stefs knutsel topic

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

stefs knutsel topic

Post by stef » Sun Dec 04, 2005 2:23 pm

ik heb een robot gebouwd van houd (ik van 13 jaar)

hij heeft een soort schep op luchtdruk cillinder is een fietspomp.

ik moet hem nog dichtmaken met hout.

en ik moet nog een naam een team naam ik bne zelf totaal niet goed om naamen te bedenken dus ikdacht meschien heeft iemand sugsties



stef

Image
Last edited by stef on Sat Feb 04, 2006 8:46 pm, edited 2 times in total.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sun Dec 04, 2005 3:06 pm

ReflecThor.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sun Dec 04, 2005 4:16 pm

Hmm, voer je schep (wij noemen dat hier een flipper) uit in metaal, bekleed je robot met aluminium of iets dergelijks en je hebt al een heel aardig spulletje. 8)

Stef is ook best een aardige naam voor de robot :D Steffer misschien?
Hoe dan?

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

reflecthor

Post by stef » Sun Dec 04, 2005 5:52 pm

kos wrote:ReflecThor.
ja dat is een leuke naam



stef

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Dec 04, 2005 6:01 pm

Heb je leuk gedaan zeg. Heb je het gedaan zoals in het Real Robots boekje staat?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Sun Dec 04, 2005 6:58 pm

leo-rcc wrote:Heb je leuk gedaan zeg. Heb je het gedaan zoals in het Real Robots boekje staat?
heej leo rcc


ik heb nog een robot gebouwd en die heb ik wel uit het robot boekje gedaan. maar deze heb ik zelf gebouwd.
ik was laats bij de hcc dagen en ik zag hoe jou robot (haniebal) heb verloor tegen kan-opner heb je jou robot al weer gerepareerd ??


hier heb ik een foto van die andere uit het boekje alleen deze robot heeft geen afstandsbediening of dergelijks er heeft een stuk snoer tussen gezeten nu bouw ik er niet verder meer aan.

Image

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Dec 04, 2005 8:18 pm

ik was laats bij de hcc dagen en ik zag hoe jou robot (haniebal) heb verloor tegen kan-opner heb je jou robot al weer gerepareerd ??
Nog niet. Maar dat gaat wel goed komen.

Je bent goed bezig zo te zien. Als je ouders een keer tijd hebben neem dan je robot eens een keer mee naar een DRG ontmoeting. Kan je ook eens naar de andere robots kijken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Mon Dec 05, 2005 1:02 pm

Prachtig debuut Stef !
Ik denk dat ReflecThor een naam is die perfect bij je robot past. Hoe zwaar weegt het ?

En ik kan het niet laten... is er een failsafe ingebouwd en welke batterijen gebruik je ? (Tja, ik ben nu eenmaal een regel-teef..) :wink:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon Dec 05, 2005 3:52 pm

Babeth wrote:Prachtig debuut Stef !
Ik denk dat ReflecThor een naam is die perfect bij je robot past. Hoe zwaar weegt het ?

En ik kan het niet laten... is er een failsafe ingebouwd en welke batterijen gebruik je ? (Tja, ik ben nu eenmaal een regel-teef..) :wink:

jah ik vond de naam reflecthor ook wel vet.

hij weegt nu ong 8 kilo er zit nog geen panzer op.

heeft geen failsave of zo omdat hij niet gevaarlijk is en ik gebruik hem toch niet in de arena ik rij er een beetje buiten mee en ik ga voor de gein mensen mee achterna die er zo aandachtig naar aan het kijken zijn.

ik gebuik de orgine acuu van de boormachines

en ik heb hemgeboud voor de lol en om dat ik er wat van kan leren zo dat ik latter een goede robot kan gaan bouwen



stef

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Dec 05, 2005 6:20 pm

stef wrote:heeft geen failsave of zo omdat hij niet gevaarlijk is en ik gebruik hem toch niet in de arena ik rij er een beetje buiten mee en ik ga voor de gein mensen mee achterna die er zo aandachtig naar aan het kijken zijn.
Op straat is het erger om zonder failsafe te rijden naar mijn mening. Maar zoals je al zij, echt gevaarlijk is hij niet.

Het is al wel een zeer goed begin moet ik zeggen. Ga zo door en we hebben er een goede roboteer bij :!:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon Dec 05, 2005 7:20 pm

inventor wrote:
stef wrote:heeft geen failsave of zo omdat hij niet gevaarlijk is en ik gebruik hem toch niet in de arena ik rij er een beetje buiten mee en ik ga voor de gein mensen mee achterna die er zo aandachtig naar aan het kijken zijn.
Op straat is het erger om zonder failsafe te rijden naar mijn mening. Maar zoals je al zij, echt gevaarlijk is hij niet.

Het is al wel een zeer goed begin moet ik zeggen. Ga zo door en we hebben er een goede roboteer bij :!:
eigenlijk heb je wel gelijk over die fail save.

ik wil ook mee gaan doen met de 12 kompetieties en zo maar eerst maar een goede stevig STALEN robot bouwen en een goed wappen.


stef

( hopelijk toekomstig roboteer)

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Dec 05, 2005 10:26 pm

Staal is niet altijd het juiste antwoord. Wanneer dit goed rijdt, misschien met wat verbetering, kun je verder bouwen met materiaal dat voor jou het makkelijkst is. Soms is dat staal, maar met polyester kun je heel sterk, snel, goedkoop en in alle vormen bouwen. En je hebt er alleen een mes, schaar en kwast voor nodig. Het verwerken stinkt wel dus dat doe je het liefst in een schuur. Aluminium plaat is ook goed te verwerken.
Combinaties (sandwich) van materialen geven veel vrijheid in het kiezen van de eigenschappen die je van je pantser hebben wil.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Dec 05, 2005 10:34 pm

MJM wrote:met polyester kun je heel sterk, snel, goedkoop en in alle vormen bouwen. Het verwerken stinkt wel dus dat doe je het liefst in een schuur.
Je bedoeld buiten of dicht bij een open deur? :wink:
Hoe dan?

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Dec 05, 2005 11:13 pm

In ieder geval niet bij moeder in de keuken. ;-)

Blade
Posts: 222
Joined: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm

Post by Blade » Tue Dec 06, 2005 4:34 pm

of natuurlijk polycarbonaat platen :) kan je gewoon goed bewerken :)
Building in progress 10%

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 46 guests