Team RCC's feathers en Raptors

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Oct 16, 2006 4:49 pm

...En ik heb de kwasten mogen schoon maken :D...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Oct 16, 2006 8:35 pm

Ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat 8)
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Tue Oct 17, 2006 10:47 am

nog nooit gehoord van slaapmatjes, maar ik vind het (tussen-)resultaat werkelijk geweldig!
(en dat gebeurd niet snel)

*gaat snel googlen naar slaapmatjesmousse :roll:
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Tue Oct 17, 2006 9:11 pm

tartarus2004 wrote:nog nooit gehoord van slaapmatjes, maar ik vind het (tussen-)resultaat werkelijk geweldig!
(en dat gebeurd niet snel)

*gaat snel googlen naar slaapmatjesmousse :roll:
Ik kwam er achter door het merklogo:

Lafume, wat een outdoor merk is...

Je zou eens kunnen zoeken bij een outdoor zaak etc, want slaapmatjesmousse zal waarschijnlijk een vlaams woord zijn, zelf als schuimrubberen slaapmatjes of iets dergelijks...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Oct 18, 2006 5:46 am

Het klopt als een bus dat het outdoor spul is.
Het is een goedkope manier om je toch een beetje zachter en geisoleerd van de grond te leggen, zonder een lucht- of veldbed mee te zeulen.

Het is een closed HDPE foam matje, ongeveer 2 meter lang en 50 cm breed.

Het verlijmt vrij goed, is zacht en gemakkelijk te verwerken, weegt weinig en is toch redelijk stevig. Wat wil je meer?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Wed Oct 18, 2006 8:35 am

...Binnen rollenspel wordt het gebruikt om schuimrubberenwapens van te maken. En hier in huize chaos is geen gebrek aan ervaring in het maken van dat soort wapens...

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Oct 18, 2006 7:42 pm

kalme nelis wrote:...En hier in huize chaos is geen gebrek aan ervaring in het maken van dat soort wapens...
Of het vechten ermee. :twisted:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Oct 27, 2006 10:08 pm

dag 1 van het XFM featherweight halloween zit er op. Met de extra decoratie na wat gewichtsbesparende maatregelen weegt hannibalito nu:

12,0kg exact!

ik heb vandaag 2 gevechten gehad en beide gewonnen, hoewel ik zelf vind dat het laatste gevecht gewonnen was door small torque. iig gaat het lekker, met mijn allereerste out of the arena!
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Sat Oct 28, 2006 9:17 am

...Netjes, kunnen de koppen de krachten ook fatsoenlijk aan?..

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Oct 29, 2006 12:01 am

uiteindelijk heb ik 1 kop vervangen, niet omdat hij zwaar beschadigd was maar omdat hij te vuil was. de tweede kop had lichte schade van de refbot die er overheen reed. maar dat was een kwestie van het alu rechtbuigen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Oct 29, 2006 1:08 pm

Nu ik weer een beetje in het land van de levenden ben (we zijn vannacht laat pas weer terug gekomen) even mijn bevindingen.

We (Mario, Babeth en ik) zijn dit weekend naar het laatste XFM evenement geweest voor dit jaar. Het was in Ipswich, wat dicht bij Harwich ligt.

XFM is een evenement puur en alleen voor feathers, dus geen heavies of ants of andere klassen, alleen maken ze een onderscheid tussen de cadet class en de normale feathers. Cadet class is een klasse die XFM en Robochallenge promoten in de scholen.

Het grote verschil tussen de normale en de cadet class is dat cadet class restricties heeft op materiaalgebruik (geen Titanium of andere dure exoten), grootte van schijven (maximaal 1 kg, niet meer dan 200mm diameter) en de gebruikte motoren mogen maximaal 150 watt zijn in originele staat zijn (maar mogen wel overvolt worden).

Als het gaat om het organiseren van een evenement, dan moet je bij XFM zijn. Ed Hoppitt en zijn medewerkers weten precies hoe je dat goed moet doen. Er was echt niks, maar dan ook niks aan te merken op de arena, de locatie en de wedstrijdleiding.

De arena is met gemak een klasse 3, en ik ben zelfs geneigd om het een klasse 2 rating te geven. Het is uiteraard makkelijker om een klasse 2 arena te maken voor feathers dan heavies, maar dan nog, ik vond het er allemaal een stuk degelijker uitzien dan menigeen andere arena die ik ken. Spinners kunnen dan ook echt zonder angst ten volle benut worden daarbinnen. Niet alleen de arena was goed geregeld, de pit area had voldoende ruimte om langs te lopen (zelfs met robots die in de fik staan), de tafels zijn heel degelijk, en iedereen heeft de ruimte om te werken.

Het bezoekersaantal is hoog. Het evenement werd gehouden in een theater en op een paar plaatsen na was elke show uitverkocht. Door de zitplaatsen van het theater waren de gevecht ook voor de kinderen goed te volgen en niemand die in de buurt van de polycarb omheining komt te staan. En je kan van Ed Hopitt vinden wat je wil, maar hij kan goed presenteren.

De wedstrijden zijn prima geregeld, Tim en Meral (ook team Storm) vertellen je ruim van tevoren wanneer je aan de beurt bent, zorgen er voor dat de robots snel gewisseld kunnen worden in de arena, en houden de verschillende frequenties in de gaten. Pete Lale (alle tilly robots) is net als voor Roaming Robots ook voor XFM de arena marschall en iedereen weet wat men aan hem heeft. Verder staat er een refbot in de arena, die prima in staat is om op hol geslagen robots (waar we er 1 van hadden dit evenement) vast te zetten om te ontwapenen.

Ok, dat zover mijn lofzang over XFM, en dan nu wat Hannibalito heeft gedaan.

Zoals ik al eerder zei, Hannibalito was in vorm dit evenement. De eerste dag al mijn wedstrijden gewonnen ook al was het een beetje discutabel of mijn of Karoline's robot nu eerst immobiel was. De tweede dag heb ik niet zo goed gepresteerd, niet dat het slecht ging, maar ik heb om de robot binnen de 12kg te houden de staart eraf moeten laten en door het masker op de flipper kan ik mezelf niet meer oprichten. dus als ik mis, en dat komt nu eenmaal wel eens voor, dan lag ik er zo'n beetje meteen uit.

Maar dat mocht de pret niet drukken, ik heb het waanzinnig naar mijn zin gehad, en als XFM weer een evenement doet volgend jaar ben ik er zeker weer graag bij.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Oct 29, 2006 4:03 pm

Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Oct 29, 2006 7:00 pm

leo-rcc wrote:De arena is met gemak een klasse 3, en ik ben zelfs geneigd om het een klasse 2 rating te geven.
Heeft het een dak of hoge PC wanden?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Oct 29, 2006 8:36 pm

Beide Marien. Het dak is een meervoudig gelaagd vrachtwagenzeil. De polycarb wanden zijn minstens 3 meter hoog.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sun Oct 29, 2006 8:39 pm

Dat is het leuke aan een theater... ze konden de wanden gewoon aan de lampenbalken hangen.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests