvg Dennis Martens
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Ik heb laatst ook 2 auto's gekocht met als doel om mee te "spelen". Idee is om de buitenkant te versterken met polycarbonaat. Ook met het idee om thuis ermee te oefenen, maar ze zullen zeker altijd mee gaan naar events.
Was maandag bij de Lidl 27 of 40 Mhz voor 8,99 ofzo, was wel geld dat ik eraan uit wou geven. Alleen jammer dat beide auto op de dezelfde frequentie in de 27 Mhz zitten. Kan je ze wel leuk tegelijk besturen :lol:
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Maar het is niet het probleem dat er te weinig robots in nederland/belgië zijn. Het is dat er meestal een beetje weinig robots op een event aan wezig zijn. Als deze robots van de DRG worden, zullen ze dus waarschijnlijk ook op elk event zijn.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

ik ben TEGEN wapenloze robots.
zet er dan een leuk linakje in ofzo
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik had nog een vraag, wie van jullie is berijd er aan te helpen. Want waarschijnlijk komen er 2 a 4 robotjes. Maar ik ben die niet allemaal van plan zelf te maken. Dus nu de vraag. Als we de onderdelen hebben. Wie zou dan met de onderdelen thuis een robotje willen maken??
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

als het gewoon een kwestie is van in elkaar zetten, wil ik er best een doen.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Hetzelfde als Tim. Ik wil wel een robot in elkaar zetten en kan zelf ook wel pc zagen en erop zetten, maar ik heb hier geen mogelijkheid om te lassen en dergelijke.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Nou, het word waarschijnlijk meer zo van, je krijgt twee geard motors, een accupack, regalaars, kabel, zender, wielen, enz, en ja moet daar zelf een bot van maken. Dus ook zelf ontwerpen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Dus het hoeft niet dat ontwerp te worden wat je een stukje hierboven had geplaatst? Dan wil ik het wel doen, want met wat pc erbij kan je een leuk botje maken 8)
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Dat ontwerp was maar een ontwerp :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Weer even een update.

Ik ben deze week druk bezig geweest met de Demobots. Eentje is nu zo goed als af en de ander moet ik nog aan beginnen. Maar het ontwerp is er.

Specs over Demobot 1:
Aangedreven door twee raamheffers. (carlijn)
Als accu een 12V 2.5Ah cyclon pack. (A-men)
125mm wielen die met een alu as op de motor vast zitten. (maddox)
4 microswitches en 4 30A relais als besturing. (Bugs)
2mm RVS als frame/panser. (TAP)
3mm pc als panser. (Ru58)
2 kanaals graupner zender met 2 servo's. (DRG)

Foto komt nog, maar ik heb nu geen beschikking over een digicam dus foto's na de expo in België.

(iedereen nog bedankt die onderdelen/werk heeft geleverd)
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.