Ontwerpen Robot festival in Assen.

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by leo-rcc » Wed Mar 30, 2016 10:50 am

Vanavond om 20:00 ben ik bij een Meetup in het duurzaamheidscentrum in Assen. Het onderwerp is een ontwerp voor een robot festival. Ik ga daar kijken of DRG daarin een rol kan spelen en zo ja welke.

https://duurzaamheidscentrum.assen.nl/
Raadslid Luc Rengers noemde 10 maart tijdens de behandeling van de Startnotitie Cultuur 2017 - 2020 “Buiten de Lijntjes Kleuren” in de gemeenteraad van Assen het Robot Festival Assen als suggestie voor iets nieuws.

Door andere fracties en wethouder Maurice Hoogeveen werd dit idee positief ontvangen. Deze PB MeetUp is bedoeld om Assen een duwtje in de rug te geven en met enthousiaste mensen te brainstormen, na te denken en te concretiseren wat nodig is voor het organiseren van een Robot Festival Assen.

De vraag is: Hoe zou een gedroomd “Robot Festival Assen” ruiken, voelen, eruit zien en wat is er allemaal te zien en te beleven.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by kalme nelis » Wed Mar 30, 2016 4:13 pm

Doe je goed!

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by MJM » Wed Mar 30, 2016 9:50 pm

Zeker. Wel een beetje uit de buurt voor jou?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by leo-rcc » Thu Mar 31, 2016 8:14 am

2,5 uur rijden vanaf Maassluis. Ik was er dan ook net op tijd voor de rondleiding.

Op dit moment is er een eerste opzet gemaakt voor een evenement in Assen, dat zal gaan lopen in de zomer van 2017. Een precieze datum is er nog niet, maar zowel de gemeenteraad als de ondernemersverenigingen en MKB van de binnenstad zijn erg enthousiast over een robotfestival in hun binnenstad. Ik heb daarbij tekst en uitleg gegeven over de DRG, robot wars, arduino robots, de ant workshop van carlijn. Dit werd door de groep zeker positief ontvangen. Er zijn nog geen echte financiele gegevens beschikbaar want het is allemaal nog erg pril maar er word daar duidelijk niet op een euro gekeken. De plannen worden wat concreter gemaakt in Mei.

Wat dichter bij voor ons:
Tijdens de meeting en brainstorm sessie ben ik in gesprek geraakt met Henk de Reus van Garage TDI in Assen. http://www.garagetdi.nl


Garage TDI maakt professionele dans en theatervoorstellingen voor jeugd tussen 4 en 18 jaar. Deze voorstellingen zoeken de doelgroep op en spelen in het onderwijs, op festivals en op bijzondere locaties.

Ze hebben ook een educatief platform. Daarin wordt les gegeven, geëxperimenteerd met theatervormen en producties gemaakt en gespeeld. Voor jeugd tussen 6 en 18 jaar die het leuk vinden om toneel te spelen heeft Garage TDI een eigen jeugdtheaterschool (Honk N).

Garage TDI heeft een eigen educatieve dienst. Hier wordt lesmateriaal ontwikkeld bij hun educatie voorstellingen, maar ook theater, dans en multimedia activiteiten ontwikkeld, als speciale workshops, theaterdagen en leerlijnen binnen het basis en voortgezet onderwijs.

Garage TDI heeft ook een grote werkplaats voor diverse artiesten, acteurs, beeldend kunstenaars en mulitimedia toepassingen.

Link naar werkplaats op google streetview



Henk was zeer geinteresseerd in onze robot wars competitie en vroeg of wij interesse zouden hebben om met de kleine arena een evenement te doen in hun werkplaats in Assen. Dit evenement zou dan plaats vinden op Za 1 Oktober. Vraag aan het bestuur, zijn er al plannen op die datum?

Ik heb Henk mijn kaartje gegeven met mijn email en mobiele nummer. Indien hij contact opneemt met me zal ik hem doorverwijzen naar de voorzitter voor verdere onderhandelingen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by Jeroen » Thu Mar 31, 2016 8:33 am

Goed bezig, en die datum is vrij.
What goes up must come down...

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by kos » Thu Mar 31, 2016 11:37 am

Die datum heb ik ook nog vrij, maar wel onder voorbehoud van RW series 2.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by Jeroen » Thu Mar 31, 2016 11:53 am

:O
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by leo-rcc » Tue May 10, 2016 8:34 am

Morgen zou ik naar Assen gaan voor een tweede meetup, maar morgen moet ik voor een werkgerelateerd spoedgeval naar de VS. Ik blijf echter eraan werken middels wikispaces en meetup.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by leo-rcc » Fri Jul 08, 2016 2:45 pm

Het idee van een event in Assen dit jaar zal helaas niet door gaan. Er word nog steeds beraadslaagt over een evenement in 2017 wat de binnenstad van Assen betreft en het jaar daarop zowel de binnenstad als het Circuit park.

Maar dat is nog een tijd weg.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Ontwerpen Robot festival in Assen.

Post by kalme nelis » Fri Jul 08, 2016 4:11 pm

Spijtig, hopelijk kan je het vuurtje warm houden

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests