iiyama87

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

iiyama87

Bericht door iiyama87 »

De meesten die denken wie is iiyama87 nou weer, even voorstellen.
Mijn naam is Rick ben 17 jaar wonend in brabant en beginend roboteer.
Heb dit topic aangemaakt omdat ik ga proberen een robot te maken in de feather klasse. Na veel nagedacht te hebben over wapens en aandrijving wil ik een soort big nipper maken, heb een model gemaakt van lego maar die lijkt wel heel erg op big nipper maar de bedoeling is om hem net wat anders te maken.
hier de fotos van het lego model : (zijn niet echt scherp)
Afbeelding
Afbeelding
En een foto van me gloednieuwe Graupner X 412 zenderset
Afbeelding

Ik probeer zoveel mogelijk fotos te plaatsen als iets klaar is of iets dergelijks.
Als jullie mij nog tips kunnen geven of aanwijzingen...graag.

Groeten iiyama87
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

In ieder geval welkom op het forum en ik ben ik erg benieuwd naar je robot. Misschien al details bekend over welke materialen/motoren je wilt gaan gebruiken?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

heb 2 accuboormachine motoren van 12 Volt, heb even fotos ervan gemaakt voor je :
Afbeelding
Afbeelding
de snelkoppeling heb ik eraf gehaalt en tandwielen erop gemaakt, in de tandwielkast zitten ijzeren tandwielen.
Als overbrenging wil ik tandwielen en kettingen gebruiken van een fiets, zoals je ziet heb ik ze op de accuboormachines al gemaakt. 100% recht op de as staan ze niet zal mischien 1 a 2 mm schelen.
De lagers die ik wil gaan gebruiken komen uit een grote verfmeng machine, de wielen zijn van hard plastic met rubbere bovenkant afkomstig van een skelter.
Het meeste wil ik gaan maken van Aluminium en de buitenkant van een soort plastic.

groeten iiyama87
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Hoi! Welkom op dit forum nieuwe roboteer!

Je werk ziet er alvast veelbelovend uit en je verhaal proffessioneel, dat kan nog een pittige tegenstander worden dacht ik zo! Dat hij op een al bestaande robot lijkt zal ik mij niet zo'n zorgen om maken. De aanpak van jouw robot zal hoogstwaarschijnlijk heel anders zijn.

Ik hoop jou, en misschien je robot :shock: , te ontmoeten op één van onze live evenementen! Waar en wanneer die gehouden worden vindt je op dit forum!

Succes!
Hoe dan?
Gebruikersavatar
marc
Berichten: 209
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 8:56 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door marc »

We kunnen een feather competitie gaan houden. :D

Ga je ook boormachine motors gebruiken voor het wapen?
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Weet ik eigenlijk nog niet, heb nog een 18 volt boormachine liggen en een oude 9 volt die van 18 heeft in de tandwielkast plastic tandwieltjes.
In iedergeval ga ik een Linak gebruiken om de arm omhoog te doen, moet wel andere motor en overbrenging op. Om de ''scharen'' dicht te doen heb ik eigenlijk nog niks voor....mischien iemand een idee ?

Groeten iiyama87
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

Uiteraars ook welkom namens mij, zal me even voorstellen ik ben Remco van Team PulverizeR oftewel een van de staat mongolen op dit forum ;)

Btw. leuke naam, een monitor merk nemen :D hoe gaat je robot btw heten?

We zien elkaar vast wel eens tijdens een live-event en dan drinken we (hoe kon het ook anders) ff een biertje voor de sfeer :D
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Een naam voor me robot...uhm goeie vraag, iiyama is inderdaad een beeldschermmerk :D en die 87 staat voor 1987.
Lijkt me ook leuk om jullie te zien tijdens een live event, zie erna uit na de eerste opvolgende live event.

Groeten iiyama87


(iemand nog orgineele naam voor me toekomstige robot ?)
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

gravity...
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

pick-up ;)
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Gravity is al bezet.....pickup klinkt goed !
Heb nog wat plaatjes,
Foto van me Linak: motor is eraf en moet nog andere opgemaakt worden, wil hem gebruiken om de arm omhoog te doen.
Afbeelding
En nog een foto van me nieuwe aanwinst van vandaag: 2 schroefdraad assen met een buis met kogeltjes erin die heel soepel glijd, als je hem omhoog doet gaat hij vanzelf naar beneden. Die wil ik gaan gebruiken voor de klauw.
Afbeelding

Groeten iiyama87
Gebruikersavatar
Greasy claw Ruud
Berichten: 620
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 5:37 pm
Locatie: de hel
Contacteer:

Bericht door Greasy claw Ruud »

Zoals altijd als laatste, welkom namens deze "staatmongool", zoals mijn collega Pulverizerlid ons tracht te noemen. Ik ben Ruud en ik zeg wat de rest hierboven ook zegt. Succes met de robot. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Cool - een featherreplica van Big Nipper 8)

Lookin' good!
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Even een kleine update,

heb nieuwe wielen gekocht, 15 cm doorsnee en 3 cm dik deze zijn lichter kleiner en hebben betere grip dan de wielen die ik eerst wou gebruiken.
Afbeelding
Heb ook al een aandrijving gevonden voor de klauwen van de robot>
Afbeelding
Afbeelding
Heb even testopstelling gemaakt en gekeken hoeveel ze konden duwen op een weegschaal....50 kg kon niet verder want tandwiel zat er nog maar op geklemt. Denk wel dat ik boven de 50 zal komen.
Is een klein en licht systeem weet bijna zeker dat ik dit zal gebruiken.
Heb ook 6 meter 30 bij 30 mm en 2 mm dik RVS koker gevonden, is mischien wel leuk spul voor me chasis. Is 640 gram per 50 cm, word behoorlijk goed uitkijken dat ik niet boven me 12 kg kom :oops:
Als ik meer nieuws heb post ik het !

Groeten iiyama87,
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ziet er erg goed uit. Tot hoe ver denk je dat je gaat komen? 50Kg is niet zoveel om een andere feather fijn te knijpen. Maar het houd wel goed vast.