Acculaders, welke moet ik hebben???

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Acculaders, welke moet ik hebben???

Post by Mischa » Mon Aug 07, 2006 2:37 pm

Ik heb straks de Hawker Odyssy PC680 accu's en wil daar drie niet al te dure snelladers voor kopen. Het zou mooi zijn als een lader een accu in ongeveer een uur weer 'rijklaar' kan hebben en als het een lader is die een soort van beveiliging heeft tegen overladen of dan overschakelt op druppelladen. Ik weet er gewoon even te weinig van.... :oops: Wellicht heeft conrad iets, dat vind ik altijd wel een makkelijke partij om spullen bij te bestellen.

Hieronder zijn de specificaties van de accu's te vinden:

http://www.enersysreservepower.com/ody_ ... &brandID=0

Alvast dank!
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 07, 2006 3:59 pm

ivm gewichtswinst ga ik op andere accu's rijden met Hannibal, dus je kan dan de mijne wel gebruiken waarmee ik normaal gesproken de SBS15's mee laad.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Aug 07, 2006 3:59 pm

Ik heb nog een 10A voeding die je perfect kan gebruiken om de accu's vol te duwen. Enig nadeel is wel dat je regelmatig zal moeten nameten, want het is een stabiele voeding, geen lader.

Je moet de accu's dan wel in serie laden , op 36V

Ook, en da's waarschijnlijk de optie die je uiteindelijk wel wil, is de monsterlader van Leo, die nu in gebruik is om Hannibal te laden. Die is effectief 3*12V -tig ampere.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Aug 07, 2006 4:36 pm

Ok, dat is een optie voor het wk!

maar in antwoord op mijn vraag als ik zelf drie laders wil aanschaffen (ook voor evenementen en dergelijke in de toekomst), wat is dan een goede optie? Of zou de lader van leo daarvoor in aanmerking komen? In dat geval kan ik op het wk zien of het wat voor mij is.
Hoe dan?

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Aug 07, 2006 9:07 pm

als je snelladers gebruik op loodaccu's.. is het dan slim om loodaccu's later op een rustige lader te her conditioneren? (laad-ontlaad cycli op 10%capaciteit bv)?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 07, 2006 11:12 pm

Je kan wat mij betreft na het EK zien of je deze wilt hebben ja of nee. Gezien het gewicht en de omvang word het voor mij minder interessant om met SLA te blijven rijden, ook al zijn het Hawkers. Dus ik ben nu meer naar Nimh aan het kijken, ook voor de nieuwe Splinter.

Als ik 1 a 2 keer met Hannibal heb gereden ben ik ongeveer een uur tot 2 max bezig met laden. De lader kijkt zelf wanneer hij van fast charge naar druppelen gaat.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests