hoi

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
Berend
Posts: 9
Joined: Fri Sep 22, 2017 8:12 pm

hoi

Post by Berend » Fri Sep 22, 2017 8:17 pm

Ik ben bij het battlebot gebeure, maar ik heb wel ervaring in techniek. Ik ben nu een 453 Gram(Sozweight) bot aan het bouwen maar ik voreg me af of er toernooien waren voor die klasse en ook in de buurt van mij.( Ik woon in het gooi)

Berend

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: hoi

Post by kalme nelis » Sun Sep 24, 2017 8:48 am

Welkom Berend,

Sozweight is nooit echt populair geweest hier in NL en ik kan me niet herinneren er eentje gezien te hebben in de afgelopen vijf jaar.
Binnen de Antweights (150gr) en Beetles (1.5kg) valt een stukje meer te beleven.

Het moet wel gezegd worden dat je het bouwen niet per se hoeft te staken daar ieder beetje ervaring dat je opdoet meetelt.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: hoi

Post by maddox » Sun Sep 24, 2017 3:27 pm

Ook welkom Berend.
Zoals Kalm al brengt, de VS formaat Sozweights zijn nooit aangeslagen in Europa. De belangrijkste gewichtklasses op dit moment.

Antweights. Oorspronkelijk de instapklasse bij uitstek.
De nieuwe Beetleweights van 1.5 kg (oorspronkelijk 1.36kg, 3 pond.)
In Duitsland zijn de 6 Kg raptoren nog vrij populair.
De indrukwekkende 13.6kg Featherweights, die momenteel meer vermogen in aandrijving en/of wapen zitten hebben dan een series 5 heavyweight.

En dan de konigingenklasse, de 110kg Heavyweights .

De andere klasses, zoals de Soz, light en middleweights zijn wel bekend en gebruikt in de VS, maar in Europa een pak zeldzamer. De enige 50kg middleweight die ik me voor de geest kan halen is Steel Sandwich. Die meeknokt in de heavyweight live events/competities.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Berend
Posts: 9
Joined: Fri Sep 22, 2017 8:12 pm

Re: hoi

Post by Berend » Sun Sep 24, 2017 7:34 pm

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan maar met de antweight classe ga beginnen

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: hoi

Post by stef » Sun Sep 24, 2017 8:01 pm

Hallo Berent, welkom hier op het forum.
Ik weet niet welke onderdelen je allemaal al hebt voor je sozweight maar als ik jou was zou ik hem opschalen naar een beetleweight. Bouwt volgens mij makkelijker het is namelijk allemaal iets groter.

stef

Berend
Posts: 9
Joined: Fri Sep 22, 2017 8:12 pm

welke klasse

Post by Berend » Mon Sep 25, 2017 3:52 pm

Ik was voor plan om een sozweight robot de bouwen tot dat ik erachter kwam dat er in Nederland geen aandacht wordt besteed aan die klasse. Dus mijn vraag is of er meer toernooien zijn voor 150 gram robots of voor 1.5 Kg robots? Ik woon in de buurt van Amsterdam en ik vindt het niet erg om 1 uur te rijden.

Berend

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: welke klasse

Post by leo-rcc » Mon Sep 25, 2017 4:07 pm

Hoi Berend,

Kan je het aub alles in 1 topic houden en niet in verschillende posts verspreid over het forum? Dat houd het wat overzichtelijker.

Wij hebben 1 a 2 keer per jaar een bijeenkomst in Nederland, en dan nog 1 of 2 bij onze Duitse collegas. Waar en wanneer is nooit helemaal zeker, behalve dat wij 21 en 22 Oktober in Gent (België) zullen zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Berend
Posts: 9
Joined: Fri Sep 22, 2017 8:12 pm

Re: welke klasse

Post by Berend » Mon Sep 25, 2017 5:05 pm

dankuwel voor de informatie. Sorry voor de chaos ik ben nieuw bij het forum gebeuren

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests