zeer wendbare robot
Moderator: Moderators
- Bugs
- Site Admin
- Berichten: 5433718
- Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
- Locatie: Delft
- Contacteer:
In princiepe zou je het draaien ook in software kunnen oplossen, zolang het een spinner is dan.
Maar het voordeel van 1 of 2 motoren minder weegt niet op bij het nadeel van een ingewikkelder mechanisch systeem. Hoewel in lego het best te doen is natuurlijk
Voor robotwars moeten we nog maar even zien of het een voordeel op levert
Maar het voordeel van 1 of 2 motoren minder weegt niet op bij het nadeel van een ingewikkelder mechanisch systeem. Hoewel in lego het best te doen is natuurlijk
Voor robotwars moeten we nog maar even zien of het een voordeel op levert
Babeth schreef:Ik applaudisseer wel voor de prachtige poging.
Misschien moeten we eens zo langzamerhand gaan denken aan het incorporeren van Lego-wars ? Heel wat kindjes op de Wetenschapsbeurs in Brussel van vorige week/weekend vroegen zich dat af.
Helaas doet http://www.brickbash.nl het nog niet, maar gelukkig hebben we daar http://www.brickbash.tk op het moment nog voor.Zenith schreef:Defecto weet daar wel meer over te vertellen...
Eigenlijk is het gewoon Robot Wars / Battlebots maar dan met Lego, met natuurlijk eigen regels en de eis dat lego niet beschadigd (opzettelijk breken van onderdelen etc., krasschade en het losslaan van onderdelen mag natuurlijk wel) mag worden zodat iedereen meerdere jaren mee kan doen
Verder houden we ons ook nog bezig met andere robot projecten, maar robot gevechten is toch wel het grootste bij BrickBash Robotics..
Dit jaar wordt het derde jaar op Legoworld en we hebben ook al een paar meetings gehouden, oa. op Dennis z'n school.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za apr 30, 2005 9:33 pm
MJM schreef:Dat kan wel voor verplaatsing maar om de vertikale as draaien lukt dan niet. Dan heb je geen "starre as" maar een speciaal differentieel nodig of 4 motoren. Wanneer je echter de hele opbouw laat roteren hoeft de aandrijving dat natuurlijk niet te doen, zoals een geschutstoren op een tank of graafarm op een 4WD onderstel.
Ik zie wel mogelijkheden. Lastiger kan zijn de orientatie t.o.v. de omgeving en bestuurder, een gyroscoop kan hier uitkomst bieden.
maar ik vind het draaien niet noodzakelijk. aangezien ik denk dat je door het draaiende wapen niet kan zien welke kant je robot opgedraait staat
using the power of spin
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Daar zijn vrij simpele oplossingen voor. Megabyte gebuikt lampjes die door de disk heen schijnen waarbij je heel goed ziet wat voor en achter is.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Ik wist dat het een van de twee was waar ik tegen gegaan zou zijn als het WK was door gegaan. Vond het niet de moeite om precies uit te zoeken wie van de twee, want de uitkomst zou toch hetzelfde zijn geweest.Zenith schreef:Da's Shrederator Leo... Megabyte heeft een stuk gebogen buis bovenop de bot om te zien wat de voorkant is
Maar goed, Shrederator dus.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za apr 30, 2005 9:33 pm
Kijk anders hier even voor wat inspiratie met omni's: http://www.geocities.com/kokop76/skittl ... ittle1.htm
en hier:
http://www.teamradicus.com/bots/yc1/
en hier:
http://www.teamradicus.com/bots/yc1/