Team P.C.P gaat feather -Klaar!-

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Tue Jan 23, 2007 6:49 pm

Een andere wat zwaardere motor dan. Liefst natuurlijk 1-tje die op de bestaande transmissie past.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Tue Jan 23, 2007 7:00 pm

Die speed 900 motoren kunnen een optie zijn. € 35, - per stuk daar schrik ik niet van. Deze motoren waren ook € 20, -. Het toerental; 19.000 rpm (onbelast) sprak mij wel aan. Een grotere vertraging om kracht terug te winnen was een bewuste keuze, of het ook gaat werken gaan we spoedig zien. Nogmaals, dit is een startsetje :D

De plaat is 450 staal van 3mm dik. De ronde achterkant is buis van gewoon staal, ongeveer 3,5mm dik.

Bandenvulling is in de maak.
Hoe dan?

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Tue Jan 23, 2007 7:04 pm

Dan zou ik een motor zoeken die ongeveer evenveel toeren maakt, maar wel meer vermogen trekt. Dan ga je ongeveer net zo snel, je kun alleen veel harder duwen ! ideeal :D

Graupner heeft wel wat leuke dingen denk ik.

De speed 820 Race is een optie. 24000 toeren onbelast. Maar heeft wel 24V nodig.
De speed 700 Turbo C 9.6 V is waarschijnlijk beter. Stall 120 A, 14600 toeren onbelast op 9.6 volt, dus die komt op 12 volt waarschijnlijk zo rond de 18000 uit. kosten volgens Graupner : 26.70 euro Prijs bij Quartel : 28 euro.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Fri Jan 26, 2007 6:22 pm

(bedankt voor de info :wink: )

Bandenvulling:

Image

Nou, en toen 20 gaten boren in 450 staal.... Ik heb twee boortjes gekocht; één van € 11, - en één van € 4, -. Die van € 11, - was gelijk al stuk. Die van 4 euri (zilverstaal) heeft het redelijk gehouden.

Vanmiddag ben ik aan de zijstukken begonnen. Ook daar moesten weer een aantal gaten in komen. Wat een drama! Na bijna elk gat kon ik het boortje slijpen. Het gaat goed totdat de boor bijna door het materiaal heen is. Op het laatste randje breken de hoekjes van de boor er uit. Na elk gat moet de boor trouwens afkoelen. Die grotere gaten was helemaal drama. De 15 mm boor is van een mindere kwaliteit en slijpen wilde ook niet echt goed lukken.

Image

Uiteindelijk toch gelukt. De delen zijn aan de binnenkant ingeslepen en toen kon ik ze door de in de bankschroef te klemmen met een zware hamer 'vouwen'. Ik had ze eigenlijk iets scherper willen hebben, maar dan zouden ze breken. Aan de binnenkant leg ik een lasnaad.

Image
Hoe dan?

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Sun Jan 28, 2007 12:13 pm

Way to go Mischa !! ps. stuur eens meer fotos door per mail als je wilt :D
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Jan 28, 2007 1:24 pm

Of gewoon op het forum, kunnen we allemaal mee genieten.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sun Jan 28, 2007 1:41 pm

Alles wat ik aan foto's heb komt op het web :wink:

(@ Remco, ze staan allemaal in mijn map op de site)
Hoe dan?

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Sun Jan 28, 2007 3:54 pm

toppertje ;)
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Wed Jan 31, 2007 10:07 pm

Grote gaten laten ponsen en het laswerk kan mooier. :wink:
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Jan 31, 2007 10:29 pm

Mischa wrote: Uiteindelijk toch gelukt. De delen zijn aan de binnenkant ingeslepen en toen kon ik ze door de in de bankschroef te klemmen met een zware hamer 'vouwen'. Ik had ze eigenlijk iets scherper willen hebben, maar dan zouden ze breken. Aan de binnenkant leg ik een lasnaad.
Ik begreep dat 'hardox' harder werd als je het ging hameren, en verzwakt als je het last. Is dit dan wel zo'n goed idee? (ik weet er ook niet zoveel van af)

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Feb 03, 2007 9:45 am

Bugs wrote:Ik begreep dat 'hardox' harder werd als je het ging hameren, en verzwakt als je het last. Is dit dan wel zo'n goed idee? (ik weet er ook niet zoveel van af)
Ik dacht zelfs dat elk staal harder werdt van hameren. Hardox wordt zwakker van verhitten, maar het zal niet veel zwakker worden dan de las zelf. Of het een goed idee is? Wat zijn de andere opties dan? Schroeven? Lijmen? Ducktape? :wink:

Met PulverizeR heb ik tegen Razer gevochten. Eén van de hardox zijstukken is helemaal naar binnen gedrukt en weer terug gekomen. De (door Ruud) gelaste ophangpunten waarin het deel kan worden vastgeschroeft heeft hiervan geen enkele (zichtbare) schade opgelopen. In bovenstaand geval hebben we het ook nog over een Feather. Ik denk dat het wel kan.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Feb 03, 2007 12:50 pm

Dat denk ik ook wel. Verhitten maakt het zwakker, maar dan nog vezwakt het tot een sterke staalsoort. Het is niet zo dat het dan ineens slecht is, alleen minder sterk.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Mar 12, 2007 6:02 pm

Na een zeer drukke periode heb ik zondag eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan met PusheR. De basis is nu zo goed als klaar, de delen moeten alleen nog gelast worden. De volgende stap is dan het inbouwen van de snelheidsregelaars, de accu's, ontvanger en dan de eerste echte proefrit maken!

Image

De eerste schade heeftie al gemaakt :cry:

Image
Hoe dan?

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Mon Mar 12, 2007 6:05 pm

ziet er goed uit :shock: :D

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon Mar 12, 2007 7:02 pm

Glenn wrote:ziet er goed uit :shock: :D
de wond of de robot? :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests