Plannen om te bouwen, enkele vragen

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

BlackIce
Posts: 17
Joined: Sun Nov 27, 2005 8:39 pm

Plannen om te bouwen, enkele vragen

Post by BlackIce » Tue Nov 29, 2005 2:35 pm

Als eerste zal ik me even voorstellen: ik ben een 17-jarige student en loop zoals (denk ik) velen al jaren rond met het idee een robot te bouwen.
In het begin zijn het natuurlijk de spectaculairste ideeën, en denk je dat je er binnen een maand een hebt staan. Een 2-tal jaartjes later weet je je weg op het web, en ga je toch maar eens kijken wat je nodig hebt. Je komt erachter dat het duur is en het houdt weer op.
De laatste tijd ben ik echter weer geïnterreseerd in robotwars en dergelijke, ook heb ik inmiddels meer verstand van electronica en dergelijken. Zodoende ben ik erover aan het denken een feather te bouwen (project van meerdere maanden, ik hoop dat het afkomt als ik rustig aan doe), echter heb ik er nog een paar vragen over:
Wat voor afstandsbediening en ontvangers zijn goed te gebruiken? Ik weet niet of er in feathers andere ontvangers oid nodig zijn, ik weet wel dat ik 3 of meer kanalen nodig heb.
Qua motoren pak ik denk ik gewoon accu schroefboormachines uit een aanbieding van de gamma oid. Ook de accu's daarvan wil ik gebruiken, wellicht met een andere lader ivm de laadtijden.
Voor het wapen dat ik in gedachte heb (een draaiende schijf) heb ik een andere motor nodig denk ik, misschien heeft iemand hier al ervaring met zoiets op een feather en een paar tips voor me?
Ik weet dat het geloofwaardiger is met foto's en dergelijke, dat heb ik hier juist express niet gedaan omdat ik eerst een goede basis wil leggen en niet enthousiast aan het tekenen wil gaan zonder erbij na te denken en zodoende te hard van stapel loop. Ook moet ik het financieel nog even bekijken, heeft iemand een indicatie van wat zoiets gaat kosten als je een beetje goedkoop werkt?

Met vriendelijke groet, Roy aka BlackIce