De reviews onderaan de pagina geeft aan dat het niet zo'n al te beste lader zou zijn.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Helaas zijn mijn ervaring met 2 200W Eco6 laders van Turnigy exact gelijk aan die andere reviews, ze zien er leuk uit maar fatsoenlijk laden willen ze niet. Ik heb een voorgaande 200w Turnigy lader van Dennis overgenomen en die werkt wel goed.
Mvg,
Leo van Miert Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Even een update. Toch maar eens besloten mijn eigen RC relais te maken met eigen smaak.
De laatste gevechten gemerkt dat ik helemaal niet na wil denken over het flippen. Hij moet gewoon flippen en de cylinder zelf meteen weer leeg maken.
Ook had ik een puls op 1 klep nodig om te sremecen.
Voor de goede orde, de groene ledjes zijn de in kleppen. Het rode ledje de uit kleppen.
Als basis gebruik ik momenteel arduino, leuk bordje, maar zal als het bevalt alles op een mooi printje laten drukken. Arduino is een platform wat ik voor meer projectjes wil gaan gebruiken.
Gisteren bij Jeroen ( Kos ) geweest om een te kijken waarom de cylinder zo stroef dicht ging. Jeroen heeft dit perfect verholpen door:
1- de zuiger een klein beetje af te vijlen/schuren
2- De schroefgaten in de deksel, en dan met namen de verzinking van de inbusschroeven wat te vergroten. De koppen van de schroeven duwde de plaat uit zijn center. Dat is nu opgelost en hij loopt alleen al op zijn eigen gewicht dicht.
Vandaag gestart met het inbouwen van de nieuwe aandrijving. Van een 1 op 20 vertraging ga ik nu naar een 1 op 15.
Meer snelheid dus, tevens ga ik afscheid nemen van de kartbanden, en massieve HDPE wielen verwelkomen. Qua gewicht had ik verwacht dat de nieuwe aandrijving lichter zou zijn, echter valt dit tegen doordat de wielen weer wat meer gewicht hebben dan de kartbanden. Wat wel scheelt is dat er zo'n 6 cm van de wielbeschermers af kan, en dat deze wielen ook geen extra bescherming nodig hebben. Dit scheelt minimaal 3 kg.
Ik ga er even vanuit dat Gravity 12 kilo te zwaar was. Dan kan het alleen maar positief uitvallen.
Even een opsomming van het noodzakelijke gewicht:
18 kg voor de aandrijving
9 kg voor de accu's
18 kg voor cilinder en buffers
10 kg voor de co2 flessen als deze vol zijn
1 Kg voor elektronica
2 kg voor flessen en accu houder
Dit brengt me op een totaal van 58 kg..
De flipper arm in zijn huidige staat weegt zo'n 12 kg.
Dan blijft er dus maar 30 kg over voor het frame.
Het huidige frame zal dus zo'n 40 kg wegen, wat denk ik aardig klopt.
De eerste 3 kg is al gewonnen. frame weegt dus nu 37 kg. Nog 7 te gaan...