iiyama87

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Jun 19, 2006 12:25 pm

Zoiets? http://www.bugs.nl/media/album/view.php ... M0MjMuSlBH
Dit was een 12v boormachine motor op 24v. Dus gewoon niet overvolten :)

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon Jun 19, 2006 12:42 pm

hahaha, lijkt er sprekend op. Maar 12 naar 24 is wel erg extreem, van 12 naar 16 is maar 4 volt.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Jun 19, 2006 1:59 pm

Een 1.5V motortje op 5.5V is ook maar 4 volt. Toch red hij het niet :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Jun 19, 2006 2:04 pm

wat is DAARMEE gebeurd? te lang gestalled op 24 volt of zo?
[sig?]

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Jun 19, 2006 3:09 pm

Er is toch nogal een verschil tussen 25% overvolten, 100% overvolten en 367% overvolten. :)

Overvolten is nooit gezond voor een motor, maar het heelft wel leuke voordelen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Jun 19, 2006 3:56 pm

Wat mij nogal verbaasd in die bug's foto is het feit dat het anker blijkbaar gebalanceerd was ? Nogal raar voor een motor met glijlagers en plastic achtereind ?

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon Jun 19, 2006 4:15 pm

Met balanceren bedoel je de gaten in de rotor?

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Jun 19, 2006 4:20 pm

inderdaad, dat is een rudimentiare manier om het anker te balanceren.
Maar toch leuk dat het wel gedaan wordt voor zo een "budget" motor.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Sun Jul 23, 2006 4:16 pm

Eff een update van Tronic One, hij heeft zich goed gehouden in Fairford maar wel wat schade aan het frame:
Image
Dat is schade aangericht door little spinner, die belang niet op volle kracht zat.
Maar die deuk kan ik er vast wel uit halen met de brander en een hamer. Van de rest beetje schade aan het pantser maar een soldeerbout doet wonderen bij hdpe. Voor het WK ga ik proberen wielen te regelen van hdpe, lichter en iets groter zodat hij ondersteboven beter rijd ( tijdens Fairford lag er behoorlijk wat troep op de arenavloer ). En eventueel dikkere hdpe platen en stalen strips om de grootste schade van spinners te verminderen. Doordat ik er nu ook nihm 3600 sanyo cellen erin hebt zitten is hij stuk lichter geworden en krachtiger. Ook zitten de nieuwe motoren er al in natuurlijk, Mannesmann 18v motoren. Bij het test rijden werden de motoren al snel TE warm ( en nee ik rij netjes op 18v. ) en heb dus maar gelijk boven elke motor een 40mm fan gehangen. Na de wedstrijden plaats ik er een grotere fan op om snel af te koelen ( afgekeken van G-lap :wink: ), tijdens de warme dagen in Engeland heeft hij zich goed gehouden ( geen rokende motoren )
Dit is in het kort van wat ik komende tijd ga uitspoken met Tronic One ( die nu totaal uit elkaar ligt )

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Sun Jul 23, 2006 4:38 pm

Ook maar gelijk een update van de 2e feather nu ik toch bezig ben met posten:
Het ontwerp voor de klauwen is ver klaar, omdat het gefreesd word uit grade 5 titanium ( type: Ti6al4v - grade 5 ) wat niet bepaald goedkoop is wou ik zeker weten dat het ontwerp van de klauwen goed is. Daarom heeft een collega geholpen met krachtmetingen, het resultaat ervan:
Image
Het spreekt voor zichzelf, wat rood is daar komt de grootste kracht op te staan. Het bovenste plaatje is gewoon de klauw gesneden uit 12mm vol titanium en de onderste is dezelfde meting maar dan is de klauw grotendeels een H vorm zeg maar met wanden van 3mm dik ( scheelt in gewicht natuurlijk ) Het ontwerp en materiaal kan het makkelijk aan, we hebben gerekend met 1,5 ton vanuit de spindel met de maximale hoek.
Gerekend vanuit deze toestand zeg maar:
Image
Ook al gekeken voor bouten of die sterk genoeg zijn ( afschuifsterkte ) dat is ook in orde. Voor de zekerheid wil ik alle wanden 5mm houden en de punten ( de tip ) massief houden. Je kan moeilijk situaties nabootsen die tijdens gevechten voor komen maar ik heb nu wel vertrouwen erin dat het houd, helemaal toen de collega zij dat hij een fout had gemaakt en dat hij dubbel zoveel aan kan dan eerst gedacht 3 ton dus.
3 ton haal ik nooit uit me spindel maar toch een geruststelling voor mij op zich :)
Dan maar ook gelijk foto van opstelling spindel aandrijving:

Image

En nog foto van het titanium met de papieren klauwen om een idee te geven ( de ruimte tussen de klauwen word rond de 50 a 55 cm )
Image
Het kost veel tijd maar er zit nog steeds voortgang in de 2e feather.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon Jul 24, 2006 3:49 pm

word dus een beste feahter zo te zien

licht de speed 900 motor niet in de weg als je naar de foto van de spindel kijkt en daar na naar de tekening hoe het moet worden
of zie ik dat verkeerd? :oops:

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon Jul 24, 2006 4:09 pm

Nou is geen slechtevraag maar de motor komt omhoog te staan zeg maar zodat de scharen er onder door gaan.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon Jul 24, 2006 7:53 pm

Heeft iemand 2 stukken rond HDPE liggen van 160mm diameter en 30mm dikte ?

*edit* Massief HDPE, geen buis

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Thu Oct 12, 2006 8:43 pm

Vandaag de platen titanium aan me baas gegeven. Die gaat ze laten watersnijden of laser snijden en dan frezen. Dus binnenkort een foto van hoe het geworden is. Ook geïnformeerd naar 12.9 bouten en die kan ik gelukkig per stuk kopen voor weinig geld.

Nice 8)

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Fri Oct 13, 2006 11:45 am

Heb je met het CAD programma ook uitgerekend wat het gaat wegen? (12mm titanium klinkt zwaar)
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests