DRG website commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Post Reply
Carlijn

Post by Carlijn » Wed Jun 10, 2009 7:50 am

- De test werkt nu ook goed (test.dutchrobotgames.nl)

- @Kos; Ik ben bezig met het forum; ik merk dat het probleem niet is als je subSilver kiest ipv subDRG. Ik ben de subDRG template opnieuw aan het opbouwen in de test, maar ik moet nog rechten van Nanning krijgen om dit ook in de live aan te passen.

- Nanning heeft geregeld dat ipv de internal server error je nu doorgestuurd wordt naar de hoofdpagina.

Wat is verder de mening over de tweedeling? Zelf denk ik dat het een goed plan is; maar beter ingericht moet worden. Het menu bovenin zou duidelijker moeten worden en het forum moet op de startpagina gemeld worden. Tevens zou door de tijd heen ook de informatie specifieker op de doelgroep ingericht moeten worden, waardoor het ook nuttiger wordt.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Jeroen

Post by Jeroen » Wed Aug 05, 2009 5:01 pm

Ik zou de forum link terug zetten en veel prominenter. Het is immers het hart van de vereniging. Nu moet je eerst naar beneden scrollen ( bij een niet al te hoge resolutie zoals ik op mijn laptop heb)

Jeroen

Post by Jeroen » Fri Aug 14, 2009 11:27 pm

Ik heb de site eens kritisch bekeken.
Hij rammelt imho aan alle kanten. Er zit een overvloed aan slecht taal gebruik in ( nooit gedacht dat het mij nog eens zou opvallen )
En de hele lay out klopt niet.

Nu is het heel gemakkelijk om commentaar te geven en ik weet dat er een aantal mensen hard hun best voor hebben gedaan maar ik heb een aantal suggesties:

Het kwalijkste van de site is dat er niet netjes vermeld staat dat het een Joomla! site is. Joomla is een geweldig initiatief en een prachtig voorbeeld van de kracht van opensource software.
In de disclaimer zal netjes een verwijzing moeten staan naar die software..

Gebruik van logo's :
Er is een moment op de site dat ik 3 verschillende logo's zie.
De gele, de originele in kleur en de grijze.
Dit straalt niet echt uniformiteit uit..

Menu structuur:
Zodra ik op roboteers druk veranderd de inhoud van het menu, dit is erg onoverzichtelijk en valt eigenlijk amper op.. Zoals ik al eerder schreef. Die forum link moet terug! Het forum is de drijvende kracht achter DRG. Die link moet groot boven aan de site staan als het aan mijn ligt !

Roterende foto's.
De foto's onder het menu zijn leuk. Maar veel te klein! Onherkenbaar voor mensen die de machines niet kennen.
De grote foto's zijn leuk, maar staan op een verkeerde plek en de variatie is nogal matig.

De lay out:
Erg rommelig. Iedere vorm van structuur ontbreekt.
Zoveel opmerkingen heb ik hier over dat ik beter even een voorbeeld kan laten zien wat ik bedoel..
( voorbeeld komt eraan )

Kleur gebruik :
Te donker!

Nu weet ik natuurlijk niet echt hoe, wie en wat er actief is aan de website. En of iedereen het met me eens is of niet. Maar alle bovenstaande "problemen" Zijn simpel op te lossen als ik de juiste gegevens heb.

Ik ga morgen even een andere layout maken ( gebaseerd op de huidige) om te laten zien wat ik bedoel. Deze zal ik ergens ff online zetten.
What goes up must come down...

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Aug 17, 2009 9:01 pm

Ik ben actief met de website bezig.

Over je eerste punt: Je hoeft geen melding op je site te maken van Joomla, wel moet er licensie en copyright info in de source staan. Deze heb ik erin gezet, maar zie je niet op de site. (http://docs.joomla.org/Can_you_remove_t ... message%3F)

We hebben 2 logo's
- 1 kleur variant vierkant/rond
- full color variant (origineel)
De laatste is gewoon een achtergrond plaatje; niet als logo bedoelt.
(Bij de logo's staat nog een 3de variant, die ik gemaakte heb voordat ik de 1 kleur variant ging gebruiken)

De discussie over het menu heb ik eerder geprobeerd te starten; Ik denk dat het goed is dat je 2 sites heb, 1 voor organisatoren en algemeen publiek en 1 voor starters/bouwers. Je komt binnen op de site voor de eerste groep; en die hebben geen interesse in het forum denk ik.
Ik denk nogsteeds dat dit een goed idee is; misschien dat de uitvoering beter kan. Meningen hierover zijn welkom

De kleinere foto's komen uit 1 map. De selectie hiervan kan beter maar op moment zijn er andere punten waar ik meer aandacht aan wil geven. De grote foto is een flash dus altijd dezelfde fotos. Idee is dat die bv 1 keer per jaar vervangen wordt.

Over de layout; ik ben benieuwd naar je voorbeeld. De huidige indeling lijkt mij redelijk gestructureerd; startpaginas (voor de 2 groepen) hebben 3 kolommen
links: menu, foto's, zoeken
midden: inhoud
rechts: eerst komende 3 events, laatste 3 nieuws items
De rest van de paginas hebben 2 kolommen (de rechtse kolom vervalt)

Kleur te donker is smaak; wat zijn verder de meningen hierover?? En Jeroen, welke kleuren zou jij voorstellen dan?

(btw. meerendeel van de discussie over de site staat in het achterkamertje, ik weet niet of je daar bij kan?)
www.EFWAH.nl

Jeroen

Post by Jeroen » Mon Aug 17, 2009 9:23 pm

Mijn ideeen zit ik nog even mee te spelen voor een layout..

Lees wel goed het zijn mijn ideeën. Ik ben van mening dat als je een opensource website cms gebruikt, dat je dat moet vermelden. Dat is naar mijn idee je plicht :P

Wat betreft de logo's Ik probeer duidelijk te maken dat je uniformiteit uit moet stralen. 2 logo's is er 1 te veel.

Het menu moet wat mijn idee geen discussie zijn. Ik ken eigenlijk geen website waar de menu inhoud veranderd, en er dingen bijkomen verdwijnen als je ergens op klikt. Dropdown menu's of uitvouw menu's

Die layout verdeelt over 3 groepen is idd perfect. Maar het de indeling van die 3 klopt niet in mijn ogen. Hier volgt een voorbeeld van.

Welke kleuren. Tja dat is lastig, hoe dan ook is Dutchrobotgames.nl de enigste site in mijn favorieten die zwart is. Een deel grijs kan wel zoals de achtergrond nu. Maar daar moet een lichtere kleur boven op

Mijn idee zal ik delen. Als ik tevreden ben;)

Jeroen

Re: DRG website commissie

Post by Jeroen » Wed Aug 18, 2010 8:46 pm

niet alle agenda punten zijn goed zichtbaar.. De tekst is zwart. ( OS : XP & FF 3.6.8 )

MJM
Moderator

Post by MJM » Wed Aug 18, 2010 9:19 pm

Hé, dan heb ik een verkeerde instelling gebruikt bij het plaatsen van de tekst.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Carlijn

Post by Carlijn » Wed Aug 18, 2010 9:26 pm

Klopt inderdaad als je deze uit bv word kopiert, dat hij dan de kleur van de tekst meeneemt. Gemakkelijk op te lossen door de tekst eerst ff in notepad te plakken en vanuit daar in de site te plakken.
www.EFWAH.nl

MJM
Moderator

Post by MJM » Tue Apr 30, 2013 10:26 pm

N.a.v. vragen van belangstellenden tijdens Antwerp Convention heb ik net op onze site gezocht naar de actuele bouwregels (dus FRA en GRA) en onze toernooiregels. Die zijn nergens te vinden.
http://www.fightingrobots.co.uk/documen ... dRules.pdf
http://www.fightingrobots.co.uk/documen ... ations.pdf
Attachments
raptor_regeln_2.4.zip
(57.45 KiB) Downloaded 140 times
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Jeroen

Post by Jeroen » Tue Apr 30, 2013 11:25 pm

MJM
Moderator

Post by MJM » Wed May 01, 2013 10:32 am

Goed, dan heb ik niet voldoende gekeken. Maar we gaan vast geen vertaling aanbrengen, en de Raptor-regels (GRA) staan er iig niet. Kan er op de hoofdpagina een directe link naar "bouw- en wedstrijdregels" gemaakt worden?
Marien
Roboteer

Jeroen

Post by Jeroen » Wed May 01, 2013 10:58 am

Goed plan. Hebben we al de verkortte bouwregels ? Welke ook op een flyer kunnen?

MJM
Moderator

Post by MJM » Wed May 01, 2013 11:52 am

Denk ik niet, tenzij Carlijn's boek daarvoor een paragraaf heeft.
Marien
Roboteer

Carlijn

Post by Carlijn » Wed May 01, 2013 12:55 pm

Ik heb niet zo een samenvatting/verkorte versie van de regels.
Pas ik de frontpage aan of doe jij dat Jeroen?
www.EFWAH.nl

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Jul 29, 2013 11:14 am

Ik heb een link op de frontpage erbij gezet en de regel links geupdate.

@Jeroen. We moeten wel nog een keer tijd plannen om te kijken naar de website, want de test-site is ondertussen ook weer verouderd en efwah.nl is laatst ook gehacked geweest omdat die op verouderde joomla versie draaide.
www.EFWAH.nl

Post Reply