Veiligheid: zo moet het niet.

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

ja jongens, vooral zo doorgaan! Is voor veel deelnemers weer een dreiging minder! Kolere wat een EIKELS!!! :evil:
Hoe dan?
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Hoe Mischa, ben je jaloers dat je geen filmpjes hebt van rondvliegende vuilbakken of soortgelijke fratsen op openbare weg?

Tja, dan had je maar een camera bij de hand moeten hebben.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

Mischa schreef:blabla en dan: Kolere wat een EIKELS!!! :evil:
het woord: "hypocriet" springt me opeens te binnen.

maar nu terug on-topic
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Dan vraag je jezelf toch weer af waarom er steeds minder roboteers zijn.
Een uitstervend ras.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

autodarwinatie?
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

je moet nou eenmaal risico's nemen om de beste te worden.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Fratsen die wij hebben uitgehaald vallen in het niet bij het zien van deze beelden. En je mag toch aannemen dat men na drie jaar wel wat wijzer is geworden (en de robots zijn inmiddels ook minstens drie maal zo sterk geworden). Ik loop inderdaad ook wel eens een risicootje (Enschede bijv.), maar dan in elk geval wel met een robot waarvan ik meen dat hij aan alle eisen voldoet, en niet met een half afgebouwde of half functionerende machine.

Hypocriet, misschien een beetje. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Hoe dan?
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik herinner me ergere fratsen, onder andere tijdens live events en de eerste dagen van 's Neêrlands Robottengeweld.

Het enige wat ik hierbij kwijt wil is dat ik niet genoeg kan zeuren over veiligheid en dat ik toch wel verwacht dat mensen na verloop van tijd en door de ervaring wijzer worden. Blijkbaar zeur ik teveel en blijkbaar zijn er heel veel mensen niet wijs. So be it. Ik ben koppiger.

Moet het DRG (en het FRA) dan misschien regels voor dagelijks gebruik van robotten vastleggen ? Een soort "rijbewijs met punten" ? Het is allemaal wel lollig als we met WJ kunnen ginnegappen wanneer hij weer eens iets raars met zijn robot doet maar ik denk dat we daarmee wel een verkeerd signaal sturen naar anderen toe. Want die anderen weten niet hoe levensgevaarlijk hij bezig was.

Ter educatie een compilatie van zulke filmpjes vertonen is iets anders, maar dan wel met begeleidend commentaar in de trant van:"En nu loopt Meneer De Pistonstamper een dreun van 5 ton mis. Jammer. Pech voor de mensheid."...
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Mensen doen wat ze niet laten kunnen. En ik denk dat iedereen die deze filmpjes zien meer iets hebben van 'oei' dan dat ze hard moeten lachen... dat komt daarna pas.
Er kunnen ook teveel regeltjes zijn.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Mensen die er niks vanaf weten denken niet eerst 'oei' maar lachen alleen maar. Je kan op die filmpjes met flippers niet echt zien dat ze zoveel kracht hebben, voor iemand die hem niet in actie gezien heeft dan...
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

defecto schreef:blabla, Je kan op die filmpjes met flippers niet echt zien dat ze zoveel kracht hebben...
??? En die magnetron die 15 meter de lucht in vliegt dan ?

En al dat gevadertje speel is leuk en aardig Mischa, maar als je een beetje opgelet had, had je geweten/gezien dat dit beelden zijn van Gravity 2 en rijswijk. Dat is dus lekker 14 maanden terug.
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Bericht door kalme nelis »

...Hij is natuurlijk een stuk slimmer geworden sinds die tijd en dat laat zich vooral zien door het feit dat hij geen filmpjes meer maakt van gevaarlijke situaties of dat hij deze gewoon niet online zet :D...
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

WJ schreef:
defecto schreef:blabla, Je kan op die filmpjes met flippers niet echt zien dat ze zoveel kracht hebben...
??? En die magnetron die 15 meter de lucht in vliegt dan ?

En al dat gevadertje speel is leuk en aardig Mischa, maar als je een beetje opgelet had, had je geweten/gezien dat dit beelden zijn van Gravity 2 en rijswijk. Dat is dus lekker 14 maanden terug.
Haphaphap! Wat laatie zich weer lekker kennen die jongen! :D
Hoe dan?
docproc
Berichten: 228
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:28 am

Bericht door docproc »

Babeth schreef: Moet het DRG (en het FRA) dan misschien regels voor dagelijks gebruik van robotten vastleggen ? Een soort "rijbewijs met punten" ?
Kun je best doen maar wie houdt zich eraan? En wie wil er zich aan houden? Ik denk dat je altijd nog zelf verantwoordelijk ben voor je eigen veiligheid en dat je dat niet als vereniging moet afdwingen. Ikzelf denk wel 3x na voordat ik me in de buurt van een geactiveerde robot begeef.
Niels - [url=http://www.sater.nl/]Team Sater[/url]
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Dit ben ik helemaal met je eens.

Je kan als vereniging best aangeven wat safe practice is en wat je beter niet kunt doen. Maar het gaat veel te ver om politieagentje te spelen.

Wat eigenlijk aan deze filmpjes valt af te leiden is dat we te vaak te veel vertrouwen in onze robot hebben, zeker tijdens de testfase wat eigenlijk net het moment is om de robot juist zo veel mogelijk te wantrouwen. Wat je ook vaak ziet is de halve seconde afgeleid worden terwijl je je hoort te concentreren op wat je aan het doen bent.

Om mijn Clive James citaat weer eens aan te halen:

"It's only when they go wrong that machines remind you how powerful they are"
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.