Hammerhead 3
Moderator: Moderators
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Ik ben het met Niels eens in zoverre, dat Hammerhead 3 niet hoger gooit dan een Kronic kan, terwijl zijn cilinder 2 keer zo groot is.Ergo, ergens verliest H3 teveel aan kracht.
Maar het dak van de arena is het dak van de arena, het enige wat je dan nog kan doen is de tegenstander harder tegen het dak aangooien, maar echt veel nut heeft het niet denk ik.
Maar het dak van de arena is het dak van de arena, het enige wat je dan nog kan doen is de tegenstander harder tegen het dak aangooien, maar echt veel nut heeft het niet denk ik.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Mario,
Als stuurklep kan je altijd gewoon een burkert gebruiken. (Een beetje overkill, maar zal wel werken.). Ik heb ondertussen al wel min of meer besloten om niet rechtstreeks burkerts meer te gebruiken als inlet valves. Dit omdat burkerts toch nog wel een beperkte flow hebben vergeleken met andere oplossingen.
Alternatieven zijn:
- Quick exhaust valves, aangestuurd door HP valve (burkert?)
- Ball valves, aangestuurd door een kleine HP cylinder, die weer aangestuurd wordt door een burkert.
Beide oplossingen zijn complexer als de burkerts, maar leveren wel een veel betere flow.
Als stuurklep kan je altijd gewoon een burkert gebruiken. (Een beetje overkill, maar zal wel werken.). Ik heb ondertussen al wel min of meer besloten om niet rechtstreeks burkerts meer te gebruiken als inlet valves. Dit omdat burkerts toch nog wel een beperkte flow hebben vergeleken met andere oplossingen.
Alternatieven zijn:
- Quick exhaust valves, aangestuurd door HP valve (burkert?)
- Ball valves, aangestuurd door een kleine HP cylinder, die weer aangestuurd wordt door een burkert.
Beide oplossingen zijn complexer als de burkerts, maar leveren wel een veel betere flow.
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Met ballvalves heb ik altijd het idee dat het te lang duurt voor je de kraan helemaal open of dicht hebt. Waar het bij ons om gaat is de snelheid waarmee je de flow kan genereren. Flow aan het einde van de arbeidslag van je cilinder is een beetje te laat.
Verder stop je wel meer gewicht in je systeem zo, niet te vergeten ook meer ruimte. red je dat wel?
Verder stop je wel meer gewicht in je systeem zo, niet te vergeten ook meer ruimte. red je dat wel?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Ik schat dat ik met de maatregelen die ik ga doen om het gewicht te verminderen zo'n 8kg kwijt moet kunnen raken. Ik hou dan dus zo'n 4 kg over om mee te spelen.
Ruimte is inderdaad een groter probleem, maar waarschijnlijk wordt HH3 toch al iets langer aan de achterkant om een grotere buffertank kwijt te kunnen. Samen met het verplaatsen van wat elektronica hoop ik net genoeg plek te hebben.
Ik denk overgens dat je ballvalves best snel open kan krijgen als je ze aanstuurt met een kleine FP cylinder. (b.v. een 20mm x 40mm slag, aangestuurd door een burkert.) Vergeet niet dat burkerts ook een zekere traagheid hebben.
Niels
Ruimte is inderdaad een groter probleem, maar waarschijnlijk wordt HH3 toch al iets langer aan de achterkant om een grotere buffertank kwijt te kunnen. Samen met het verplaatsen van wat elektronica hoop ik net genoeg plek te hebben.
Ik denk overgens dat je ballvalves best snel open kan krijgen als je ze aanstuurt met een kleine FP cylinder. (b.v. een 20mm x 40mm slag, aangestuurd door een burkert.) Vergeet niet dat burkerts ook een zekere traagheid hebben.
Niels
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Een burkert werkt wel anders dan een ballvalve, maar inderdaad, dat is nu net wat Niels niet wil.
Niels, een low pressure draaicilinder, is dat geen optie? klein reduceer, en meteen de draaibeweging die je nodig hebt, met minder gasverbruik en toch snel.
Niels, een low pressure draaicilinder, is dat geen optie? klein reduceer, en meteen de draaibeweging die je nodig hebt, met minder gasverbruik en toch snel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 46 guests