DRG website.

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

DRG website.

Bericht door NightFly »

Na een paar bakken thee en ideeen.
En alle problemen omtrend de DRG website,
voelde ik me heel erg geroepen :)

Ik heb een nieuwe DRG website gemaakt,.
en meteen wat fouten er uit gehaald die in de oude zaten.
Ik was eens benieuwd wat iedereen er van vind.
en of het een bruikbaar alternatief is.
als dan ook nog de andere probleem opgelost kunnen worden
omtrend de website. dan kan het nog wel eens wat worden.

zonder up-to-date website schiet het namelijk ook niet op.
dit punt komt vast nog wel te spraken op de drg vergadering.

De meeste info komt van de oude site,
met hier en daar een updateje op advies van andere roboteer :)

ok, de links.

http://www.xs4all.nl/~rigun/drg1/
http://www.xs4all.nl/~rigun/drg2/
http://www.xs4all.nl/~rigun/drg3/
http://www.xs4all.nl/~rigun/drg4/
Laatst gewijzigd door NightFly op za okt 30, 2004 1:36 am, 5 keer totaal gewijzigd.
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Bericht door kalme nelis »

...ziet er netjes uit, beetje de zelfde stijl als de oude, mag wat mij betreft iets meer contrast erin, meer kleurschakelingen zodat het er niet al te effen eruit ziet...
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Het is een stuk overzichtelijker. Nanning was bezig met een content management systeem. Ik weet niet hoe het te combineren is. Ik ben helaas m'n wachtwoord vergeten, dus ik kan het niet zo lekker invoeren als het zover is.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Ik vind de huidige website eerlijk gezegd 'mooier'... hoewel ik de huidige website ook niet echt stijlvol vindt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik vind het wel een goed punt dat jouw website meer info bevat en (meer) up to date is. Als de drg website gewoon up to date is ben ik (en waarschijnlijk veel anderen) al blij.
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

Ik heb nog wat aangepast, het was hier en daar een beetje..

http://www.xs4all.nl/~rigun/drg1/

Het probleem van de nanning site is dat er een paar grote problemen inzitten als mensen niet 1024x768 draaien. zelf mijn 1024 met de taakbalk rechts geeft al problemen. (sponsors vallen deels weg.

volgens mij is de 2e mooier en zeker ook wat kleuriger.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik vind persoonlijk de originele nog steeds het mooist.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

ik vind ze allemaal lelijk.
stomme traanplaat achtergrond en vierkantjes, bah, ziet er zo ongelooflijk amateuristisch uit.
de orginele vind ik wel de leleijkste van allemaal, dus dat heb je al goed gedaan :)
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Grote probleem van de website commissie is dat er te weinig contact is geweest. Er was afgesproken om vaker IRL te spreken, maar dat is maar 1 keer gebeurd zover ik weet. Tevens denk ik ook dat er minimaal 2 personen toegang moeten hebben tot de site.

Over de site zelf: Ik denk dat er meer met het lettertype gedaan mag worden, dat dat het grote verschil met de huidige site is. Hoeft niet veel, maar het donkerblauw van de DRG site is al genoeg. Eventueel kan er ook een ander lettertype zelf gebruikt worden.
Tevens had Nanning een idee (heb de mail al verwijderd, dus misschien omschrijf ik het verkeerd) van een agenda waar 1 persoon toegang tot had, zodat dat regelmatig geupload kan worden. Op die manier kan de site goed up to date gehouden worden. En als het niet te veel werk is, ook op verschillende punten gedaan kan worden. Bijvoorbeeld het uploaden van verslagen.

Voor de rest nog wat kleinere punten die mij opvielen:
- nog geen actieve mails (weet niet of dat expres is)
- Volgens mij wordt bij contact stichting en vereniging door elkaar gehaald
- Bij agenda zou ik ook een link zetten waar meer info te vinden is, dus of forum en/of site organisator.
- Bij links staan internationale teams appart genoemd en nederlandse/belgische niet. Via portaal stip je buitenlands en nationaal aan, dus zou er geen aparte buitenlandse teams bij zetten.
- Bij begin pagina zou ik logo's neerzetten van de andere verenigingen
- Bij downloads eventueel ook fun-downloads
- misschien iets meer foto's om dingen duidelijker te krijgen, bijvoorbeeld bij welkom (erg veel tekst), of een voorbeeld bij promotie materiaal

Zo dat waren mijn ideeen, hopelijk kan je er iets mee.

PS. WJ: Als je ze allemaal lelijk vind, kom dan zelf met een beter ontwerp. Weet zeker dat er serieus naar gekeken zal worden.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
Gebruikersavatar
marc
Berichten: 209
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 8:56 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door marc »

Ik zou ook wel een ontwerp kunnen maken.
Zeg maar watvooriets het moet worden. (kan ook zelf iets bedenken)

overzichtelijkheid is er nu ook al wel
maar het moet er ook goed uitzien - blijft toch een soort visitekaartje voor de DRG
nadeel daarvan is dat de laad tijd langer wordt
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Ik denk dat er een 'huisstijl' rondom het DRG logo zou moeten komen. Dus met die kleuren enzo werken en kijken of je vormen uit het logo kan verwerken in de rest van de website. Ik zou ook wel eens wat kunnen maken, maar ik ben niet echt goed in het maken van lay-outs/styles...
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

Ik heb die pagina's niet echt allemaal aangepast nog. vandaar dat e-mail links niet werken.

verder is iets bedenken met websites en het leesbaar
en overzichtelijk uitvoeren een ander punt. vooral omtrend kleuren.
en inderdaad, verhip de orginele tekst is blauw,
ik had dat voor zwart aangezien in de gauwigheid.
en tekenen is nu niet mijn sterke punt. :o

de links pagina is een 1:1 copy van de oude site,
dan weet je dus wel hoe erg die er aan toe is carlijn.

Verder probeer ik al zoveel mogelijk altijd een bepaalde
kleur te gebruiken. in dit geval was er een logo als voorbeeld :)

Ik hoop alleen nog eens een beter kwaliteit logo te vinden,
deze is verkleint en dat is nooit een goed idee.
En voor carlijn, de tekst is blauw
en de logo's staan er :)
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

beter als originele , alleen ( zoals bij veel site´s) een droge , statische bedoening . Een directe link of page maken naar een geselecteerd aantal foto´s en filmpjes , zodat je meteen weet wat robotwars is .
Keep up the good work !
Trek je niet aan van commentaar , laat ze het zelf maar eens beter doen ........
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Ik denk niet dat we nu 500 verschillende DRG sites nodig hebben ;) Ideeen zijn altijd welkom, maar ga niet honderde uren tijd steken in een design. Het design is nu ook niet het grootste probleem. Het probleem is dat de website niet up-to-date blijft.
Duidelijke verbeterpunten zijn altijd welkom en misschien concrete ideeen over hoe de site beter up-to-date gehouden kan worden?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

- Minstens 2 mensen die elke dag online zijn aanstellen die toegang hebben tot de server zodat er altijd wat verandert kan worden aan de website.
- Misschien nog extra mensen met specifieke taken zoals agenda bijhouden etc.
- Voor elk evenement, bijeenkomst etc. iemand vragen die een (uitgebreid) verslag wil schrijven en die dat dan ook echt doet. Die stuurt z'n verslag dan naar een van de mensen die toegang hebben tot de server en die zet het dan weer op de website.
- Voor elk evenement, bijeenkomst etc. zorgen dat er tenminste één iemand is die foto's maakt. Deze foto's dan op bugs z'n server zetten en een linkje zetten op de website of de foto's op de DRG server zetten.
- Bij elk verslag of agenda punt een link geven naar het betreffende topic op dit/het forum.
- Een persoon die het nieuws bijhoud; Robotwars stopt ermee, Gravity wint! etc. en diegene toegang geven tot de server om een nieuwspagina bij te houden.

Als dit en de andere dingen die in dit forum gepost zijn gedaan worden is het een stukje taart om de DRG website up-to-date te houden... lijkt me. 8)
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik bied mijzelf ook aan om er wat tijd in te steken.
Twee van mijn site's waar ik nog mee bezig ben: http://www.sozweights.tk en http://www.fiekehordijk.tk
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.