Team ODT * Bot Factory

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Team ODT * Bot Factory

Post by team ODT » Mon Feb 05, 2007 5:08 pm

Ook maar eens een knutseltopic beginnen dacht ik zo, maar laat ik het eens geen knutseltopic noemen. Dus vandaar de zwaar overdreven Bot Factory benoeming aan mijzelf.

Anyway, ik had laatst wat tijd over en het leek me wel leuk om een raptor te bouwen voor zo weinig mogelijk. Het begon allemaal met een wok die ik nog ergens had liggen, maar uiteindelijk niet heb gebruikt omdat ik het geheel weer net iets te groot heb gebouwd.
Image

Na een beetje knutsellen had ik dit.
Image

Vervolgens de boel geverfd, ook een blik op de binnenkant
Image

De iets grotere wok erop en testen maar.
Image

Jup, tis gewoon een mini uitvoering van Ziggo, alleen lang zo effectief niet. Er moet nog een rand met tanden aan de wok (ik heb er gelijk een deuk in gereden), een kruismixer in (tanksturing en geen idee hebben wat de voorkant is, is heel grappig) en ik moet de storingsproblemen oplossen. Maar ach, dit is toch maar gewoon voor de lol. Ik noem 'm voorlopig PanDaMonium.
Oh, en ik heb nog een klein probleempje, misschien dat iemand weet hoe dat zit. Ik gebruik Tamiya 60A speedo's, en die willen dus niet direct in de achteruit. Ik moet eerst een keer het pookje naar achter doen en dan loslaten en dan wil ie pas naar achter. Ik kan nergens in de gebruiksaanwijzingen vinden hoe dat zit. Iemand een idee?

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Mon Feb 05, 2007 5:17 pm

Oh, hier nog een fotootje van de binnenkant.
Image


En..... vast de eerste blik op mijn volgende feather. Vast de grootste cilinder in een featherflipper, denk alleen niet dat het gaat werken.....
Image

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Feb 05, 2007 5:19 pm

dat is nou eenmaal zo, om de tandwielen in een tamya auto te beschermen, of je het af kan schakelen weet ik niet, das werkt voor de handleiding. (vast wel instelbaar, iig hopelijk :P)
[sig?]

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Feb 05, 2007 5:33 pm

'na een beetje knutselen' noemt ie dat.... Grappig, ik heb een koekenpan liggen voor een soortgelijk idee :D
Hoe dan?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Feb 05, 2007 5:37 pm

Dat is niet instelbaar.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests