FRA worldchampionships afgeblazen !

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

FRA worldchampionships afgeblazen !

Post by Babeth » Thu Aug 19, 2004 1:34 pm

Phantom Events heeft net laten weten dat de FRA WC niet doorgaat omdat er te weinig tickets werden verkocht. Inschrijvingsgeld wordt teruggestort.

En wij zitten daar leuk met onze ferrykosten nèh ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Aug 19, 2004 1:36 pm

It is with deep regret that Phantom Events must announce the cancellation of the FRA World Championship event.



Despite a marketing campaign running into tens of thousands of pounds which has been the most prolific for any event (Robot Wars or otherwise), ticket sales for the event have fallen short of what is required to finance the event. Advice from all around was that ticket sales would pick up towards the event, however in reality they have fallen away. We left it until the last moment possible to take this action in the hope that tickets would pick up so that we didn’t make a premature decision, however it is clear that they have not and will not. We took steps to try to reduce costs for the event, however it simply isn’t possible to reconcile the difference with ticket sales and cost.



Events like this can only be funded by the general public putting their hand in their pocket and wanting to see the show. Despite a marketing campaign that peaked at 100 adverts per week on ‘Musicradio’, a newspaper campaign that hit over 1,000,000 people and promotion of the event at every live event that has taken place since February this year involving over 20,000 flyers - the public have simply chosen not to part with their money to see robots fight – or no longer wish to travel to see a single large event.



No-one wanted to see the event happen more than us, we were prepared to take a substantial loss on the event in order to put it on, however the losses that would now be incurred are simply too great even for us.



If there is anything that the roboteering community should take from this it is that in order for the ‘sport’ to survive, the community needs to re-invent itself. Events on this scale simply aren’t possible going forward, and rather than try to point fingers or assign blame, the community needs to pick itself up and find a way forward.



Roboteer registrations will be refunded back to teams over the next 30 days to team captains.



All teams will shortly receive a letter confirming this to them directly as well.



We tried everything, but in the end the public voted with their feet.



Phantom Events.

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Thu Aug 19, 2004 1:40 pm

Ik vind dit gewoon te laat.

Mij lijkt eigenlijk dat ze nu alleen nog maar meer verlies gaan maken.
If I ever find my inner child I will shoot it.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Aug 19, 2004 1:45 pm

We kunnen wel proberen iets te regelen -aangezien we onze reisplannen toch al vast hebben staan èn betaald hebben- om in Engeland een impromptu eventje op te zetten in plaats van het gecancellde wereldkampioenschap. We werken eraan.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Aug 19, 2004 3:18 pm

Te laat. Niet alleen voor ons, de Duitsers en de Zweden, maar voorál voor de Amerikanen, die allemaal al onderweg zijn.

Goed dat er nu gewerkt wordt aan een alternatief. We komen er wel.

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Thu Aug 19, 2004 4:08 pm

gewoon flink kut dit :) kunnen we daar niet een week camperen en poep.. hebben we nog wat aan de boot reis :)
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Thu Aug 19, 2004 4:59 pm

Dat zuigt, al ging ik niet, maar het zuigt toch :(
Euhm...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Aug 19, 2004 5:35 pm

als iemand mij nu zou vertellen dat dit een hele zieke grap is, dan zou ik er misschien nog om kunnen lachen
Hoe dan?

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Thu Aug 19, 2004 5:35 pm

Wat een stelletje achtelijken, zeg. Zit je daarvoor weken in de stress. Wat mij betreft zijn die gasten niet meer te vertrouwen, ondanks hun mooie praatjes. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Aug 19, 2004 5:48 pm

Van het FRA forum.
New Event Notice

Due to the generosity of John Findlay and Ed Hoppitt we can announce that the Roaming Robots arena will be at Billing Aquadrome, Northamptonshire for those of you that want to use your machines next week.

Place - Billing Aquadrome, Northampton, Northamptonshire. www.aquadrome.co.uk - campsite with full facilities plus water sports, bar, go-karts a Fun Fair, amusements, entertainment and places to eat - also close to Northampton for those who want to head into town for their fun !

A special field will be allocated to us, we're there to enjoy the week and entertain some of the visitors to Billing as well !

Details.

* 30 robots per day can be accomodated for.
* Preference will be given to our European cousins who have already bought their ferry tickets.
* Camping is availiable from Monday Am 23/8 until Friday Am 27th.
* Arena time will be Tuesday to Thursday. Again preference will be given to teams that attend the arena build party on Monday and the arena take down party on Friday Am.
* As usual no spinning discs can be used on heavy weights.

To reserve your Place please use the new thread in live events.

We will use the forum to communicate with you.

Please do not chatter in the thread where you wish to reserve your place, create anothe sub thread, it will keep things clear

Reserveren kan hier.
Misch; de FRA is hiervoor niet als schuldige aan te wijzen aangezien zij het niet organiseerden. Phantom Events (hoe pijnlijk de naam ook moge wezen) is de organiserende partij en FRA assisteerde.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Aug 19, 2004 6:01 pm

het zijn gewoon allemaal KAFFERS!

maar hij is wel grappig toch? :D
Hoe dan?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Aug 19, 2004 6:02 pm

Fighting Robots Assosiation is geen event organiser. Maar een overkoepelend orgaan .

Ze hebben wel het XFM event hun volle steun gegeven.

Maar ik zou zeggen, schiet niet op de mensen die het geprobeerd hebben.
De verliezen beginnen voor de organisators bij £50 000.

Eneuh, wij zitten daar op dat kampeerterrein van Billing Aquadrome, koel bier te drinken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Thu Aug 19, 2004 6:17 pm

Mischa wrote:het zijn gewoon allemaal KAFFERS!

maar hij is wel grappig toch? :D
Hij is legendarisch. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Thu Aug 19, 2004 6:50 pm

wij gaan ook !
eerlijk gezegd ziet het er daar qua accomodatie erg leuk uit .....
alleen spijtig dat er nu geen disks mogen gebruikt worden.
En Remco, hij is hééééél erg goed, misschien zou je je talenten ook eens kunnen gebruiken in meer positieve zin, zoals met DRG t-shirts of iets dergelijks :shock: . Maar blijf vooral zulke leuke dingen maken ook al is het niet echt terecht, ik had ook zo een heel veel beetje hetzelfde gevoel en praktisch gezien is het gewoon handiger en sneller om er ff "FRA" te zetten dan "phantom events" hé :twisted:
Maar gaan jullie nou ook mee of niet ?
Misschien is het een idee om er een soort onofficieel ( zonder disks is het niet echt ) kampioenschap tussen DRG'ers van te maken?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Aug 19, 2004 7:00 pm

officieel of officeus. ik wil disks.

ik wil full-on battle. niet dat suffe duw en trek werk wat we het hele jaar al hebben. No offince, maar ik leef al het halve jaar naar de WK toe en dit helpt niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests