iiyama87
Moderator: Moderators
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Er is toch nogal een verschil tussen 25% overvolten, 100% overvolten en 367% overvolten.
Overvolten is nooit gezond voor een motor, maar het heelft wel leuke voordelen.
Overvolten is nooit gezond voor een motor, maar het heelft wel leuke voordelen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
- iiyama87
- Berichten: 649
- Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
- Locatie: Bij bergen op zoom
- Contacteer:
Eff een update van Tronic One, hij heeft zich goed gehouden in Fairford maar wel wat schade aan het frame:
Dat is schade aangericht door little spinner, die belang niet op volle kracht zat.
Maar die deuk kan ik er vast wel uit halen met de brander en een hamer. Van de rest beetje schade aan het pantser maar een soldeerbout doet wonderen bij hdpe. Voor het WK ga ik proberen wielen te regelen van hdpe, lichter en iets groter zodat hij ondersteboven beter rijd ( tijdens Fairford lag er behoorlijk wat troep op de arenavloer ). En eventueel dikkere hdpe platen en stalen strips om de grootste schade van spinners te verminderen. Doordat ik er nu ook nihm 3600 sanyo cellen erin hebt zitten is hij stuk lichter geworden en krachtiger. Ook zitten de nieuwe motoren er al in natuurlijk, Mannesmann 18v motoren. Bij het test rijden werden de motoren al snel TE warm ( en nee ik rij netjes op 18v. ) en heb dus maar gelijk boven elke motor een 40mm fan gehangen. Na de wedstrijden plaats ik er een grotere fan op om snel af te koelen ( afgekeken van G-lap ), tijdens de warme dagen in Engeland heeft hij zich goed gehouden ( geen rokende motoren )
Dit is in het kort van wat ik komende tijd ga uitspoken met Tronic One ( die nu totaal uit elkaar ligt )
Dat is schade aangericht door little spinner, die belang niet op volle kracht zat.
Maar die deuk kan ik er vast wel uit halen met de brander en een hamer. Van de rest beetje schade aan het pantser maar een soldeerbout doet wonderen bij hdpe. Voor het WK ga ik proberen wielen te regelen van hdpe, lichter en iets groter zodat hij ondersteboven beter rijd ( tijdens Fairford lag er behoorlijk wat troep op de arenavloer ). En eventueel dikkere hdpe platen en stalen strips om de grootste schade van spinners te verminderen. Doordat ik er nu ook nihm 3600 sanyo cellen erin hebt zitten is hij stuk lichter geworden en krachtiger. Ook zitten de nieuwe motoren er al in natuurlijk, Mannesmann 18v motoren. Bij het test rijden werden de motoren al snel TE warm ( en nee ik rij netjes op 18v. ) en heb dus maar gelijk boven elke motor een 40mm fan gehangen. Na de wedstrijden plaats ik er een grotere fan op om snel af te koelen ( afgekeken van G-lap ), tijdens de warme dagen in Engeland heeft hij zich goed gehouden ( geen rokende motoren )
Dit is in het kort van wat ik komende tijd ga uitspoken met Tronic One ( die nu totaal uit elkaar ligt )
- iiyama87
- Berichten: 649
- Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
- Locatie: Bij bergen op zoom
- Contacteer:
Ook maar gelijk een update van de 2e feather nu ik toch bezig ben met posten:
Het ontwerp voor de klauwen is ver klaar, omdat het gefreesd word uit grade 5 titanium ( type: Ti6al4v - grade 5 ) wat niet bepaald goedkoop is wou ik zeker weten dat het ontwerp van de klauwen goed is. Daarom heeft een collega geholpen met krachtmetingen, het resultaat ervan:
Het spreekt voor zichzelf, wat rood is daar komt de grootste kracht op te staan. Het bovenste plaatje is gewoon de klauw gesneden uit 12mm vol titanium en de onderste is dezelfde meting maar dan is de klauw grotendeels een H vorm zeg maar met wanden van 3mm dik ( scheelt in gewicht natuurlijk ) Het ontwerp en materiaal kan het makkelijk aan, we hebben gerekend met 1,5 ton vanuit de spindel met de maximale hoek.
Gerekend vanuit deze toestand zeg maar:
Ook al gekeken voor bouten of die sterk genoeg zijn ( afschuifsterkte ) dat is ook in orde. Voor de zekerheid wil ik alle wanden 5mm houden en de punten ( de tip ) massief houden. Je kan moeilijk situaties nabootsen die tijdens gevechten voor komen maar ik heb nu wel vertrouwen erin dat het houd, helemaal toen de collega zij dat hij een fout had gemaakt en dat hij dubbel zoveel aan kan dan eerst gedacht 3 ton dus.
3 ton haal ik nooit uit me spindel maar toch een geruststelling voor mij op zich
Dan maar ook gelijk foto van opstelling spindel aandrijving:
En nog foto van het titanium met de papieren klauwen om een idee te geven ( de ruimte tussen de klauwen word rond de 50 a 55 cm )
Het kost veel tijd maar er zit nog steeds voortgang in de 2e feather.
Het ontwerp voor de klauwen is ver klaar, omdat het gefreesd word uit grade 5 titanium ( type: Ti6al4v - grade 5 ) wat niet bepaald goedkoop is wou ik zeker weten dat het ontwerp van de klauwen goed is. Daarom heeft een collega geholpen met krachtmetingen, het resultaat ervan:
Het spreekt voor zichzelf, wat rood is daar komt de grootste kracht op te staan. Het bovenste plaatje is gewoon de klauw gesneden uit 12mm vol titanium en de onderste is dezelfde meting maar dan is de klauw grotendeels een H vorm zeg maar met wanden van 3mm dik ( scheelt in gewicht natuurlijk ) Het ontwerp en materiaal kan het makkelijk aan, we hebben gerekend met 1,5 ton vanuit de spindel met de maximale hoek.
Gerekend vanuit deze toestand zeg maar:
Ook al gekeken voor bouten of die sterk genoeg zijn ( afschuifsterkte ) dat is ook in orde. Voor de zekerheid wil ik alle wanden 5mm houden en de punten ( de tip ) massief houden. Je kan moeilijk situaties nabootsen die tijdens gevechten voor komen maar ik heb nu wel vertrouwen erin dat het houd, helemaal toen de collega zij dat hij een fout had gemaakt en dat hij dubbel zoveel aan kan dan eerst gedacht 3 ton dus.
3 ton haal ik nooit uit me spindel maar toch een geruststelling voor mij op zich
Dan maar ook gelijk foto van opstelling spindel aandrijving:
En nog foto van het titanium met de papieren klauwen om een idee te geven ( de ruimte tussen de klauwen word rond de 50 a 55 cm )
Het kost veel tijd maar er zit nog steeds voortgang in de 2e feather.