Waar onderdelen kopen?

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Maar wat mij nu zo opvalt bij de meeste robots, is dat de zij- en achterkanten onbeschermd zijn. Hoe kan dat nou? Kunnen die zo snel zich draaien en bewegen dat hun tegenstander er niet bij kan zonder schade te krijgen?



Rubenes, dat mag je me uitleggen? Waarop baseer je je idee dat de meeste robots een obeschermde zijkant hebben?
Het is een feit dat de voorkant van elke robot [(size=8]waar een IQ groter dan een garnaal heeft over gedacht[/size]) een sterkere voorkant moet hebben. Da's tenslotte de kant die de meeste klappen gaat vangen.


Mare, als je een werkende gevechtsklare machine wil bouwen, dan moet je je wapensysteem kiezen, en het integraal deel laten uitmaken van je machine. Het voldoet al lang niet meer van een gepantserde doos te maken en er dan een wapen op te bouten.Althans, mijn idee.

Ik zou zo zeggen, lees de bouwen teksten eens door op deze site.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

En mischien is het Bouwen boek van Carlijn ook helemaal geen slecht idee. Daar staat ook een hoop uit gelegt, met dat boek zou je inprenciepe zonder verdere vragen een robot (ant, soz, raptop, feather) kunne bouwen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Raptors heb ik nog niet in het boek behandeld (komt in versie 3).

Maar qua onderdelen lijk een raptor erg veel op een feather (alleen de helft van het gewicht). In beide gewichtsklasses kan er gekozen worden voor modelbouwmotoren of voor de zwaardere motoren (accuboormachines of ruitenheffers). Ik heb het idee dat het grootste verschil tussen deze twee klasses het pantser is, door kleiner te bouwen en dunner pantsers verliezen ze al veel gewicht in vergelijking met een feather.

Maar voor de klasse is het denk ik echt meer smaak: je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Koop onderdelen via roboteers of probeer een goede sponsoring te krijgen als je weinig budget hebt.

Let wel op dat raptorweights max op 12 V mogen rijden (als ik het duits goed begrepen heb), dus daar moet aan gedacht worden bij het kiezen van de motoren en eventuele relais aansturing.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
Rubenes
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 5:50 pm
Locatie: Luxemburg

Bericht door Rubenes »

Materiaal vinden is geen ondertussen geen probleem meer, en ik heb al zitten nadenken over een ontwerp voor een Raptor-klasse robot. Ik dacht aan een robot te bouwen met een spinning drum. Jammerlijk genoeg heb ik geen scanner, dus kan ik jullie mijn ontwerpen niet laten zien.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

foto met een digicam maken?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

mspaint?

is een lelijk en doodsimpel programma maar je kan er redelijk makkelijk ideeen mee vormgeven.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Rubenes
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 5:50 pm
Locatie: Luxemburg

Bericht door Rubenes »

Afbeelding
Hier is dus een doodsimpel ontwerp van een robot. Het enige echte detail is dat steuntje dat de klap moet opvangen als die spinning drum tegen iets botst.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Dus zoiets:

Afbeelding

met zoiets op de voorkant:

Afbeelding

Helemaal duidelijk.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Rubenes
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 5:50 pm
Locatie: Luxemburg

Bericht door Rubenes »

leo-rcc schreef:Dus zoiets:

Afbeelding

met zoiets op de voorkant:

Afbeelding

Helemaal duidelijk.
Zoiets gaat het worden. Maar meer details komen nadat ik mijn prototype heb gebouwd en dan aan deze robot ga werken.