Nieweling, Nieuwe robot, Nieuw idee

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

inventor

Post by inventor » Sat Jul 15, 2006 6:57 pm

Voor 80 euro heb je een goede 6 kanaals robbe zender hoor.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

k1llerinstinct

Post by k1llerinstinct » Sat Jul 15, 2006 9:02 pm

Oh ja ??
kan je mij een website geven dan ofzo ??

groeten mike strik
veni verdi verci
ik kwam ik zag ik overwon
:D ja sure :D

inventor

Post by inventor » Sat Jul 15, 2006 9:21 pm

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

stef

Post by stef » Sat Jul 15, 2006 9:56 pm

als ik jou was zou ik beginnen met een featherweigt als je 450 te besteden hebt kan je na mijn mening makelijk een feather bouwen.

succes

stef

k1llerinstinct

Post by k1llerinstinct » Sat Jul 15, 2006 10:57 pm

bedankt inventor ik ga er meteen een bestellen zodat ik van de week kan beginnen.
@stef
Ik vind een feather niet egt super vet ik vind een ant veter om mee te beginnen ik vind klein gewoon stoer.
en van het geld dat ik over heb ga ik dan een feather bouwen.
trouwens ik heb nog wel aardg wat stuff liggen om een simpele ant te bouwen en ik was daar al aan begonnen.
dus vandaar

groeten mike strik
veni verdi verci

inventor

Post by inventor » Sun Jul 16, 2006 9:18 am

Ant lijkt me persoonlijk de verkeerde keuze. De ants die nu rondrijden zijn echt "te" dankzij CC. Ik zou echt naar een feather kijken omdat dat qua "inwendige" ook goed bruikbaar is voor een camerarobot dus dan hoef je niet alles dubbel uit te geven.

k1llerinstinct

Post by k1llerinstinct » Sun Jul 16, 2006 9:30 am

@ inventor

Ik snap niet helemaal met wat je bedoeld het inwendige???
Trouwens ik vind ant gewoon egt vet en ik heb al een begin liggen dus ik wil die wel eerst af hebben.
Ik vind feathers ook wel lachen maar niet egt super?
Dus ja ik zie wel wat ik doe.

groeten mike strik
veni verdi verci

Jeroen

Post by Jeroen » Sun Jul 16, 2006 12:00 pm

k1llerinstinct wrote:@ inventor

Ik snap niet helemaal met wat je bedoeld het inwendige???
Trouwens ik vind ant gewoon egt vet en ik heb al een begin liggen dus ik wil die wel eerst af hebben.
Ik vind feathers ook wel lachen maar niet egt super?
Dus ja ik zie wel wat ik doe.

groeten mike strik
Wat inventer bedoelt is dat er een antbouwer in nederland is die over de top ants maakt :p dus die erg sterk en gevaarlijk zijn. En dat je moet weinig kennis en matrialen niet zo maar een goede ant maakt.
Een feather daar in tegen (12kg) is makkelijker goed te maken. Ook kun je daarmee leuk buiten spelen. :p En je kan er makkelijker een camera op maken :D

Henning

Post by Henning » Sun Jul 16, 2006 1:25 pm

Inventor bedoelt uit te leggen dat je dit soort problemen tegen komt in de ant-wereld:

Image

Apparaatjes die een vermogen kosten maar ziekelijk dodelijk zijn.
20.000 rpm en hoger en speciaal gemaakt om alleen te kunnen vernietigen. Af en toe inc zichzelf.

Een feather is veel simpeler en goedkoper sterk te bouwen.

inventor

Post by inventor » Sun Jul 16, 2006 4:40 pm

Jullie hebben het deels goed. Wat ik meer bedoelde is als je een autonome robot wilt maken met camera enzo dan is de aandrijving die je in een ant gebruikt gewoon niet krachtig genoeg. In een feather heb je accuboormachines of grotere motoren. +-12V accu's en genoeg vermogen om een degelijke autonome robot te maken. En als je toch tussen die twee loopt te twijfelen zou ik voor de feather gaan omdat je dan twee vliegen in 1 klap hebt. En de gedachte van "ant = klein dus goedkoop" klopt niet. Ik ben er zelf met eentje bezig en daar zit zonder lader en zender 150 euro in en dat zijn dan de zo goed als de goedkoopste onderdelen van alles (ontvanger, kristal, 2 servo's, wielen, brushless motor, brushless esc, lipo). En voor 150 euro zonder lader en zender heb je ook een redelijke start voor de feathers. Twee accuboormachines voor 20 euro p/s. De leo (grr, ik vond ze) speedo's voor 20 euro. Wielen voor 5 euro + plus nog wat extra's. Dan ben je zo al 50 euro goedkoper uit dan een ant en de onderdelen zijn "multifunctioneel". Nu zou je denken dat accuboormachine's moeilijker aan te sturen zijn als je een autonome robot wilt maken maar met de speedo's die op een pwm signaal reageren is met een basicstamp of soortgelijk setje de robot goed te besturen.

Jeroen

Post by Jeroen » Sun Jul 16, 2006 5:05 pm

@ k1llerinstinct
waar kom je eigelijk vandaan?

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Mon Jul 17, 2006 10:00 pm

Henning wrote:Inventor bedoelt uit te leggen dat je dit soort problemen tegen komt in de ant-wereld:

(plaatje van Katjuscha)

Apparaatjes die een vermogen kosten maar ziekelijk dodelijk zijn.
20.000 rpm en hoger en speciaal gemaakt om alleen te kunnen vernietigen. Af en toe inc zichzelf.

Een feather is veel simpeler en goedkoper sterk te bouwen.
Ik zie het probleem niet. Ik kan altijd slachtof.. sparringspartners gebruiken. 8)

Nee maar even serieus: Ats zoals DBA, MBY, en de mijne zijn meer uitzonderingen dan regel in de ant wereld. Daarbij wat ik van CC heb begrepen is dat apparaten als de mijne separaat van de "simpele" ants vechten waardoor hun overlevingskans veel groter is.

Ik zou ook nooit opzettelijk in een vriendelijke competitie serieuze schade aan een andere ant aandoen alleen maar omdat ik dat zou kunnen. Want dan is er binnen een maand niemand meer die een fuzzy buzzy of een T-ant meer zou maken. Het moet wel leuk blijven voor iedereen.

En een ant als deze is zeker zo leuk hoor:

Image

Het is gewoon een keuze die je maakt. Maar iemand afraden om een ant te bouwen vanwege ants als Katjuscha, DBA of Malenkaia Baba Yaga is niet de bedoeling.

Verder ben ik het met Inventor's uitleg helemaal eens. Een Feather is veel veelzijdiger voor k1llerinstinct's applicatie.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Jul 18, 2006 12:53 am

inventor wrote:De leo (grr, ik vond ze)
Ik vond de kwantumkorting. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

inventor

Post by inventor » Tue Jul 18, 2006 4:59 am

En je had paypal :wink:

k1llerinstinct

Post by k1llerinstinct » Tue Jul 18, 2006 7:40 pm

ok bedankt voor alle goede raad.
ik heb toch besloten om mijn oude ide uit te voeren maar toch wel weer anders.( wat een zeikerd ben ik he?)
Ik koop dat autonome robotje van conrad. en daar omheen bouw ik een kast die dan dus radiografisch word en in die kast komt dan een camera.
Ik zit er over te denken om er ook nog een wapen op te bouwen maar ik weet dat nog niet zeker.
en als ik dan zin heb om hem autonoom te maken trek ik de kast er af en dan is ie autonoom.
En ik denk trouwens ookdat ik het camera probleem heb opgelost.
Ik ga een cameratje behuizingkje bouwen waar door de camera om hoog om laag en op zij kan kijken.
Maar als jullie nog tips hebben ze zijn altijd welkom.

Groeten mike strik
veni verdi verci

Post Reply