Featherweight Speedo's te koop

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Featherweight Speedo's te koop

Post by A-men » Sat Dec 24, 2005 5:35 pm

Ik heb mijn speedo's aan een grondige revisie onderworpen :

- De FET's staan nu plat bij de ingangscondensatoren. (Minder storing naar de rest van de schakeling)
- De batterij aansluiting en de motor aansluiting liggen langs dezelfde kan (Minder storing naar de rest van de schakeling)
- Op de Motor aansluiting staat een ontstoorfilter met RC netwerk (Om slecht ontstoorde motoren toch probleemloos te kunnen aansluiten)
- Er zit een drievoudige LC-filter in de voedingsspanningsomzetting van batterijspanning naar de CPU spanning. Daarom kan het ook geen probleem meer zijn om de ontvanger vanuit deze schakeling te voeden. Of de speedo als BEC fungeert kan je instellen met 2 jumpers. De ingang heeft een optocoupler je hebt dus 100% isolatie tussen ontvanger en speedo als je dat wil.
De CPU klok komt nu uit een clock generator (10MHz) in plaats van de ingebouwde RC oscillator. Eens je de speedo hebt ingesteld blijft die instelling ook perfect staan.
Aan de eigenlijke FET sturing is niets veranderd dus kan je ook blijven stellen de FET's haast niet warm worden. Wie daar geen vertrouwen in heeft kan altijd nog een koelvin moteren. Er is plaats daarvoor voorzien maar ik lever zonder koelvin (= een stuk aluminium)

Ik zou stellen dat ze goed zijn voor dik 30A continu en ook wel 20 seconden tegen 50A kunnen.
Voedingsspanning 14,5 V tot 36 V

Alle aansluitingen zijn 3 mm schroefverbindingen.
Het geheel staat op een dubbelzijdige print van 80 X 50 mm. Op de 4 hoeken is er een gaatje van 3,3mm om de print proper te kunnen monteren.

Voor ik lever pas ik ook nog even de failsave aan (die werkt nu ook wel prima maar als je de kabel proper tussen 2 RC-pulsen uittrekt... dan valt de motor niet stil... en dat zou bij een goede failsave wel het geval moeten zijn.. ook al komt hij "as is" wel perfect door een zo ongeveer elke tech check heen).

Ik verkoop voor 80 EURO exclusief transportkosten.

Afbeeldingen en filmpjes (van de vorige versie) zijn te vinden in mijn "new robots -> FeatherHard topic"

Ik heb ze hier niet liggen en een print aanvragen neemt ongeveer 3 weken in beslag... reken op een leveringstermijn van zowat 5 weken.

A-men

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sat Dec 24, 2005 8:59 pm

Is dat voor 1 kanaal? Of kan je er 2 motoren op aan sluiten?

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Mon Dec 26, 2005 12:28 pm

Dat is voor één kanaal, voor een robot heb je er dus 2 nodig (en een mixer als die niet in je zender zit).

A-men

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Dec 26, 2005 1:01 pm

dus gaat 2x80 euro kosten? (voor 2 motoren..)

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Dec 26, 2005 11:23 pm

Klopt.

1 set voor 2 motoren is dus 160 euro.

En dat is een zeer redelijke prijs.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Tue Dec 27, 2005 12:50 am

...Noteer in dat geval mij maar voor twee stuks, ik zal proberen in Rucphen aanwezig te zijn met een rijdende plank. Kan de boel meteen aangesloten worden...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat Feb 04, 2006 2:05 pm

hier ook 2 graag, zou dat nog lukken voor ruchpen??

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Wed Feb 15, 2006 10:11 pm

Kan ik nog 2 speedo's bestellen?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Mon Feb 27, 2006 9:58 am

Heren,

Sorry dat ik even niet aan het opletten was... en dus niet meer naar deze trail was gaan kijken.

Ik heb nu 2 goed werkende controllers. Er is nog wat nuttig aanpassingswerk aan de print nodig (niets fundamenteels vooral gaatjes op juiste diameter boren en sommige gaatjes voor weerstanden wat verder uit elkaar zetten om zo ook "gewone" 1/4W weerstanden te kunnen gebruiken... en gezien de de oplopende respons hier zal ik een extra tandje bijzetten om dat snel aan te pakken.

Ik denk dat ik binnen 4 weken met de eerste productierelease zal uitpakken.

A-men

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Feb 27, 2006 10:10 pm

...Mijn bestelling staat nog immer...

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Tue Feb 28, 2006 11:23 pm

Ik heb vandaag alle aanpassingen aan de printen gemaakt.
Ik heb het order voor extra (aangepaste) printen doorgestuurd.
Ik heb mijn onderdelen geteld en een bestelling geplaatst voor alle onderdelen die ik niet meer had liggen.

om maar te zeggen dat er vooruitgang is.

Ik heb voldoende besteld voor 4 sets (dus 8 controllers)

A-men

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Mon Mar 06, 2006 5:03 pm

Ik heb vandaag de onderdelen van Digikey binnen gekregen (amai die mannen zijn altijd rap... nu hebben ze er dus maar 4 werkdagen over gedaan van order to geleverd).

Ook het order van de printplaten is geconfirmeerd (al ga ik ervan van uit dat het wel nog een 2 tal weken zal duren voor ik die printplaten in mijn handen heb)

MAAR... ik heb me bij mijn Digikey order van partnumber vergist... ik heb een HIP4081A (FET-driver) in de SOIT-versie besteld en gekregen.
Weet er iemand hoe ik snel aan 5 stuks HIP4081AIP of HIP4081AIPZ (in DIP 20 behuizing) kan geraken ? Als ik deze nabestel bij Digikey dan gaat me dat een handeling fee van 13 Euro kosten ... (die heb je niet te etalen als je een order van meer dan 100 euro plaatst maar voor deze 5 stuks is dat dus onredelijkonredelijk.

Normale prijs voor een HIP bij Digikey is 5 euro als ik bij Digikey bestel gaat me dat dan 5 X 5 + 13 = 38 Euro kosten+ verzending... om maar aan te geven wat een fair price is.

Een alternatief is natuurlijk ook dat er nog een zak controlers extra besteld worden waardoor ik wel een groot order kan plaatsen. :wink:

A-men

joris
Posts: 112
Joined: Tue Jun 21, 2005 11:34 pm

Post by joris » Mon Mar 06, 2006 9:06 pm

Bij Spoerle zit je dan op 42,35 euro incl. verzending.
http://www.spoerle.com

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Mon Mar 13, 2006 11:52 pm

HIP's besteld bij AITEC in Leuven 5 Euro per stuk geen transportkosten en een leveringstermijn van ongeveer een week.

Ik heb ook een mailtje gekregen dat de printplaten op de post zijn.

Ik kan ook aangeven dat we ondertussen al een paar uur met de controllers hebben rond gereden in FeatherHard. En die paar uur mag je letterlijk nemen (dus niet een paar uur spelen en in die paar uur ook 10 minuten gereden..)
Met een set van 18 NiCd's 2400 mAh kan ik iets langer dan een half uur rond rijden (op he terras van Geert).
Als ik de vuilbak wat rondduw en Geert's Glap ook niet gerust kan laten dan kom ik natuurlijk niet aan een half uur... maar toch nog zeker voldoende voor meer dan één wedstrijd.

Ik zou dus denken dat ik mag zeggen dat de controllers wel betrouwbaar zijn.... En toch moet ik nog opbiechten dat ik mijn 12V spanningsregelaar op mijn controller deftig ondergedimentioneerd heb... op de controlers die ik ga uitleveren zal een 7812 staan (in to 220 behuizing). Nu staat er op mijn controller een 78L12... en die zou het eigenlijk moeten begeven... maar dat doet ie dus (nog) niet.

A-men

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Wed Mar 15, 2006 3:26 pm

De printen zijn toegekomen.
De door mij verkeerd bestelde HIP's zijn ook toegekomen (ik heb ze bij AITECH in Leuven besteld en kreeg gisteren een mailtje dat ze waren toegekomen).

En dus zal ik allicht tegen het einde van het WE 8 afgewerkte controllers hebben. (versie met een zwaardere spanningsregelaar) waarvan ik er dan zelf ook een paar in gebruik zal nemen.

Dan heb ik er 6 over... als iedreen zijn bestellling handhaafd dan zijn die "besproken". (2 voor Kalme Nelis, 2 voor Kos 2 voor Cavecrusher).

A-men

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests