Robot voor korte film

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 25, 2008 9:58 am

"Christine Part Deux". :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Wed Jun 25, 2008 1:08 pm

Ja ja, ik weet wel hoe dat gaat. Allemaal groot praat en dan kom je 'm tegen en dan wordt het weer van dat: 'och, in het echt is het best wel een toffe peer' en voor je het weet mag ie met de robots spelen en maakt ie een ritje in Mischa's yank...... :twisted:
blog my spot or spot my blog
http://art-oddities.blogspot.com/

wat voor snelle auto bouw ik.....
http://1302rs.blogspot.com/

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 25, 2008 1:13 pm

Ik sluit die kans niet helemaal uit, maar ik acht hem heel klein. Een beetje als Russel's Theepot analogie.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Jun 26, 2008 11:39 am

team ODT wrote:Ja ja, ik weet wel hoe dat gaat. Allemaal groot praat en dan kom je 'm tegen en dan wordt het weer van dat: 'och, in het echt is het best wel een toffe peer' en voor je het weet mag ie met de robots spelen en maakt ie een ritje in Mischa's yank...... :twisted:
Alsie maar uit mijn reet blijft
Hoe dan?

film robot
Posts: 1
Joined: Wed Apr 07, 2010 3:48 pm

Re: Robot voor korte film

Post by film robot » Wed Apr 07, 2010 4:05 pm

Het is inmiddels 2010 - maar ik heb dezelfde vraag:

Ik ben opzoek naar een robot die de rol van Explosieve Opruimings Dienst-robot zou kunnen vervullen in een nieuwe nederlandse televisieserie LIJN 32.
Het liefst heeft deze robot rupsbanden, een grijparm waarmee een tas opgetild kan worden en ruimte om een cameratje op te monteren.
De robot is één draaidag nodig - waarschijnlijk in juni - op onze set in Amsterdam. Daar zal de robot een verdachte tas onderzoeken en onschadelijk maken.

Wie kan mij verder helpen? Wie weet hoe het in het geval van de Rotterdamse film in 2006 is opgelost?
Kan iemand mij vertellen om welke filmproductie het toendertijd ging?

Alvast mijn grote dank!

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Robot voor korte film

Post by kalme nelis » Wed Apr 07, 2010 7:15 pm

...Als ik mij niet vergis staat de machine zoals gebruikt in contained (zo heette die film indertijd) in delen in Wormerveer bij Kees. Maar deze heeft geen rupsbanden...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re:

Post by MJM » Wed Apr 07, 2010 9:28 pm

Het is een film van Portaal Media voor het Filmfestival Rotterdam. En heet Contained. Foto's en video hier.
Wij hebben toen de aanvraag gekregen, met iets minder specificaties en eisen :-) een paar weken voor de opnames. De rijdende basis was een Heavyweight robot van 1 van ons, waarop een passieve grijper is geplaatst door een andere roboteer.
Wellicht kunnen we jullie ook helpen. Mail of bel mij maar even.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Robot voor korte film

Post by flex » Thu Apr 08, 2010 3:19 pm

Ik kan flex 1 wel deels wederopbouwen... heeft 'rubs banden' in de vorm van Flexlink flessenband ketting. De oude e-motoren e.d. heb ik nog wel. anders moet ik m'n hydrauliek haastig af gaan maken en kan hij op brandstof-hydraulisch aan de bak. moet er nog wel een grijper arm op komen... maar kan ik evt wel onderdelen van Blusbot voor gebruiken. Overigens is blusbot met z'n grote wielen al een redelijk deel op weg. deze heeft toch al een vertikaal verstelbare arm. en nog een linac welke ipv de klep ook wel een grijper kan bedienen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Re: Robot voor korte film

Post by WJ » Fri Apr 09, 2010 3:09 pm


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests