Goeden dag

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
nikkwaus
Posts: 2
Joined: Mon May 02, 2022 11:57 pm

Goeden dag

Post by nikkwaus » Tue May 03, 2022 12:11 am

Hoi hoi.
Ik ben nikky 29 jaar, woon samen met mijn teckel mijn hobby's zijn stormchasen fotografie en game.
als klein kind af aan een volger van de combat robots wat begon met robot wars waar door mijn favoriet razor is en zal blijfen!
Zelf ben ik niet bekent met robots al ben ik wel bezig geweest met een 3d print en ooit eens idee uit zitten te werken om een soort als razor te bouwen in de 150 gram klasse met een nijp kracht van 15 killo en eigelijk op het punt dat ik het wilden gaan opbouwen is mijn printer kapot gegaan en is het weer op laag vuurtje komen te staan.
Maar ik wil toch wat meer gaan kijken en zoeken naar mede bouwers en evenementen.

Groetjes nikky

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Goeden dag

Post by kalme nelis » Tue May 03, 2022 4:25 pm

Heya,

Welkom hier.

Ondanks dat we nog altijd het forum gebruiken hebben we sinds kort een discord server waar meerdere Europese fans en bouwers zich verzameld hebben. Mocht je ook discord gebruiken ; https://discord.gg/T2PvVKYe

Afhankelijk van je printmateriaal acht ik de kans klein dat die 15kg knijpkracht haalbaar zal zijn. Maar misschien dat je bedoelde dat de aandrijving voor de schaar met 15kg druk werd gesloten en niet over 15kg knijpkracht op de punt. We hebben hier meerdere antbouwers rondlopen en er zijn er meestal wel een paar te vinden tijdens events.

Mocht je foto's, renders of schetsen hebben van dat razor antweight ontwerp zou ik die graag zien.

Groetjes,

Niels

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: Goeden dag

Post by Cavecrusher » Wed May 04, 2022 12:35 pm

Welkom Nikky!

Leuk dat je een knijper wil gaan maken, 15kg is met de juiste servo goed mogelijk. Zeker als je een andersoortige/extra aandrijving gebruikt.

Het 3d printen van een ant is tegenwoordig meer de norm geworden en een mooie/makkelijke manier om snel te kunnen testen. Ben benieuwd wat je tot nu toe al hebt kunnen maken.

Tim
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

nikkwaus
Posts: 2
Joined: Mon May 02, 2022 11:57 pm

Re: Goeden dag

Post by nikkwaus » Wed May 04, 2022 7:51 pm

dankje op moment niet de luxe om nieuwe printer aan te schaffen of de onderdelen te bestellen maar hopelijk binnen kort mogelijk.
Heb me toe gevoegt in de discord en daar staan paar afbeeldingen wat ik tot nu heb gedaan.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests