Mesh (CCW-02)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Aug 30, 2006 9:58 am

In ieder geval felicitaties met de prestaties van jullie robot. Beginneling en meteen een schitterende eerste evenement gedaan, er zijn er niet veel die dat kunnen zeggen.

En ja, de naam... 8) Toch iets zoeken dat beter in het geheugen blijft hangen. :wink: Als je suggesties wilt hebben hou ik me aanbevolen.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Wed Aug 30, 2006 10:06 am

Suggesties zijn altijd welkom! Wij kwamen niet verder dan "hamburger" :?

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Thu Aug 31, 2006 9:03 am

Gister even gekeken wat er aan de hand was met de speedcontroller. Eerst aangesloten op de computer, bleek prima te werken. Toen gechect of de ontvanger het niet meer deed, werkte ook prima. Probleempje moest dus in het draadje zitten en ja hoor, een heel klijn draadje had een breuk. Wel opgelucht dat het niet de speedcontroller was...
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Aug 31, 2006 12:50 pm

Euuuhh... "Hebbes" misschien ? Of "Daar-gaat-ie" ? :wink: "Blackjack" heeft ook wel iets.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Fri Oct 20, 2006 2:27 pm

Nieuwe naam: Mesh
Er komt nog een mooi bijpassend verfje bij.

~ We hebben een paar dagen geleden nieuwe vertraging op die wielen gezet. De robot rijdt een stukkie sneller nu. :) Ongeveer 20 km/h, denk ik...

~ Het wapen is er nu uit en we gaan deze opnieuw ontwerpen. Het wordt waarschijnlijk hetzelfde principe maar dan iets beter gebouwd, maar ik moet eerst pa er nog van overtuigen dat ik het wapen niet op veren wil laten werken... :?

~ Verder hebben we de gyro uitgeprobeerd maar om de een of andere reden werkte dat niet helemaal. De gyro probeerde namelijk ook te corrigeren als ik stuurde wat een tamelijk vervelend effect geeft. Dat hebben we nog niet opgelost, nu hebben we hem er maar even tussenuit gehaald.

~ We hebben de sturing wel wat trager gezet waardoor ik nu ook verder kan komen dat rondjes draaien... :P Scheelt een hoop eigenlijk, het rijden gaat een stuk makkelijker nu.

~ En eidelijk een geschikt terein gevonden waar ik wat met de robot kan oefenen. Eerst probeerde ik dat altijd in de garage maar daar durfde ik nooit voluit te gaan wat als gevolg had dat ik net zo goed niet kon oefenen.... Maar nu een mooi basketbal veldje gevonden :D
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Mon Oct 23, 2006 8:40 pm

ruud_boeklagen wrote:~ Verder hebben we de gyro uitgeprobeerd maar om de een of andere reden werkte dat niet helemaal. De gyro probeerde namelijk ook te corrigeren als ik stuurde wat een tamelijk vervelend effect geeft. Dat hebben we nog niet opgelost, nu hebben we hem er maar even tussenuit gehaald.
Weet iemand misschien meer over dit probleem?

En hoe zit het ook al weer met de regels voor de demo's? Moeten lifters op half vermogen? (moet het alleen weten zodat we er ook voor kunnen zorgen dat hij ook werkelijk op half vermogen gaat :wink: )
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Oct 23, 2006 9:37 pm

Een lifter is een term voor een langzame flipper. Zal dus z'n tegenstanders niet lanceren. Een flipper waar je demo's mee wil kunnen doen zou lekekr zijn als je de snelheid kan verlagen. en/of de kracht. dit laatste is natuurlijk lastiger.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Sun Apr 29, 2007 12:29 am

Weer eens wat aan de bot gedaan. We hebben de tandwielenkast opnieuw gemaakt, die had wat problemen omdat de tandwielen schuin op elkaar stonden. Hiermee hebben we wel kracht gewonnen maar helaas kan hij in het begin nu nog steeds maar zo'n 40 kilo tillen :? Dit komt vanwege de gekke beweging die de arm maakt, in het begin beweegt hij namelijk heel snel en op het eind vrij langzaam. Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat het zou moeten zijn :? We gaan proberen om dit op te lossen door hem een veer te laten indrukken bij het sluiten van de arm.
Hopelijk zien we jullie weer bij de vogende wedstrijd :)
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Fri Aug 31, 2007 2:15 pm

De bot eindelijk maar eens de "mesh" vorm gegeven;
Image

Als onze mag vast zit zonder dat hij af slaat kan hij de accu's kapot trekken. Bestaan er schakelaars die afslaan als er te veel amperes doorheen getrokken worden?
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Fri Aug 31, 2007 3:08 pm

Bedoel je een automatische zekering? Probeer de gamma :)

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Fri Aug 31, 2007 3:14 pm

hmm ja, nu je het zo zegt; hij moet natuurlijk ook nog terug kunnen slaan. Ik bedoel meer, dat je een soort limiet aan het aantal amperes stelt.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Fri Aug 31, 2007 3:17 pm

maar als je zo iets heb dan zal die toch altijd weer naar die aantal ampere gaan. dus zal die altijd stopen met zo veel ampere geven.

stef

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Fri Aug 31, 2007 3:22 pm

daarom wil ik een limiet en geen schakelaar, ik maakte een foutje
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Fri Aug 31, 2007 10:15 pm

iets met een amp meet weerstand, en een schakelingetje dat een relais bedient, bij te hoge amperes en na een paar seconden de relais weer vrijgeeft voor een 2e poging, etc...
[sig?]

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Aug 31, 2007 10:34 pm

bi-metaal switch. door de amps wordt deze warm. door het bi-metaal trekt hij dan krom (verschillend uitzettings qoutient) en onderbreekt de stroom. Als hij weer is afgekoelt maakt hij weer contact.
zal alleen wel zoeken zijn om een juiste te vinden die de spaning en stroom aan kan. en op de juiste stroom (gebied) af te vallen...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests