Alexander's Knutsel Topic.

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Alexander's Knutsel Topic.

Post by Alexander » Wed Apr 05, 2006 4:25 pm

hier wou ik gaag wat dingetjes laten zien waar ik mee bezig ben, en ik hoop ook een beetje antwoord te krijgen op mn vragen..

ben nu begonnen met een antweight.
ik wil graag een wapen dat wel een beetje iets doet, maar geen disk is. ik ga daarom een mechanische chrusher bouwen. ik wou als aandrijving daarvoor een rotatie servo, met een stukje schroefdraad en een moer, (zo dun mogelijk) en een vertikaal klauw mechanisme. (gemaakt van alu, heb hier hele dunne stevige :)) echter, hoe ga ik die schroefdraad er betrouwbaar in zetten? want als je zeg maar die schroefdraad naar binnen schroeft, verandert de hoek, en zal dus of de servo moeten kantelen, of er meot een flexibele overbrenging komen. :roll: nouja, en ik heb nog een leuk stukje tactiek gevonden, dat vertel ik nog even niet, maar dat komt er waarschijnlijk wel in :)
[sig?]

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Apr 05, 2006 9:03 pm

Uhm, volgensmij een beetje in de verkeerde categotie.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Apr 05, 2006 9:03 pm

euh, topic-move naar nieuwe robots? ipv techniek.
[sig?]

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Wed Apr 05, 2006 9:13 pm

gebeurt ;).
If I ever find my inner child I will shoot it.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Apr 05, 2006 9:37 pm

dank u.
[sig?]

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Re: Alexander's Knutsel Topic.

Post by Nantheos » Thu Apr 06, 2006 12:41 pm

Alexander wrote:... schroefdraad naar binnen schroeft, verandert de hoek, en zal dus of de servo moeten kantelen, of er meot een flexibele overbrenging komen. ...
Je kunt de servo op een stukje scharnier zetten ?
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Apr 06, 2006 7:58 pm

hmm, zou ook nog kunnen ja.. :)
heb ook zitten denken aan een staalkabel en pulley systeem, (idee van inventor) want hij raad schroefdraad af.. (wel op hele kleine schaal dan :P)
[sig?]

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Fri Apr 28, 2006 10:16 pm

ook een avondje knutselen is ontzettend geweldig leuk :P

met wat vrienden de ingewanden van 2 intertoys autotjes omgebouwd tot demolition derby wagens, en erl alleerlei knotsgekke stunts mee uitgehaald.
laatste gevecht ging er 1 stuk, omdat de andere met zijn *spiezen* (satehprikkers) de bekabeling er af rukte. de auto met de spiezen kon zelf overigens al nei tmeer sture, daar de stuurmotor al weggevlogen was, maar door te slippen iedere keer een kwart slag kon draaien. :twisted:

al met al een ontzettned gezellige avond, me vrienden hebben zich kostelijk geamuseerd, en willen de volgende keer ook wapens op hun wagentjes zetten :P (meot ik wel ff 4 verschillende kanalen rc autotjes hebben dan, ik ga er geen professionele apparatuur in zetten voor mn vrienden :P)
[sig?]

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sat Apr 29, 2006 7:37 am

En zo begint de corrumpering van weerom enkele onschuldige zieltjes... :twisted: :twisted: :twisted: MHWUHAHAHAHAAAA !!!
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Aug 28, 2006 6:49 pm

ben weer een beetje aan het knutselen gegaan, heb inmiddels mn inventor-schijfje op de motor gelijmd, maar ik vroeg mij af, met welk materiaal kan ik het beste de motorsteun maken? ik heb hier verschillende diktes dun metaal (aluminium en iets dat op RVS lijkt) liggen, of kan ik beter iets van carbon of zo maken?

(en niet alleen vanuit gewicht standpunt, maar ook om het feit dat het heel moet blijven.)

ohja, schroeven (hoop gepruts met lay-out van gaten etc) of gewoon met epoxy dr op plakken?

[edit]
ik denk dat ik maar ga voor de dunste, gezien ik zonder er bij na te denken al flink over gewichtsbudget ben geraakt... (dus iedere besparing is nodig :P
[sig?]

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Aug 28, 2006 8:55 pm

hmm, heb ik die ontstoordingesen uit mn micro servo's echt nodig, of kunnen die er wel af? (is volgens mij meer van belang bij het uitterste bereik, en niet op een meter of anderhalf afstand, wel?)
[sig?]

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Mon Aug 28, 2006 9:17 pm

ontstoordingesen in micro servo's, das nieuw

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Aug 28, 2006 9:32 pm

hmm, ze zitten er toch echt, van die bruine schijfjes met 2 pootjes (condensatoren, dat zijn het) van de ene en de andere aansluiting van de motor beide naar de motorbehuizing.

nouja, als ze daar normaal niet zitten, kunnen ze dr ook wel af :twisted:

bentrouwens lekker aan het zagen in een stukje metaal, dat bestaat uit 2 lagen, dikste gedeelte is alu, maar wat is het dunne? het is iig zeer buig-bestendig, en erg hard om te zagen.. of gewoon ijzer, of het is iets van TI of zo..
[sig?]

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Aug 29, 2006 7:47 am

Die ontstoor filters kunnen uit de conrad servo's. Geen probleem.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Tue Aug 29, 2006 4:08 pm

frame-part weegt *nog maar* 8 gram, en daar gaat nog wel wat vanaf.

kom er net achter dat mn maatvoering niet helemaal klopt, maar beter iets er af zagen dan er bij :P

foto komt er aan.
[sig?]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 51 guests