Demo's, competities en waar willen we heen

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

De regels zijn streng Inventor en dat willen we zo houden. Er moeten dus 2 barrières zijn: een hekwerk en een lexaan schild. Dat lexaan schild mag wel aan kettingen of kabels opgehangen worden zodat het met de klap meeveert, maar het publiek moet onder alle omstandigheden veilig zijn.
Ook moet er voor spinners een dak op de arena. Een stevig zeil versterkt met spanbanden kan dat wel doen.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Greasy claw Ruud
Berichten: 620
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 5:37 pm
Locatie: de hel
Contacteer:

Bericht door Greasy claw Ruud »

inventor schreef:Ik ben het daar mee eens. Een spinner proof arena in Nederland is gewoon niet haalbaar
Waar een wil is, is een weg... 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

We gaan stap voor stap. Zolang we dan de juiste kant op gaan komen we waar we willen. Af en toe is daar wel geld voor nodig. Dat verdienen we tijdens demo's. Daarom wil ik daar graag robots voor hebben. Het is nu even rustiger aan het worden op demo-gebied, dus is er tijd om de robots (in orde) te maken.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

groot gelijk Marien.
Want de voorgaande weken is duidelijk gebleken dat wie te grote of snelle stappen neemt zeer vlug op zijn bek kan gaan.....
Dus doe verder zoals je bezig bent, hou het financieel plaatje onder controle en dan kunnen we (helaas langzaam) :? upgraden tot er een degelijke arena is en vervolgens kunnen er echte gevechten/competities georganizeerd worden.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Uit de Roboteers Only....
g-lap schreef:klopt allemaal wel, maar als we toch rare vergelijkingen gaan maken;
Hoelang is het al geleden dat er in Nederland een F1 wedstrijd was ???
Wij in België hebben er dit weekend terug één na een jaartje zonder. Helaas zal ik of één van jullie nooit in een F1 rijden, maar ik (en de meeste onder jullie hoogstwaarschijnlijk ook) hebben al wel met karts gereden...... :wink:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat we onze maatstaven misschien wat lager moeten leggen zodat we uiteindelijk wel tot een soort van wedstrijd/ gevecht kunnen komen, net zoals vorige week waar wij en de rest van de deelnemers wel 6 keer gevochten hebben (zoveel gevechten hadden we waarschijnlijk nooit tijdens een echt wk gedaan).
Akkoord, er waren helaas geen werkende spinners, maar dat is weeral door dat de huidige tuigen zo gevaarlijk zijn geworden dat het zogoed als (financiel) onmogelijk is om een veilige arena te bouwen.
Net zoals het op Zandvoort onmogelijk is om F1 te rijden, en als je dan een F1 auto hebt kan je er dus helaas alleen maar op geschikte circuits mee rijden. Dus lijkt het mij praktischer om een touring of GT race wagen te kopen/maken zodat je er tenminste een paar keer per jaar mee kan racen.
Genoeg idiote vergelijkingen. :evil:
Het komt erop neer dat de huidige robots te goed/gevaarlijk zijn om er een plaats/arena voor te vinden die al het geweld aankan en daarom moeten we misschien/helaas het geweld/gevaar wat proberen te verminderen want zoals de zaken er nu voorstaan zie ik niet in wanneer er nog een gevecht met spinners gaat plaatsvinden.
En buiten de huidige (gevestigde) Engelse events zijn er voor de rest van de heavy's ook niet echt andere mogelijkheden.
Het is ondertussen duidelijk dat een (groot) robotevent "alleen" niet financieel leefbaar is. De enige regelmatige gebruikte spinnerproof arena wordt blijkbaar financiel rechtgehouden doordat de RAF hem op regelmatige basis huurt ...... :x
Dus ofwel hebben we een geweldige geldschieter nodig ofwel zullen we ons tevreden moeten stellen met de iets minder gevaarlijke versie van onze hobby !!
:cry:
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

tja.. minder gevaarlijkere robots... Dat is nu jiust war RW zo leuk maakt... het bouwe en vechten met een gevaarlijke robot. Ook ants en feathers hebben een goede arena nodig. Nu is dat voor een ant niet zo heel moeilijk.. maar voor feathers heb je tegenwoordig al haast een gelijkwaardige arena nodig als voor de heavy's. Mischien alleen wat kleiner.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

De organisator van The Hybrid (en zijn geldschieter) was enthousiast en wil graag met ons praten over mogelijkheden om echte competitie-evenementen te organiseren. Ik vraag me dan af: Wie durft er in een echte op-leven-en-dood competitie mee te doen? Hoe vaak per jaar kun je dat? Hoe vaak per jaar wil je dat in Nederland/België?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Waarom zouden we elkaars robot altijd als mietjes moeten behandelen?
Fight to the death! En Scrap 1 wint :)
Friet
Berichten: 183
Lid geworden op: do aug 07, 2003 5:34 pm
Locatie: Belgium, beer country

Bericht door Friet »

Marien,

max. 3x per jaar denk ik...teveel tijd nodig voor reparaties....
Het is omdat de evenementen 'vriedschappelijk' zijn, dat robots zo dikwijls kunnen gebruikt worden.

Bij een echte competitie vrees ik er voor...je zag nu al dat het voor velen moeilijk was om hun robot rijklaar (en betrouwbaar) te hebben.

Mijn 0.02€
Enne, vandaag was prima ! Nog van dit fraais...

Cheers,

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Het was erg vet! Willen ze dan die evenementen ook weer op lanparty's houden?

Als er een goede arena beschikbaar is wil ik wel ongeveer 2x per jaar voor 100% echt vechten. Het moet dan wel zo zijn dat de schadekosten niet te hoog oplopen. Je zult dan dus echt ervoor moeten zorgen dat de kostbare onderdelen goed beschermd zijn. Voor de rest van het jaar kan je dan elke maand (en na een competitie evenement bijvoorbeeld een maandje niks en dan weer wel elke maand) een 'demo' evenement. Dat lijkt me wel vet eigenlijk zo! 8)
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Er zou voor de full-on competities evt. een regeling / instalatie kunnen worden gemaakt dat je je kan overgeven, aftikken dus.. om zo verdere schade aan je bot te voorkomen.

Voor wat het beschermen van kostbare onderdelen... dat is aan je zelf om je robot als zo danig te ontwerpen. iets wat vele roboteers nu ook al doen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Ik denk dat de meeste teams 2 grote events per jaar Full battle kunnen slikken, als het "echte" roboteers zijn.
En daarbij elke maand een demo, indien het een 3 man of groter team is, waarvan enkelen tijd kunnen maken op de desbetreffende dagen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

1 a 2 Full combat competities per jaar zou voldoende moeten zijn. Het probleem met Full combat is dat het met spinners erg hard kan gaan met het aantal werkende robots. Zoals het er nu voor staat kan je met 12 robots binnen een halve dag door je robots heen zijn.

Wel iets waar we rekening mee moeten houden. Als we full combat gaan doen hebben we meer robots nodig, dus ook engelsen en duitsers.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

als de robots eenmaal af zijn, hebben we beter zicht op het aantal werkende...
echte competitie, bring it on ! Wat mij betreft elke zondagmiddag, robot gaat toch nooit echt stuk :)
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Ik zou toch even willen stilstaan bij wat hier als full combat omschreven wordt...

1) Als het echt FULL combat is, dus met spinners dan denk ik dat je met 2 à 3 grote events in Nederland/België/Duitsland per jaar meer dan genoeg hebt. Diegene die er dan nog niet genoeg van hebben kunnen nog altijd naar Engeland gaan ( doen de meeste nu toch ook al).
2) Gaat het op combat gevechten ( genre RR events) dan kunnen het er wel heel wat meer zijn. Maar probeer dan wel om ze een beetje te verdelen over het kalenderjaar (indien je daar de mogelijkheid toe krijgt natuurlijk).
Ideaal zou zijn één FULL combat gevecht per jaar in Nederland, één in België en één in Duitsland en nog één in Engeland. Want vergeet niet dat als je wil dat de Engelse robots naar hier komen ze dan ook verwachten dat wij naar daar gaan vechten.
Uit die vier gevechten zou je dan makkelijk een kampioenschap kunnen maken..... Maar OK, nu zit ik al echt heel ver van jouw originele vraag af :shock: