7.4V Lipo

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

7.4V Lipo

Post by xMARKx » Wed Feb 04, 2009 6:31 pm

Ik ben bezig met een ant project(je) en wil deze gaan voeden met een 7.4V Lipo batterij... hoe trekken je ontvanger en servo's (waar die op gaat rijden) dit???

Ik heb een Futaba ontvanger (nou ja hij is nog onderweg) en Supertec Nano max servo's voor de aandrijving en een Hi-tec HS81 voor de aandrijving.

Nou zijn dr 6 volt omvormers maar als dit niet nodig is gebruik ik deze liever niet omdat het weer extra gewicht is... en er is weinig ruimte voor extra :wink:

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Wed Feb 04, 2009 8:39 pm

Voltage regulator is wel wat extra gewicht maar wel de beste solutie denk ik als je je accu straight naar je ontvanger wil linken. Anders kun je gebruik maken van een BEC(battery eliminator circuit), wat altijd in een speedo zit maar die heb je dan weer alleen nodig voor een schijf en dergelijke. Deze 'BEC' zorgt ervoor dat de speedo (waar je je accu aan aansluit) je voltage omlaag brengt.

Dus;
- voltage regulator -> simpelste die ik ken = http://windisch.co.uk/robots/howto/volt ... ulator.htm
- cheap speedo kopen die BEC heeft zoals for example; http://www.bidproduct.com/part/Product_ ... ESC_3.html
(\__/)
(O.o )
(> < )

xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Post by xMARKx » Fri Feb 06, 2009 8:42 pm

Thanx ik heb een voltage regulator gekocht 8)

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sat Feb 07, 2009 1:03 am

m'n 27mhz ontvangers had ik altijd gewoon op 7.4v lopen. de enige bec die er op zat was een losse schakelaar om de onvanger mee uit te zetten...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 28 guests