Team P.C.P gaat feather -Klaar!-
Moderator: Moderators
Een andere wat zwaardere motor dan. Liefst natuurlijk 1-tje die op de bestaande transmissie past.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.
Die speed 900 motoren kunnen een optie zijn. € 35, - per stuk daar schrik ik niet van. Deze motoren waren ook € 20, -. Het toerental; 19.000 rpm (onbelast) sprak mij wel aan. Een grotere vertraging om kracht terug te winnen was een bewuste keuze, of het ook gaat werken gaan we spoedig zien. Nogmaals, dit is een startsetje
De plaat is 450 staal van 3mm dik. De ronde achterkant is buis van gewoon staal, ongeveer 3,5mm dik.
Bandenvulling is in de maak.
De plaat is 450 staal van 3mm dik. De ronde achterkant is buis van gewoon staal, ongeveer 3,5mm dik.
Bandenvulling is in de maak.
Hoe dan?
Dan zou ik een motor zoeken die ongeveer evenveel toeren maakt, maar wel meer vermogen trekt. Dan ga je ongeveer net zo snel, je kun alleen veel harder duwen ! ideeal
Graupner heeft wel wat leuke dingen denk ik.
De speed 820 Race is een optie. 24000 toeren onbelast. Maar heeft wel 24V nodig.
De speed 700 Turbo C 9.6 V is waarschijnlijk beter. Stall 120 A, 14600 toeren onbelast op 9.6 volt, dus die komt op 12 volt waarschijnlijk zo rond de 18000 uit. kosten volgens Graupner : 26.70 euro Prijs bij Quartel : 28 euro.
Graupner heeft wel wat leuke dingen denk ik.
De speed 820 Race is een optie. 24000 toeren onbelast. Maar heeft wel 24V nodig.
De speed 700 Turbo C 9.6 V is waarschijnlijk beter. Stall 120 A, 14600 toeren onbelast op 9.6 volt, dus die komt op 12 volt waarschijnlijk zo rond de 18000 uit. kosten volgens Graupner : 26.70 euro Prijs bij Quartel : 28 euro.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.
(bedankt voor de info )
Bandenvulling:
Nou, en toen 20 gaten boren in 450 staal.... Ik heb twee boortjes gekocht; één van € 11, - en één van € 4, -. Die van € 11, - was gelijk al stuk. Die van 4 euri (zilverstaal) heeft het redelijk gehouden.
Vanmiddag ben ik aan de zijstukken begonnen. Ook daar moesten weer een aantal gaten in komen. Wat een drama! Na bijna elk gat kon ik het boortje slijpen. Het gaat goed totdat de boor bijna door het materiaal heen is. Op het laatste randje breken de hoekjes van de boor er uit. Na elk gat moet de boor trouwens afkoelen. Die grotere gaten was helemaal drama. De 15 mm boor is van een mindere kwaliteit en slijpen wilde ook niet echt goed lukken.
Uiteindelijk toch gelukt. De delen zijn aan de binnenkant ingeslepen en toen kon ik ze door de in de bankschroef te klemmen met een zware hamer 'vouwen'. Ik had ze eigenlijk iets scherper willen hebben, maar dan zouden ze breken. Aan de binnenkant leg ik een lasnaad.
Bandenvulling:
Nou, en toen 20 gaten boren in 450 staal.... Ik heb twee boortjes gekocht; één van € 11, - en één van € 4, -. Die van € 11, - was gelijk al stuk. Die van 4 euri (zilverstaal) heeft het redelijk gehouden.
Vanmiddag ben ik aan de zijstukken begonnen. Ook daar moesten weer een aantal gaten in komen. Wat een drama! Na bijna elk gat kon ik het boortje slijpen. Het gaat goed totdat de boor bijna door het materiaal heen is. Op het laatste randje breken de hoekjes van de boor er uit. Na elk gat moet de boor trouwens afkoelen. Die grotere gaten was helemaal drama. De 15 mm boor is van een mindere kwaliteit en slijpen wilde ook niet echt goed lukken.
Uiteindelijk toch gelukt. De delen zijn aan de binnenkant ingeslepen en toen kon ik ze door de in de bankschroef te klemmen met een zware hamer 'vouwen'. Ik had ze eigenlijk iets scherper willen hebben, maar dan zouden ze breken. Aan de binnenkant leg ik een lasnaad.
Hoe dan?
- Greasy claw Ruud
- Posts: 620
- Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
- Location: de hel
- Contact:
Ik begreep dat 'hardox' harder werd als je het ging hameren, en verzwakt als je het last. Is dit dan wel zo'n goed idee? (ik weet er ook niet zoveel van af)Mischa wrote: Uiteindelijk toch gelukt. De delen zijn aan de binnenkant ingeslepen en toen kon ik ze door de in de bankschroef te klemmen met een zware hamer 'vouwen'. Ik had ze eigenlijk iets scherper willen hebben, maar dan zouden ze breken. Aan de binnenkant leg ik een lasnaad.
Ik dacht zelfs dat elk staal harder werdt van hameren. Hardox wordt zwakker van verhitten, maar het zal niet veel zwakker worden dan de las zelf. Of het een goed idee is? Wat zijn de andere opties dan? Schroeven? Lijmen? Ducktape?Bugs wrote:Ik begreep dat 'hardox' harder werd als je het ging hameren, en verzwakt als je het last. Is dit dan wel zo'n goed idee? (ik weet er ook niet zoveel van af)
Met PulverizeR heb ik tegen Razer gevochten. Eén van de hardox zijstukken is helemaal naar binnen gedrukt en weer terug gekomen. De (door Ruud) gelaste ophangpunten waarin het deel kan worden vastgeschroeft heeft hiervan geen enkele (zichtbare) schade opgelopen. In bovenstaand geval hebben we het ook nog over een Feather. Ik denk dat het wel kan.
Hoe dan?
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Dat denk ik ook wel. Verhitten maakt het zwakker, maar dan nog vezwakt het tot een sterke staalsoort. Het is niet zo dat het dan ineens slecht is, alleen minder sterk.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Na een zeer drukke periode heb ik zondag eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan met PusheR. De basis is nu zo goed als klaar, de delen moeten alleen nog gelast worden. De volgende stap is dan het inbouwen van de snelheidsregelaars, de accu's, ontvanger en dan de eerste echte proefrit maken!
De eerste schade heeftie al gemaakt
De eerste schade heeftie al gemaakt
Hoe dan?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 56 guests