Live-evenement Genk 11 & 12 oktober

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Mon Oct 13, 2003 9:26 am

Ik denk wel dat ik namens het DRG onze dank mag uitspreken aan de roboteers die een T-shirt hebben gekocht. Dankzij jullie steun -en die van enkele mensen uit het publiek, waaronder de ouders van de jongen die als winnaar van een prijsvraag een rondleiding door de pits kreeg en die daarna prompt voor zoon- èn dochterlief een t-shirt kochten, hebben we het vorige record van Rijswijk verpulverd door maar liefst 28 T-shirten te verkopen ! En ja, ik kan het niet laten, voor de liefhebbers: er zijn nog enkele L en M (waaronder 2 met de tekst van de " 3 Laws") shirts over !

Het evenement zelf zat piekfijn in elkaar, de muziek was (zeker voor de mensen die de Trekkertrek in Koudekerk hebben overleefd - iemand nog beenham nodig ?) uitzonderlijk goed, de combinatie camera + beamer was een doorslaand succes omdat een deel van het publiek en ook de roboteers zelf dan wat meer van de actie konden volgen, iedereen was gedisciplineerd (fijn dat eens andere mensen dan ik zeggen dat je niet te dicht bij het hek mag staan !), de avondmaal/slaapgelegendheid was supergezellig met dank aan Marco en zijn superlieve eega voor de aanvoer van spijs en drank, ik had zeker de indruk dat de wedstrijdleiding lekker draaide en uiteindelijk hoop ik dat iedereen zich net als ik ten zeerste heeft geamuseerd.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Mon Oct 13, 2003 10:00 am

maddox, je bent nog een persoon vergeten dat onder de naam mario leeft. Deze heeft heeft ervoor gezorgd dat er gedurende 2 dagen contunue flessen gevuld werden.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Oct 13, 2003 10:24 am

Het was weer gezellig. Veel geleerd over de zwakke punten van pizzabox :wink:
ff een lijstje van zwaar naar minder zwaar beschadigde onderdelen.
Frame beetje erg verbogen aan de voorkant en bij de wielen.
1 lexanen zijplaat verbogen bij het wiel.
De ontvanger-accukabel is doormiden
De houder van de omniwieltjes is verbogen.
Failsafe kabel is beschadigd, failsave werkte nog wel
Voor de rest zijn een stel bouten verbogen/losgetrilt. Waaronder de moeren van 1 wiel, waardoor die iets los zat in zijn houder.

Anders gezegt, ik heb nog een rijdende lexanen plaat :D

Voor de rest goede gevechten en alles was prima geregeld. zou zeggen, volgende keer weer.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Oct 13, 2003 10:51 am

maddox wrote: Wij zijn orgineler, we bouwen alles voor het eerst, zelfs onze clonen zijn uniek.
Gaan ze jouw clonen? Aarg... ik denk dat ik naar een ander continent verhuis :)
Hebben jullie ook gezien dat de jongens van ITA er waren? Heel tof!
Jammer dat Holger het hele weekend aan het sleutelen geweest is om vervolgens 1 minuut na het laatste gevecht klaar te zijn. :(
Het was een heel tof weekend, veel geleerd. De kosten van de schade waren alleen niet leuk.
DRG bestuur bedankt! (zijn jullie al opgebrand? :) )

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Mon Oct 13, 2003 1:37 pm

Jammer jammer jammer dat ik er niet geweest ben. Ben ook heel benieuwd naar de foto's. Maar wie heeft er nu gewonnen dan? Wie is de eerste Belgische kampioen?

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Oct 13, 2003 1:47 pm

Ik moet zeggen dat het event erg soepel verlopen is, en we hebben het maximale aantal gevechten gedaan wat met de hoeveelheid robots en de hoeveelheid tijd mogelijk was.

Het gebruik van tijdsloten is voor ons erg gunstig, omdat we dan rustig de tijd hebben om de gevechten voor te breiden. We hadden nu over het algemeen precies genoeg robots om alle tijdsloten te vullen, meer tijd had amper meer gevechten opgeleverd.

Verder hebben we gelukkig weinig problemen gehad met storing, ondanks het feit dat we toch weer op een modelbouwbeurs stonden, en niet iedereen zich aan de afgesproken tijden hield.

Ik zal kijken of ik vanavond wat fotos op het web kan zetten.

Niels
Hammerhead

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Oct 13, 2003 2:31 pm

Mensen kunnen, net als bij het rijswijk event, hun foto's via anonymous ftp uploaden met de volgende URL:
ftp://ididntdoit.et.tudelft.nl/incoming

foto's kunnen opgeslagen worden in 1 van de directories. Dit doe je door de desbetreffende bestander vanuit windows verkenner naar je IE window toe te slepen. Kies hiervoor wel een lege directory uit!
Stuur even een mailtje als je dat gedaan hebt ! :)

<edit> ik dacht dat je gewoon met IE kon uploaden, maar dat gaat dus niet. Je moet een ftp programma gebruiken </edit>
Last edited by Bugs on Mon Oct 13, 2003 4:53 pm, edited 1 time in total.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Oct 13, 2003 3:26 pm

Effe een tussendoortje,omdat raceeend me toch vermelde als CO2 bijvuller.

De pomp is gelukkig al hersteld, 3 werkuurtjes en een hoop euro's later.
De oorzaak lag'm dus in de flessen. Doordat er geen diptube inzat moesten die kop gezet worden, en viel alle roest(vooral dus de 2de fles had het hard zitten schat ik) in de kraan, en dus in de pomp en onze flessen.2 Dichtingen finaal aan gort, een derde lekkende,karterdichtingen van de pomp eruit geblazen,en nog wat aanverwante schade.Oftewel genoeg om me grijs haar te bezorgen.
Opslagflessen met diptube hebben dit probleem niet, of veel minder erg,omdat de diptube op een cm of 2 van de onderkant zit, en alle roest en viezigheid naar de bodem zakken.

Dus de mensen die nog CO2 van deze reeks flessen hebben, wees erop bedacht dat Burkerts kunnen gaan vastzitten,kranen kunnen gaan lekken en brandblussers hun dichtingen beschadigd geraken.
Mijn advies, blaas de boel gewoon af, en controleer het hele CO2 gebeuren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Oct 13, 2003 3:27 pm

Heb me zeer vermaakt, eerst weinig schade, toen meer schade, tot heel veel schade, waarna Gravity omgedoopt werd in Arena-flipper, en compleet zonder aandrijving ingezet werd... Ook hebben Jeroen (kos) en ik eindelijk antwoord op de vraag, wat is sneller, het sluiten van de klauwen van TAN of het openen van de flipper van Gravity :)
Erg blij ben ik ook met mijn prijs, en ben ik er achter gekomen wat het regelen, organiseren, opbouwen/afbreken van zo'n event allemaal inhoud. Organisatie: Diep respect !
Dit was het laatste event van Gravity 3, robot zal niet meer in actie komen en compleet gesloopt worden. Wel heb ik nog een afspraak met de jongens van twister staan, om het frame te testen :)

een inmiddels weer ontwerpende WJ.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Oct 13, 2003 3:45 pm

Is het niet mogelijk om een soort filter voor de vulslang/vulpomp te plaatsen, en zo te voorkomen dat er vuil in onze flessen en de vulinstallatie terechtkomt? Ik kan me voorstellen dat er wel vaker vuil in grote CO2 flessen terechtkomt, en ik weet uit ervaring dat burkerts niet zo goed tegen vuil kunnen.

Niels

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Oct 13, 2003 4:17 pm

Ik vrees dat ik die filter zelf zal moeten maken, zeker voor de pomp, want alle beperkingen in de flow zijn schadelijk voor dit soort pompen.
Vind maar eens een filter om in een 70 bar + systeem te zetten.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Oct 13, 2003 4:51 pm

Zeer geslaagt weekend. Gelukkig was door de organisatie van de modelbeurs geregeld dat er een arena kwam. Leuk om te zien hoe de leverancier van de arena wanden telkens schrokken. nadat de grote buiten wanden stonden gaf Wj even een demo / arena test. gevolg was dat de heren rap hun spullen pakten en vertrokken. Om een uurtje of wat later terug te komen met een hoop extra balken om een binnen ring mee te maken. Nog een demo/test op de vrijdag nu met Big Nipper en nog een bot had als resultaat dat de heren de zaterdag ochtend met wat in aller ijl gemaakte stalen platen kwamen om de binnen ring weer mee te beschermen. Mede door hun schrik kwam zo een degelijke arena tot stand. dus shappo voor de organisatie en die leverancier. Ook technisch ging het allemaal best goed. de meeste robots waren na-genoeg wedstrijd klaar aangekomen en de techchecks gingen dan ook erg goed. Goed gedaan bouwers! Ook Marco, Andre en de crew bedankt.

p.s. v oor zij die het zich af mochten vragen.. Blusbot blies een speedo op. vandaar dat die geen demo's kon geven :(
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Mon Oct 13, 2003 7:34 pm

niels wrote:Is het niet mogelijk om een soort filter voor de vulslang/vulpomp te plaatsen, en zo te voorkomen dat er vuil in onze flessen en de vulinstallatie terechtkomt? Ik kan me voorstellen dat er wel vaker vuil in grote CO2 flessen terechtkomt, en ik weet uit ervaring dat burkerts niet zo goed tegen vuil kunnen.

Niels
de simpelste oplossing is om flessen met tube te gebruiken. even een filter maken is niet goedkoop.

P.S. blij te horen dat de pomp het weer doet.. minder blij dat het een hoop kostte, maarja dat had je al voorspeld.

00-0
Posts: 11
Joined: Thu Sep 11, 2003 6:42 pm
Location: Zeeland

Post by 00-0 » Mon Oct 13, 2003 7:36 pm

Ik wil bij deze ook iedereen en in het bijzonder de organisatie bedanken voor de 2 geslaagde en gezellige dagen. We hebben veel geleerd en veel mensen gesproken en we hebben nu weer heel wat ideeën voor nieuwe robots. (Maar eerst de huidige flipper en kap?)

Na onze ervaring in Rijswijk (1 wedstrijd van 5 sec gereden :oops: ) is het toch een hele verbetering om eens een aantal wedstrijden mee te doen en er dan nog relatief onbeschadigd uit te komen.
Ook de antwedstrijden 's avonds waren leuker dan verwacht dus binnenkort zal er een jong antje geboren worden. :D (Waarschijnlijk onder de naam 0)

Al met al heeft 00-0 minder geleden dan mijn stem :cry: en het zal ook nog wel een paar dagen duren voordat die weer op volle sterkte is.

Nogmaals bedankt iedereen!
Jeroen

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Mon Oct 13, 2003 7:47 pm

Marco, André en de crew bedankt voor al het werk dat jullie gedaan hebben. Het was een geslaagd event en het avond eten smaakte ook erg goed. Hellaas heeft TAN wat probleempjes, maar na een dag of 3 sleutelen moet dat weer verholpen zijn. Ik weet nu dat WJ's reactie vermogen sneller is dat het mijne en dat geeft hele mooie salto's. Ook kraakt zijn robot heel mooi als ik er mijn klauwen in zet. 8) German Hammer geeft trouwens ook een mooi krakend geluidje. :D

Verders heb ik nog een kleine opmerking:

IK MIS EEN PIT IN DE ARENA!!!!!!! :cry: :twisted:
Technically speaking, Whiskey is a solution.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 52 guests