26th/27th March 2005 Debenham Robot Rumble

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Remco, volgens mij kan het FRA hier niks aan doen. Het is georganiseerd door robot rumble.

Ik weet ook wel dat Babeth eerlijk is en voor ons opkomt. Dat waardeer ik ook. Maar zeker als vertegenwoordiger zijnde, zou ik eerst de officiele berichten afwachten, met zijn allen overleggen en dan pas iets gaan roepen.
Wij zouden het ook niet echt waarderen als er een paar engelsen meteen van alles gaan roepen over schadeclaims. Dat bevordert de samenwerking niet echt.

Het is inmiddels officieel bevestigd in een klein mailtje. Als reden wordt de tegevalende kaartverkoop aangegeven. Van te voren is op het FRA-forum al aangegeven dat de kaarten behoorlijk duur waren. Daar hebben ze blijkbaar weinig geleerd van het WK. Als we het EK hier in Nederland willen houden, dan ben ik er voorstander van om de toegangs prijzen zo laag mogelijk te houden. Stel dat je voor een gezin van 5 €60,- kwijt bent om binnen te komend, dan kost een hele dag al gauw €100 incl. hapje en drankje. Dan zullen de meeste niet gaan. Maar hoe lager de drempel/kosten om te gaan, hoe meer dat er zullen komen lijkt mij. Maarja, wie ben ik?
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik ben ervoor om de kosten van de toegangskaarten zo laag mogelijk te houden. Ik heb helaas geen idee van wat voor kosten er allemaal terugverdiend moeten worden. Maar toch ben ik van mening dat een te hoge kaarten prijs de reden is waarom afgelaste events te weinig kaarten verkochten.

Wat ik me ook afvraag is of we met die 50.000 flyers op die beurs in duitsland wel het publiek raken dat interesse heeft? Lopen daar wel jonge kinderen rond die robotwars te gek vinden op tv en hun ouders mee zeuren? Ik weet niet welke doelgroep men in gedachten heeft.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Ik verwacht dat we tussen 8 en 10 euro per persoon per sessie uitkomen voor entree tijdens het EK. Voor ons is het zaak de komende maanden zo veel mogelijk reclame te maken voor het EK door verspreiding van flyers en posters en door demo's in Brussel, Cuijk en Boekelo. Mogelijkheden tijdens de plaatselijke koninginnedagbraderie zijn er misschien ook wel?
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Dat klinkt al velen malen beter dan 15 pond per persoon. :) Ik denk niet dat hier iemand 22,50 had willen betalen voor een kaartje.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

kos schreef:Waarom wordt er dan niet eerst goed met ons overlegd? Ik vroeg mario het netjes te houden en dan lees ik meteen daarna hier over schadeclaims.

Overigens is het aan de deelnemers van het event nog steeds niet officieel bekend gemaakt dat het is afgelast. En het lijkt mij dat hun het toch als eerste mogen weten. Ik wacht liever eerst even af wat er allemaal aan de hand is en dan liever rechtstreeks van hun en niet via via.
Nu goed, dat weten we dan ook alweer. Dus een event organiser eraan herinneren dat er mensen zijn die kosten hebben gemaakt voor zijn afgelast evenement voordat hij de boeken sluit hoeft niet. Prima. Hoeven we ons niet meer druk te maken over zo'n akkefietje.


En het is inderdaad niet de schuld van het FRA, die organiseert namelijk niets omdat het een regelgevend orgaan is en niet een organisator. Andy Kane is nu wel heel erg nerveus voor ons EK. Het organiseren van een groot evenement kost heel veel geld maar uit de voorbeelden van Debenham en het WK vorig jaar kunnen we duidelijk leren dat de toegangsprijs bepaalt of er publiek is of niet en dat een zeer uitgebreide publiciteitscampagne belangrijker is dan iedereen dacht. Als ons EK het derde grote afgelaste evenement op een jaar tijd wordt dan vreest hij dat veel mensen hun conclusies gaan trekken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Nee Babeth, het gaat mij erom dat er al is gesproken over schadeclaims zonder dat er officiele berichten waren en zonder dat er met ons goed is overlegd. Er is nog geen kans geweest om met ons te overleggen om wat voor bedrag het gaat en wat onze wensen zijn.

En ik neem aan dat een eventorganisator zich heel goed bewust is van de kosten die anderen maken. Ik denk dat op dat moment zijn hoogste prioriteit is om het event toch door te laten gaan en kijken wat er mogelijk is. Het lijkt mij dat de kosten die wij gemaakt hebben is, wel het laatste waar ze zich zorgen over maken.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

De annuleringskosten van de boot zijn 50% als je dat tussen de 7 dagen en de 48 uur doet. Daarna is het 100%
We zijn dus 181 euro kwijt. Ik wacht nog heel even om te zien of er nog alternatieven geboden worden, maar ik denk dat ik vanmiddag ga annuleren.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Godver Jeroen, je kan mij wel vragen zoveel je wil, maar ik ben Babeth niet. Da's 1.

2) Omwille dat Babeth de Europese liason van het FRA is krijgen we zulk nieuws "meestal" het eerst te horen.

3) Jij was de eerste die ik op de hoogte bracht, en nu begin je op de boodschappers te schieten. De volgende keer zal je mogen wachten.

4) Vanwege dit nieuws hebben we gisteren maar een uur ofzo UK gebeld, om uit te vogelen wat er gebeurd is, en hoe het nu verder afgewikkeld word.
Da's uit "liefde" voor de hobby.Niet uit bemoeizucht.

Zucht, Ik vrees dat dit de laatste druppel was. Ik ga ervan uit dat de grote Robot Wars only events gedaan zijn.
Blijkbaar is de DRG aanpak van sideshows een meer levensvatbare optie.

En ja, de paar €100 kosten gemaakt om een ferry te boeken door een paar nederlandse en Belgische roboteers is maar een miniscul druppeltje in de grote diepe put die daar achtergelaten is.

Dan nog, het is verbazingwekkend dat de organiseerder niet geleerd heeft van het voorgaande Debenham Debacle, het Wereldkampioenschap fiasco en de wel op tijd gebeurde afzegging van Worthing.

Blijkbaar is de lokroep van winst te groot geworden, en het momentum van de TV show uitgebold.
Laatst gewijzigd door maddox op wo mar 23, 2005 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Laat ik alle deelnemende partijen aan deze discussie er even op attenderen om het zo netjes mogelijk te houden. Geen modder gegooi als het kan ;)
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Ik nam aan dat jij en Babeth overleggen met wat jullie doen. Sorry dat ik dat fout heb. Ik neem het jou niet kwalijk dat je het aan mij hebt doorgegeven. Ik weet dat jullie je 100% inzetten voor de sport en daar ben ik blij om.

En ik bedoelde dat ik liever de officiele berichten afwacht voordat ik wat ga roepen. En niet via via op geruchten afga van redenen waarom het kan zijn afgelast. Het is niet alleen van jullie dat ik gehoord heb dat het was afgelast. Het heeft verschillende uren geduurd voordat ze iets bekend maakte, dus ik neem aan dat ze druk bezig zijn geweest om te kijken naar andere mogelijkheden. Dus waarom dan allemaal naar de UK bellen als ze druk bezig zijn en waarschijnlijk zelf niet eens weten hoe het afgehandeld wordt?

Maar NOGMAALS waar het mij om gaat is dat er is gesproken over schadeclaims uren voordat dat het officieel bekend was en zonder dat er met ons overlegd is.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Andy Kane heeft ons gebeld Jeroen. Om de verdere bevestiging te doen. Dat was ongeveer een minuut nadat we hem gebeld hadden om de bevestiging te krijgen.
De hoeveelheid mensen die gecontacteerd moesten worden voor er een officiele Email uitgestuurd kon worden is redelijk groot, vandaar het tijdsverschil. Ikzelf had de eerste berichten hierrond rond 20u30 binnen.

We gaan niet overhaast te werk, eneuh, als je kijkt naar de postingsuren dan zal je zien dat Babs's posting gebeurd is als ik naar mijn werk vertrokken was.

We zijn wel een koppel, maar we zijn geen Siamese tweeling die 1 brein deelt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Sorry hoor... het was me even ontgaan dat ze ons vertegenwoordigd. Misschien omdat ze niet even overlegd heeft? Ik had gewoon het idee dat er uit onze naam geld geclaimd wordt zonder dat ik daar inspraak op heb gehad. En dat zit mij dwars.

Ik weet nog steeds niet wat andy kane met robot rumble van doen heeft. Andy mailt onder naam van roaming robots en roaming robots verhuurt alleen maar crewmembers aan Robot Rumble. Als officieel zie ik een mailtje van Geoff Thorpe, die de leiding heeft.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

heren en dame natuurlijk ook,
dit hele verhaal lijkt erg veel op wat ik wekelijks op het werk tegenkom :?
Iedereen wil zich positief inzetten maar handelt daarbij niet automatisch naar ieder ander zijn zin.......
Misschien moeten er bepaalde procedures opgesteld worden binnen DRG over hoe er in zulke gevallen gereageerd wordt.
Meestal is dit eerst binnenshuis overleg door vooropgestelde verantwoordelijken met de rechtstreeks betrokkenen en daarna pas een officiële reactie naar andere organizaties toe. (voor alle duidelijkheid; Babeth dit is geen verwijt, alleen goede raad uit zelf opgelopen builen)
Voor wat betreft het EK wil ik ook even mijn eurocentiemen bijdragen:
Het is duidelijk dat je bij eender welk event de inkomprijs kost wat kost zo laag mogelijk houdt en dat je eenmaal het publiek binnen is, probeert om daar dan geld aan te verdienen.
Dus zoveel mogelijk promotie en zo laag mogelijk inkomgeld, maar bon, ik begrijp ook wel dat dit vanuit organizatorisch oogpunt niet echt een gemakkelijk gevoel is.
En ja, al die afgelastingen maakt het EK alleen maar belangrijker voor het voorbestaan van de sport. Sorry voor het verhogen van de stress Marien. :?
En voor mij was het vorig jaar al onduidelijk hoe het nu zit met de structuur van de FRA en vooral wie van FRA nog ergens anders belangen heeft in welke organizatie ook..... en het lijkt erop dat het ondertussen alleen maar onduidelijker geworden is, zoiets noemt men belangenvermenging en dat is nooit goed zeker niet wanneer het om geld gaat.... :shock:
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik heb geen geld geclaimd. Alleen laten weten dat sommige mensen reeds kosten hebben gemaakt en dat daaraan iets gedaan moet worden.
Ik dacht dat jullie onmiddelijk gerustgesteld wilden worden qua kosten, dat daaraan gedacht wordt. Het is nu aan Geoff Thopre om na te gaan hoe groot zijn verliezen zijn en wat hij kan doen naar jullie toe.

Andy mailt gewoonlijk namens het FRA want hij heeft niets met event-organisers te maken. Voor Roaming Robots moet je bij Jonno en Stu zijn. Wat er gisteren gebeurde: Geoff Thorpe verwittigde Roaming Robots, die hij/Robot Rumble voor de gelegenheid had ingehuurd als arenapersoneel, dat er besloten was dat het evenement dan toch niet doorging en daarna werden enkele anderen, waaronder Andy en wij, op de hoogte gebracht. Wij hebben dan onmiddelijk jullie verwittigd via het forum, GSM en/of chat. Dat noemen ze een ramplijn.
Het waren geen geruchten en er werd niet naar andere mogelijkheden gekeken. Indien dat wel zo was dan had ik iets heel anders gepost.

Vaak overleggen Mario en ik wel eens iets ja, maar als ik nieuwe gegevens doorkrijg op het moment dat hij is gaan werken... dan moet ik op eigen houtje dingen doen en ik lees toevallig niet mee op zijn chats (alleen indien nadrukkelijk uitgenodigd - Privacy is een Hoofdletterwoord in dit huis).
Mijn formulering in die eerste post was misschien niet de beste, en mijn reacties daarna niet het vriendelijkst, maar als je meer dan een half uur aan de lijn met een Engelsman hebt gezeten met een slechte verbinding die ook nog eens zacht praat, de hele rim-ram verwerkt plus zijn bezorgd gezaag over de onzekerheid in de toekomst over je oren krijgt, daarbij nog eens vèr voorbij je bedtijd zit... (heb gisteren tot half twaalf aan die rotbak gehangen, ze moesten de uitvinder van de GSM ophangen). Mensen, ik doe niet zomaar wat op eigen houtje. Maar soms moet je kort op de bal spelen. Er zijn geen procedures, het is gewoon een kwestie van communiceren.
Wie zich op zijn tenen getrapt voelt mag dat op de volgende vergadering uitleggen en zich kandidaat stellen voor deze post bij de volgende verkiezing.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Een mail van Kevin Scott (secretaris van het FRA):
To All FRA Members (Europe Region),

I hope you were aware that we had planned to hold our Anual General Meeting over Easter at the Debenham Robot Rumble (in line with item 5.3 of our Constitution).

Due to the unfortunate cancellation of that event - we have also had to postpone the AGM.

This has now been rescheduled and we invite you to join us at 3.00pm on Sat 9th April at the Denbigh robot event in North Wales.

This AGM is planned as a short mtg (target ~1/2 hour), but will contain reports from your Executive on the Highs and Lows of 2004, our plans for 2005, Finances, Membership, confirmation of your Governing Body & Regional Reps, and to give all members the opportunity to raise any Suggestions, Issues or Questions about the association.

We appreciate not all members will be able to attend, but we hope to arrange a newsletter that will go out to you with the main Items of Interest. If there are any issues you would like to be addressed, please send them to your regional rep (or myself) by Wed 6th April.

Our thanks go to Rob Jones and Jonno for accomodating this meeting.
The venue is:- Denbigh High School, Ruthin Road, Denbigh, LL16 3EX
Full details on RR site http://www.roamingrobots.co.uk/events2005_denbigh.htm

Regards,
Kevin Scott
FRA Secretary

PS
Robot applications for the event are officially Closed, but all members are invited to the AGM. Roboteers not regestered for the event, but who want to attend the AGM are advised to contact Jonno - 'coz he's told me he might be able to squeeze in just a couple of extra teams.
Unfortunately the Feather list really is Closed, but he will do his best to acomodate some additional Heaviweights.
Preference may be given to any Dutch or Belgiums teams who are able to transfer their ferry tickets.
De "your regional rep " ben ikzelf.
Dus, in het kort en in het Nederlands:
De Jaarlijkse Algemene Vergadering van het FRA die in Debenham had moeten plaatsvinden is verplaatst naar 9 april op een evenement in Noord-Wales. Mensen die opmerkingen of voorstellen hebben worden verzocht dit voor 6 april bij mij of Kevin Scott te melden en een nieuwsbrief zal worden uitgestuurd.
Eventuele Belgische of Nederlandse heavyweight deelnemers voor dat evenement worden nog toegelaten ondanks het feit dat de inschrijvingen reeds gesloten zijn.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

http://www.fightingrobots.co.uk/documen ... cancel.pdf

De Brief die nu door de zaalverantwoordelijken- het leisure centre van Debenham - kan uitgedeeld worden aan teleurgestelde fans.

Oftewel, zelfs als is het FRA geen event organiseerder, er word toch aan gewerkt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.