Hammerhead 3

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 13, 2006 8:04 am

Ik ben het met Niels eens in zoverre, dat Hammerhead 3 niet hoger gooit dan een Kronic kan, terwijl zijn cilinder 2 keer zo groot is.Ergo, ergens verliest H3 teveel aan kracht.

Maar het dak van de arena is het dak van de arena, het enige wat je dan nog kan doen is de tegenstander harder tegen het dak aangooien, maar echt veel nut heeft het niet denk ik.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Wed Sep 13, 2006 10:08 am

Mario,

Als stuurklep kan je altijd gewoon een burkert gebruiken. (Een beetje overkill, maar zal wel werken.). Ik heb ondertussen al wel min of meer besloten om niet rechtstreeks burkerts meer te gebruiken als inlet valves. Dit omdat burkerts toch nog wel een beperkte flow hebben vergeleken met andere oplossingen.

Alternatieven zijn:

- Quick exhaust valves, aangestuurd door HP valve (burkert?)
- Ball valves, aangestuurd door een kleine HP cylinder, die weer aangestuurd wordt door een burkert.

Beide oplossingen zijn complexer als de burkerts, maar leveren wel een veel betere flow.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 13, 2006 10:29 am

Met ballvalves heb ik altijd het idee dat het te lang duurt voor je de kraan helemaal open of dicht hebt. Waar het bij ons om gaat is de snelheid waarmee je de flow kan genereren. Flow aan het einde van de arbeidslag van je cilinder is een beetje te laat.

Verder stop je wel meer gewicht in je systeem zo, niet te vergeten ook meer ruimte. red je dat wel?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Sep 13, 2006 11:34 am

Gaatjes... veel gaatjes, misschien haalt dat een broodnodige kilo weg.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Wed Sep 13, 2006 1:31 pm

Ik schat dat ik met de maatregelen die ik ga doen om het gewicht te verminderen zo'n 8kg kwijt moet kunnen raken. Ik hou dan dus zo'n 4 kg over om mee te spelen.

Ruimte is inderdaad een groter probleem, maar waarschijnlijk wordt HH3 toch al iets langer aan de achterkant om een grotere buffertank kwijt te kunnen. Samen met het verplaatsen van wat elektronica hoop ik net genoeg plek te hebben.

Ik denk overgens dat je ballvalves best snel open kan krijgen als je ze aanstuurt met een kleine FP cylinder. (b.v. een 20mm x 40mm slag, aangestuurd door een burkert.) Vergeet niet dat burkerts ook een zekere traagheid hebben.

Niels

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Sep 13, 2006 1:44 pm

kan je dan niet net zo goed een electrische aansturing hebben op die ballvalve? scheelt componenten en manieren waarop het stuk kan gaan.
[sig?]

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Wed Sep 13, 2006 9:16 pm

Minder snel ;)

Een motertje kan nooit zo snel een balvalve open krigjen dan een cilinder @ FP (Das nm echt BAF) :)

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Sep 13, 2006 9:26 pm

je hebt toch ook electromagneetjes zeg maar, net als in een relais??
[sig?]

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Wed Sep 13, 2006 9:29 pm

Dan kon je op het Burket id ;) en daar wil ie vanaf...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 13, 2006 9:33 pm

Een burkert werkt wel anders dan een ballvalve, maar inderdaad, dat is nu net wat Niels niet wil.

Niels, een low pressure draaicilinder, is dat geen optie? klein reduceer, en meteen de draaibeweging die je nodig hebt, met minder gasverbruik en toch snel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests