The Bonx Box

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
NightFly
Posts: 419
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:12 pm
Location: Noord-holland

Post by NightFly » Wed Jul 06, 2005 11:49 am

Accu's worden warm door een hoog stroom verbruik.

en dat hoge stroom verbruik kan komen door een aandrijving die wat zwaar loopt waardoor de motoren , weer meer stroom vragen.

hoe warm word alles als je de motoren los hebt liggen,
dus niet aan gesloten op de gearboxen etc.

Hier en door een druppeltje olie kan ook helpen.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Wed Jul 06, 2005 6:24 pm

Schaaft het pantser niet over de vloer heen, waardoor die teveel weerstand heeft?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Jul 07, 2005 5:09 pm

kos wrote:Schaaft het pantser niet over de vloer heen, waardoor die teveel weerstand heeft?
Ja :D, daarom komt er nu ook zeker een bijl achterop <1 kg, om het in evenwicht te brengen

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat May 06, 2006 2:06 pm

ok, enige update, speedo's zouden binnenkort weer moeten werken, nieuw probleem ontdekt, als je de speed 900's in een ijzeren monocoque hangt, creër je een kortsluiting in je systeem, aangezien de ontstoring aan de behuizing vast zit.
Dit levert dus enige problemen op voor het huidige ontwerp, ga eerst ff kijken of dit in de motoren aan te passen is.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 7:27 pm

gereden met bonx kweet het, lekker tegenstrijdig met het frustratietopic, maar dit was voor het stop-incident

hijs leuk, complete robot weegt nu 9 kilo, dat is 50% hardox, 50% robot.

kweet nu 2 dingen heel zeker, GYRO!!! en de resterende 3 kilo krijgt ergens een plekje ver vooraan de robot om de 25 meter wheelies tegen te gaan. topje ligt zo rond je 30-35 km/h en accleratie is idioot, vandaar de wheelies. Krijg de wielen bij duwen niet gestalled dus gearing is goed.

ander topic, de SKP feather (12 kilo DBA versie)(SKP idioot uitspreken en dan denken aan Dora van Finding Nemo)

alles is mooi gesneden door Flowcut in Nederweert voor het geweldige bedrag van 100 euro.

Image

Ben nog aan het kijken hoe het beste de CF/Kevlar/Corecell/Titanium/Hardox bepantsering te inplementeren om de ant eer aan te doen.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Aug 13, 2006 9:58 am

Dat ding word ziek :D
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Blade
Posts: 222
Joined: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm

Post by Blade » Sun Aug 13, 2006 10:51 am

filmpjes filmpjes filmpjes :mrgreen:
Building in progress 10%

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Aug 13, 2006 10:15 pm

heb nu de IBC in BonX gezet, teneinde hem goed rijdend te krijgen, heeft alleen invloed op de inwendige structuur van de robot, is nu niet meer zo compact. maar hij rijdt, dat is het belangrijkste

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Aug 14, 2006 3:12 pm

Die is toch uitgefickt of begreep ik het nou verkeerd :?:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Mon Aug 14, 2006 4:01 pm

idd, nadat de gyro erin gezet werd en ik 15 min rondreed.

de gyro blijft er dus uit

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Aug 30, 2006 5:25 pm

geen IBC geen Amen speedo's, maar een mooie rooie Sidewinder gaat het beestje nu laten bewegen.

ook gaat de gearratio van 1:6 single stage (37 km/h), naar een 1:8 dual stage (29 km/h). Dit om het eerste commentaar dat ik van de Big Nipper guys kreeg, ("Ah, he's al hardox, ah well, let's just go for the gears then.") De reductie is nu zo dat de laatste stage in het wiel valt en de andere stage wegvalt in het alu plaatje.

Ook kan hierdoor het wiel (dit keer een gedraaide alu velg met vulcalon) 60 mm breed worden, ipv 37 van de blickles.

dus meer contactoppervlakte met de vloer en een hogere gearing zullen moeten zorgen voor betere duweigenschappen en een mindere belasting van de Sidewinder (ook al heeft deze current limiting)

Image

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Dec 10, 2006 8:13 pm

ehm, eens wat progress.

DBA ->
komt een nieuwe versie, oude blijf gewoon bestaan, heb genoeg onderdelen voor 2.
Krijg een single tooth schijfje van +/- 35 gr op 14.8v met een typhoon 3/3d en phoenix 10 controller. dus 30 krpm en zo'n 140 Joule KE. (oude DBA was 45..)

Image

BonX ->
geen idee wat ik daarmee ga doen, hij werkt en zal dat ook wel doen tot de einde der tijden.

SKP ->
Tsja, leuk idee, slecht begin. wordt nu waarschijnlijk een omni-drive drumbot met een S28-150 voor het wapen.

No Name ->
Onder het motto, laten we maar eens een heavy gaat bouwen. langzaam onderdelen aan het verzamelen. Sponsor gaat voor de materialen/watersnijwerk zorgen. Dus ff CAD'en en opsturen.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sun Dec 10, 2006 8:18 pm

leuk dingetje :) ik heb zo'n ding met 3 tanden, en een typhoon 5/3d (lager kv, meer power, en eerlijk gezegd had ik achteraf toch een andere motor uitgezocht ( de 3/3d is lichter toch?)

hoe bereken ej eigenlijk hoeveel joules dat ding heeft?
(ik heb wel ergens een calculatie, maar daar blijft te veel gokwerk ik zitten voor mij, en ik kom dan uit op 0.01666 joules, dus daar zal ergens iets goed fout zitten.
[sig?]

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Dec 10, 2006 8:49 pm

Waarschijnlijk kj :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Dec 10, 2006 10:49 pm


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests