Übervolt

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Übervolt

Post by team ODT » Sun Nov 06, 2005 2:04 pm

Jup, ook een übervolt topic. Later met plaatjes enzo, maar eerst met een vraag. Had 'm natuurlijk ook bij tech enzo kunnen plaatsen, maar ik wou toch het topic übervolt openen..... Anyway, ik heb een probleempje met de speedo's. Tenminste, ik denk dat het daar aan ligt. Ik douw namelijk de removeble link erin, zet de zender aan, geef gas (vooruit, achteruit, etc) nix aan de hand totdat ie er zomaar mee kapt. Zo dood als een pier. Tenminste, de motors. Alles brand nog, de switch werkt, etc. Maar de motors reageren niet meer. Haal ik de link eruit en stop ik 'm weer terug, begint ie weer te draaien. Beetje gas, nix aan de hand en plop weer dood. Link eruit, link erin, motors draaien een beetje (beetje niet getrimt) en flop, weer nix. En zo kan ik de hele dag door gaan. Alleen word de tijd dat ie het wel doet telkens korter. Zal wel een weerstandje ofzo te warm worden, maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan checken c.q. verhelpen?

ps. er komen plaatjes. belooft.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Nov 06, 2005 2:16 pm

Dit is een probleem dat we in het beging gezien hebben met TAN.

Kees en Bugs zijn de mannen die er goed antwoord op kunnen geven?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Sun Nov 06, 2005 2:45 pm

Ik heb nu ontdekt dat het probleem verholpen is als ik de bugsswitch ontkoppel. Net een hele text van Maddox gekregen maar dat stond er niet tussen. Kan het zijn dat die switch opbouwt en dan in de failsafe springt? Of dat er een componentje kapot is, wan ik geloof dat ik een vonkje heb zien springen toen ik de switch voor het eerst aansloot......

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Sun Nov 06, 2005 2:59 pm

Image

Zoek plaatje. Vind de componenten.....

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sun Nov 06, 2005 9:04 pm

Als je de Kees/mytras speedo's gebruikt kan het zijn dat je accu spanning te laag is. Kees heeft ze zo gemaakt dat bij een laaag voltage de speedo's stoppen. Ter bescherming van de accu's. Dat andere componenten (switches e.d. die ook op dat stroom net werken het wel doen is omdat deze vaak niet een probleem maken van een lage accu spanning.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sun Nov 06, 2005 9:10 pm

Kan het zijn dat je geen koeling voor de spanningsregelaars van de keesjes hebt? Als je een keesje op 36v laat werken zonder koeling op de spanningsregelaars dan gaan deze naar verloop van tijd uit omdat ze te warm worden.
Als je de BEC van de keesjes gebruikt dan wordt er meer stroom getrokken als je de switch gebruikt en zal de spanningsregelaar dus sneller verhit raken.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Nov 06, 2005 9:35 pm

heilige geit, dat ding ziet er über kewl uit, nice J.O.B.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sun Nov 06, 2005 9:53 pm

Idd CC, dat er tussen 2 Friezen zo'n groot verschil kan zitten. :D
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Nov 06, 2005 10:26 pm

zo zie je maar weer dat effectiviteit niet afhankelijk is van de tijd die je erin stopt, maar de kwaliteit wel.

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Sun Nov 06, 2005 11:48 pm

Hehe, en dan te bedenken dat ik de rest van de onderdelen er niet bij heb op de foto. Maar ja, ik ben nu ookal weer 3 jaar met dit ding bezig. Maar een bot in een week kan ik ook (ODT Zero) Maar ik kan wel zeggen dat in alu werken en alles met een decoupeerzaag zagen heel erg langzaam gaat.

Nu nog even over mijn probleempje, de mosfet op de regelaar van de speedo's (dat kleine dingetje waar de kabels van de speedo's in gaan waar ik de naam even niet van weet) wordt wel warm. En de speedo's ook wel een beetje, maar dat was vroeger nooit een probleem. Maar hoe kan het dat als ie spontaan stopt en ik de switch uit de ontvanger trek (terwijl de stroom er opstaat en de zender nog aan staat) hij meteen weer wel gaat lopen..... En het zolang vol houdt dat ik het wel geloof, terwijl ie met de switch hooguit 2 min wil. (accu's zijn nog vol) Mijn logica gaat dat even te boven aangezien de switch enkel met de ontvanger is verbonden en niet met de speedo's..... Trekt die switch dan zoveel stroom uit de ontvanger? Met een losse ontvangeraccu doet ie nix.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Nov 07, 2005 8:45 am

losse ontvanger accu werkt iets anders, plus van de speedo's moet dan ook los.
doen we binnenkort wel ff :)

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Wed Nov 09, 2005 2:23 pm

Image

en een kleine update. nadat ik de ledjes ontkoppeld had van de switch werkte alles wel. totdat ik een afstandstest probeerde. knalde ie er in ene uit en nu doet ie nix meer. gelukkig dat ik geen verstand heb van electronica. anders zou ik denken dat ik een probleem heb..... nu eens kijken of mijn leverancier eindelijk mijn alulasdraad binnenheeft. ik hoef nog maar een cm of 20 te lassen.....

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Nov 09, 2005 2:30 pm

Toch iets anders dan een jaar geleden:
Image

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Nov 09, 2005 2:34 pm

Image

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Nov 09, 2005 3:30 pm

iets zegt me dat ie alleen een buitenkant erbij heeft gekregen

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests