taal probleem

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
boris
Berichten: 130
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:40 pm
Locatie: vijfhuizen ligt vlak bij haarlem en dat ligt weer bij amsterdam in de buurt
Contacteer:

taal probleem

Bericht door boris »

hoi

ik hoe nog al van pneumatica en ik ben daarom dus ook een 2e kanon aan het maken mar dan wou ik graag weten wat dirt betekend:

anti-siphon solenoid sprinkle valve ??

ik weet alles al van dit woord behalve het anti siphon gedeelte ik heb al in elk woorden boek gezocht
gegroet boris
kijk op http://www.ap-clan.tk
Gebruikersavatar
KASAP
Berichten: 649
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 7:39 pm
Contacteer:

Bericht door KASAP »

Even wat talenkennis en een heel erg kort internetbezoek:

anti-siphon --> niet sifon, ofwel iets waar geen vloeistof in blijft staan....

En een stevige PDF met plaatjes, ik heb hem niet gelezen, maar het was een greep die mischien meer uitleg bood (gewoon gezocht op anti siphon solonoid)
http://toro.com/sprinklers/valves/antis ... -valve.pdf
Euhm...
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »


si·phon (also sy·phon)
n.

1. A pipe or tube fashioned or deployed in an inverted U shape and filled until atmospheric pressure is sufficient to force a liquid from a reservoir in one end of the tube over a barrier higher than the reservoir and out the other end.
2. Zoology A tubular organ, especially of aquatic invertebrates such as squids or clams, by which water is taken in or expelled.

v. si·phoned, si·phon·ing, si·phons
v. tr.

To draw off or convey through or as if through a siphon.

v. intr.

To pass through a siphon.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

ik zou zeggen dat het een sprinkler ('douche kop') is met terugslag klep en electrisch aangestuurt is.

de brand sprinklers hebben over het algemeen een kunststof smelt huls. als deze door warmte/vuur is verbrand/gesmolten treedt de sprinkler in werking. overigens hoort alleen de sprinkler die is aangetast af te gaan, en niet meteen alle andere sprinklers.... dat gebeurt alleen bij de bediende sprinklers, en geschakeld d.m.v. een brand melder.....
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...