Caesar

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Caesar

Post by iceman » Sat Aug 28, 2004 11:04 am

Wil beginnen met een ( ja alweer!) nieuwe bot te bouwen . Heb alleen een klein probleempje . Ik weet niet waar ik voor moet kiezen . Ik heb nog 2 stuks E-tek´s liggen incl. 4qd´s 300 speedo´s .
Tevens nog een alu. cilinder liggen voor een flipper
Daar kan je dus mee maken :
1 : super pushbot ( zoiets als tornado , maar wat dan als wapen ?)
2 : super axe ( zoals caesar 1 in Genk , maar dan met 2 e-tek´s)

Help me eens met m´n keuze , kan ik tenminste beginnen
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Sat Aug 28, 2004 11:07 am

ben altijd een voorstander geweest van een robot met wapens.
oftewel, super axe !

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat Aug 28, 2004 11:07 am

P.B.S.S. oftewel Pushy Bots Still Stink. Dus ga voor de SuperAxe.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sat Aug 28, 2004 11:45 am

Afgelopen week heb ik Tanto zien rijden met 2 etek's. Hij heeft veel duwkracht, maar voor etek's valt het tegen. Je bent veels teveel gewicht kwijt voor een aandrijving waarvan je het vermogen toch niet op de vloer kunt overbrengen. Dan zou ik eerder voor een bijl gaan. Beta style!
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Aug 28, 2004 11:47 am

Bijl, graag.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Friet
Posts: 183
Joined: Thu Aug 07, 2003 5:34 pm
Location: Belgium, beer country

Post by Friet » Sat Aug 28, 2004 11:57 am

Marco, ga voor de bijl . Daar kan je meer spektakel mee maken tijdens events ook...

Als je Terrorhurtz afgelopen week bezig zag...indrukwekkend...(foto's & filmpjes zullen nog gepost worden)

Cheers,

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Sat Aug 28, 2004 12:04 pm

Bijl. Al twijfel ik of 2 E-teks daarvoor wel zo nodig zijn...Beta is al verschrikkelijk met 1 zo'n ding. 2 E-teks zou neigen naar een selfdestructabot...
Last edited by Zenith on Sat Aug 28, 2004 12:06 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sat Aug 28, 2004 12:06 pm

Uiteraard een bijl. De vorige deed het ook best wel goed.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sat Aug 28, 2004 12:07 pm

Bijl is spectakel, als je geen flipper wil.

maar voor een Etec powered bijl, dan wil je geen 4QD's om de kracht te limiteren. Je pakt gewoon een goeie ouwe Albright SW280 om die motoren aan te sturen. Net zoals John het doet in Beta.

Etec als aandrijving. Nah, te lomp daarvoor eigenlijk. Moet je al een 4wd bot maken. En dan loop je al snel aan tegen de gewichtslimiet.Tanto valt echt tegen als gevechtsrobot, en zeer weinig spectakelgehalte.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Aug 28, 2004 2:13 pm

Als ik kan kiezen tussen duwbot, flipper of bijl, kies ik altijd voor bijl. dat hij kan duwen vind ik dan wel een belangrijke 2e voorwaarde, als de bijl of flipper niet werkt heb je dat nog om op terug te vallen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sat Aug 28, 2004 6:19 pm

Marco, maak er een hamer van, dat is een keer iets anders :?
Als ik het goed voorheb dan gaat Leo een nieuwe bijl-robot maken en dan zou het leuk zijn als jij iets "anders" hebt. Eigenlijk is het qua techniek identiek alleen voor het publiek lijkt het alsof je een ander wapen hebt.
En als je denkt dat een hamer minder effectief is dan een bijl dan moet je maar eens goed kijken naar de eerste foto van de 6de bladzijde van het bugs northampton fotoalbum. Dat was de ergste schade voor onze robot van de hele week en die is toegebracht door THOR. En ook TAN is tijdens een gevecht uitgeschakeld door een rake klap van THOR (kijk maar naar het fimpje...nr 1069 als ik mij niet vergis).

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Sat Sep 18, 2004 6:25 pm

tsja , ben nu al dikke 3 weken bezig met ontwerp van volgend botje , heb intussen advies gevraagd aan kennis van mij ivm poelie´s . Bij Caesar in Genk was het werken van het wapen geen probleem , maar blijkt 1 e-tek niet sterk genoeg om ook als srimec te dienen , bovendien is een e-tek met hetgeen wat ik in Genk had , oftewel aangedreven door een belt , niet betrouwbaar . Met een micro-V-belt heb je je benodigde slip wel ( het moment als je wapen de grond raakt , zoniet vernietig je je e-tek) , maar slipt het teveel voor een srimec . Een kettingverbinding geeft hetzelfde effect qua afschrijven van E-tek . Een oplossing als Beta is leuk , maar ligt niet op mijn niveau , dus .....
Momenteel geen writersblock , maar roboteersblock , weet dus nog altijd niet wat ik moet doen ...Misschien onder het genot van een paar Juppies..............................................................
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Thu Nov 18, 2004 9:01 pm

Afgelopen week van shane van Thor een drivetrain oftewel tandwielkast/perm´s/wielen gekocht . Na rijp beraad toch besloten om een disc te maken . Heb een eigenzinnig ontwerp gemaakt , dus eindelijk geen copie van een bestaande bot .
het wordt dus een horizontale spinner , aangedreven door 1 E-tek , 3 Hawkers SBS 15 , 175 amp´s keesjes voor de perm´s en 1 stuks 4qd 300 voor het e-tekje . Het krijgt een eigenzinnige scrimec , powered by een l.a. gesponserd door Linak.be .
Start bouw ; volgende week als drivetrain van Shane binnenkomt . Gereed : eind jan. 2005 .
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests