Waarom is het forum down geweest

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
NaN
Berichten: 131
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 2:33 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door NaN »

Het probleem is dat blijkbaar het systeem klaagt wanneer je van 0 chat users de namen opvraagt (een leeg antwoord dus). Dit wordt ergens geintepreteerd als een fout en gemeld, waardoor de volg meldingen ontstaan: Ik ga dit nu fixen.

Hum, misschien ook wat weinig concurrent connecties, ook maar opgehoogt.

Zou nu gefixed moeten zijn.
DRG Webmaster
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik kan mijn avatar niet meer veranderen. Ik krijg telkens het volgende:

Warning: copy(./images/avatars/55943196342120b035384c.jpg): failed to open stream: Permission denied in /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/usercp_avatar.php on line 227

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/page_header.php on line 493

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/page_header.php on line 495

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /var/www/dutchrobotgames.nl/www/htdocs/forum/includes/page_header.php on line 496
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
NaN
Berichten: 131
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 2:33 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door NaN »

En nu?
DRG Webmaster
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Nog altijd niet.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Over Babs d'r ISS i-net connectie probleem.. zo'n bedrijf had niet via ISP's moetten werken maar direct een T1 of beter verbinding op de hub moetten huren bij de hub organisatie. Enige risico dan is als er tussen kantoor en de hub een schakelkast uit valt...en de hub organisatie kan dan rerouten om de down time te minimaliseren. de hub is dacht ik ook wel eens de netwerk node genoemt waar practiesch alle data in en uit een land samenkomt en door gaat. En de data flow van een instantie als ISS trekt best wel een paar 19" servers uit zo'n hal van bv KPN. En dan zit je nog steeds centraal met je server met alle risico's van dien...

Maar als jullie nu een sleutel hebben om bij je eigen server in die node-hal te komen... kan je dan niet gelijk rommelen met de servers van anderen??? of sta je dan altijd onder supervisie?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

Zeg fllex ,wil je hub , switch,router niet door elkaar gooien. :o

ik denk eerder dat je het nu hebt over een managed switch of een router.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

nee ik heb het over de knooppunten waar zo'n beetje al het i-nt verkeer van NL samenkomt met de internet backbone.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Voordat ISS die bureau's betrok werden ze gebruikt door een provider, Wanadoo om precies te zijn (als ik de naam goed heb). Toen die uit het gebouw vertrokken mocht ISS de backbone blijven gebruiken zoals die daar was geïnstalleerd omdat ze toch klant waren èn vrij zwaar internetverkeer gingen hebben. (Dat is tenminste de uitleg die ik toendertijd van de sysadmins kreeg.) Toen Wanadoo werd overgenomen door een ander bedrijf werden alle bestaande contracten plotseling geannulleerd. En door communicatiefouten waren er verschillende klanten niet gewaarschuwd, waaronder ISS. Major SNAFU dus.

Afin, terug naar het oorspronkelijke onderwerp: ik blijf nog altijd dezelfde foutmeldingen krijgen als ik een avatar wil activeren.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

babeth, ik kan wel een avatar neer zetten.
maar ik gebruik een link naar een plaatje die op mijn homepage staat.

uploaden heb ik niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ik heb even wat veranderd en getest, het zou nu moeten werken.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Joepie !

Bedankt.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
NaN
Berichten: 131
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 2:33 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door NaN »

Tot mijn spijt is de DRG site weer offline geweest: eerst bleek de koeling van de zaal niet in orde waardoor de zaal temperatuur opliep to 60 graden, niet lang daarna gevolgt door een stroom storing bij xs4all, waar wij onder hangen.

Dat was dus teveel voor een deel van de harde schijven :(

De backup van de database (forum en inhoud van de DRG site), van een paar uur voor de crash heeft alles prima overleeft, maar de backups van de scripts en graphics niet... Dus zijn de (2 maanden oude) offsite copien terug gezet.

Dat wordt weer even graven om de wijzigingen van de laatste paar maanden terug te vinden. Dus als mensen plaatjes missen of als de website zich niet goed gedraagt, alsjeblieft meld het!
DRG Webmaster
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Misschien dat het aan mijn pc ligt, maar de kleuren zijn ineens anders als ik op het forum kom. Zonder dat ik inlog.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Börge
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: do jul 31, 2003 3:05 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Börge »

Het ligt aan je foruminstellingen. Tegenwoordig is het standaard forum thema subDRG, maar toen je registreerde was dat nog subsilver. Dit kun je instellen in je profiel. En als je niet ingelogd bent zie je het standaard forum thema.
If I ever find my inner child I will shoot it.
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Dat weet ik, maar ik bedoel dat volgens mij voorheen de kleuren van het SubDRG anders waren. Ik vind het zo minder prettig lezen als vorige week.
Technically speaking, Whiskey is a solution.