Tartarus' Revenge: Ultimate Tartarus aka TRUT

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Wed Jul 21, 2004 10:31 am

Casroc heeft zijn ding weer gedaan!
Geweldig om te zien ik heb weer wat foto's gemaakt:

http://www.tartarus.nl/build04.html (onderaan)
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Wed Jul 21, 2004 10:47 am

Ziet er weer gaaf uit.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Jul 21, 2004 11:32 am

Mooi gespoten :D
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Jul 21, 2004 12:05 pm

Ik zie tartarus helemaal niet op het lijstje van de wereldkampioenschappen staan. Klopt dat?

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Wed Jul 21, 2004 1:07 pm

De bot van Team Whyachi ook niet Bugs, maar die komen ook over...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Jul 21, 2004 1:54 pm

en Petunia en Sunflower kwamen toch ook, maar ze staan ook niet op de lijst

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Thu Jul 22, 2004 6:50 am

bedankt voor de reacties.
dat is het voordeel van het publiceren op het web, nu heb je de kans langer dan 15 seconden het geheel te zien. :lol:
(de gemiddelde duur van mijn wedstrijden)

Bugs wrote:Ik zie tartarus helemaal niet op het lijstje van de wereldkampioenschappen staan. Klopt dat?
Dat klopt. Komt eigenlijk weer neer op het verhaal van vorig jaar in Nottingham. :x
Deze keer was het echter wel van te voren duidelijk.
Als het puur en alleen het weekend was, kon ik wel, en had ik me wel harder willen inzetten, maar nu kan ik n.m.m. rustiger aan doen.

Ik denk dat ik in dit tempo pas vanaf de tweede helft van september klaar ben om echt aan events mee te doen.

Ik heb echter wel op het punt gestaan me in te schrijven, maar ik wil het liefst van te voren al eens een tech-check hebben uitgevoerd. Door een aantal ontwerpfouten heb ik gewoon gigantische vertraging opgelopen.
dus zou die check ook niet op tijd lukken.

De laatste in het rijtje ontwerpfouten:
Wanneer de bijl naar voren gaat, komen de slangen naar de schaar vrij aan de bovenkant van het pantser. Bij het naar binnen sturen van de bijl sitten die slangen in de weg en gaan niet mooi naar binnen. Ik zal dus weer wat leidingwerk moeten veranderen. Voordeel is wel weer dat de kans op beschadiging verkleind wordt. (compacter)

De hydrauliek is tot dusver nog niet getest, hoewel ik denk dat het wel goed gaat komen, zijn er toch wat wijzigingen doorgevoerd (noodzakelijk) die ik nog eerst eens moet zien....

Daarnaast spoken ook allerlei beelden over een antweight door mijn hoofd, die steeds concreter worden ... :twisted:
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Thu Jul 22, 2004 11:51 am

Over die antweight maar alvast: het belangerijkste is er al: de naam!
het wordt.....


... tromgeroffel


tANTarus

wave applaus, woehoe.....

Je raadt het nooit, maar het wordt dus een miniatuur tartarus, met werkende bijl en werkende schaar!

mechanisch is e.e.a al verzonnen, en zodra de bank het ook weer een leuk idee vind begin ik er aan...
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Jan 31, 2005 8:45 am

afgelopen weekend de nieuwe hydrauliek getest. Daarbij is een koppeling gesprongen en kwam de olie met een aardige druk eruit gespoten.
Dus weer met de grid in de weer.

Op dat moment echter ging bij mij de knop om, en ben ik gestart met de laatste versie van tartarus.
Het wordt compacter, de bijl-functie komt te vervallen en de robot wordt reversable, maar nog altijd blijft de schaar er (op 250bar)...

Het grootste voordeel is dat het onderhoud een stuk eenvoudiger wordt, minder kans op storingen en beter te verplaatsen, door het formaat.

Streven is om dit in maart gereed te hebben.
(en dat is zeer zeker haalbaar)


pics volgen....
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Jan 31, 2005 1:57 pm

Martin, ik zit nu ook met hydraulica te spelen, maar ik geloof niet dat ik last ga krijgen van springende koppelingen.Tovallig ook een bijl.

Welke spullen gebruik je juist?Ik zou zo zeggen, een paar PM'tjes en veel uitwisseling van informatie kan je misschien veel kattegrint besparen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Jan 31, 2005 2:45 pm

Hoi Mario,

Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn. Als het fitwerk gewoon goed wordt uitgevoerd blijft de boel normaal mooi droog.
(was wel mooi trouwens ik zag het frame nog eventjes mooi krom trekken, voordat het olie me om de oren kwam gespoten...)

Ik ga trouwens weer met dezelfde materialen verder (even wat nieuwe snijringetjes halen, et voila) alleen beperk ik de hydrauliek tot de schaar. De bijlfunctie laat ik echter gewoon weg.
De truc nu weer wordt het ontwerpen van een herkenbaar, reversable pantser. Daarvoor is het even wachten op inspiratie.
Voor de rest zie ik weinig problemen, desalniettemin onthoud ik je voorstel ;) .
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Tue Feb 15, 2005 8:24 am

zo, het is weer eens hard gegaan. Omdat ik nu in het weekend cursus volg voor theaterbelichting heb ik het beestje weer thuis staan.

Ze is zo ver af, dat alleen de accu's nog een extra bevestiging moeten hebben (verticaal klem zetten) en de mixer-printplaat moet nog even met een afstandsbusje gemonteerd worden.
En de AEGs moeten nog vastgezet worden.
de hydrauliek is klaar.

en het gewicht tot dusver... 57kg alles incluis.

nu overweeg ik dus zwaardere accu's te nemen (vandaar dat deze nog niet volledig afgewerkt zijn) Ik heb nu 2x 12 Ah Panasonics.

:?: iemand nog een adresje voor goedkope accu's :?:

(het alternatief is een extra wapen, waarbij ik gebruik kan maken van een linak of een extra AEG -> nog meer stroomvreters dus)

((en en levert me weer te veel ellende op korte termijn op, kan ik even niet gebruiken))

Het ontwerp voor het pantser is zo goed als gevormd, en is deels geinspireerd door de eerste versie van tartarus
(die van de dutch battles 2) overigens wordt deze wel reversable, dus zal deze niet lijken op een van de voorgaande...
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Tue Feb 15, 2005 9:41 am

even de titel aangepast.

meteen de kans om een opmerking toe te voegen bij de vorige post. Het ventiel kan driehonderdnogwatbar aan, dus wordt het weer iets opgeschroefd naar 270 bar.

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

(sorry ze waren in de uitverkoop)


edit:
niet alleen is er een oude werktitel weer van stal gehaald, ook een anders oud idee is weer opgepakt. Van de eerste robot had ik een videofilmpje gemaakt. Ook van deze wordt een filmpje gemaakt.

Zo hebben mensen toch nog even de kans om te zien dat deze wel degelijk werkt :lol: :oops:
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Feb 28, 2005 8:34 am

leukleukleuk

afgelopen weekend een massieve staaf doorgeknipt. :twisted: (foto volgt)

Alles bleef droog alleen ga ik van accu's wisselen
(24Ah, kan qua gewicht, dus ga ik daar geen risico mee lopen)

het frame moet nog een klein beetje worden aangepast, maar het ziet er dus goed uit.
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Jun 13, 2005 8:44 am

er was jaren geleden een liedje: :arrow: doe een stapje naar voren, en een stapje terug...

Op een of ander manier past het pantser niet meer, en wat ik erger vind: geen ontvangst. (maar de fail-safe leds gaan ook niet branden) :roll:

ik kan er alleen in het weekend aan werken, en komend weekend wordt het niks, dus kan ik me eens goed in de materie verdiepen.

Terwijl ik dit aan het typen ben, bedenk ik me net dat ik de failsafe leds niet failsafe heb uitgevoerd. (draadbreuk etc.)
Die zal ik zowiezo opnieuw moeten verzinnen.
(zijn daar regels voor over wanneer ze moeten branden en wanneer juist niet?)
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 59 guests